Logo

Marketing MIX

Furgonetka wprowadza usługę przesyłek ekspresowych w 40 miastach

Furgonetka wprowadziła usługę przesyłek ekspresowych w 40 miastach, dzięki której odbiorcy mogą otrzymać paczkę nawet w 40 minut. Będą z niej mogli korzystać mieszkańcy m.in. Białegostoku, Gdańska, Gdyni, Lublina, Łodzi, Krakowa, Poznania, Warszawy czy Wrocławia.

Przesyłki będą dostarczane przez dwie firmy – DeliGoo i Xpress Delivery, wykorzystujące nowoczesne technologie, które pozwalają na usprawnienie tzw. „ostatniej mili”, czyli etapu doręczenia paczki do adresata.

Tym samym Furgonetka, po agregacji na swojej platformie usług kluczowych ogólnopolskich przewoźników, przechodzi do realizacji kolejnego etapu strategii rozwoju – integracji oferty lokalnych kurierów.

Przesyłki ekspresowe dostępne na portalu Furgonetka.pl zapewniają użytkownikom dużą wygodę i pozwalają oszczędzić czas. Doręczenie paczki do odbiorcy trwa maksymalnie 120 minut. Usługa jest realizowana w 40 małych, średnich i dużych miastach, przy czym maksymalna odległość między miejscem odbioru oraz doręczenia wynosi 8 km w przypadku usługi DeliGoo Express i 10 km dla dostaw realizowanych przez Xpress Delivery. Z opcji przesyłki ekspresowej można skorzystać w dni robocze, a w niektórych lokalizacjach także w weekendy. W ramach tej usługi można nadać lub zamówić odbiór różnego rodzaju przesyłek – od kopert po paczki o maksymalnej wadze do 25 kg. W trakcie realizacji dostawy kurier będzie pozostawał w stałym kontakcie z nadawcą i odbiorcą, a także poinformuje o dokładnej godzinie dojazdu i zadzwoni, kiedy dotrze na miejsce. Co więcej – paczki nie muszą być zapakowane zgodnie z wytycznymi dla przesyłek krajowych czy międzynarodowych i posiadać etykiet adresowych – wystarczy ręcznie zapisany adres i dopilnowanie, aby zawartość była szczelnie zamknięta.

– Przesyłki ekspresowe to naturalny krok w rozszerzeniu naszej oferty. Wchodząc na rynek chcieliśmy w jednym miejscu zagregować usługi kluczowych przewoźników w kraju i dokonaliśmy tego. Teraz przyszedł czas na podjęcie współpracy z lokalnymi firmami kurierskimi z małych, średnich i dużych miast, dzięki którym przesyłki będą docierały do odbiorców nawet w 40 minut. Naszym celem jest dostarczanie rozwiązań, które maksymalnie ułatwiają naszym klientom ich codzienne funkcjonowanie – mówi Rafał Agnieszczak, CEO Furgonetka.

Usługa jest skierowana do klientów indywidualnych i biznesowych, w tym e-sklepów. Dzięki niej osoby prywatne w prosty i szybki sposób mogą przekazać np. ważne dokumenty komuś na drugim końcu miasta. Nie muszą również jechać do sklepu, jeśli w krótkim czasie chcą otrzymać zakupiony produkt.

Dla przedsiębiorców jest to natomiast duże ułatwienie w prowadzeniu działalności – usługa pozwala bez nerwów i straty czasu zamówić przedmiot, którego akurat im zabraknie, jak np. papier do drukarki czy koperty, a także umożliwia nadawanie i odbieranie dokumentów od oraz do partnerów biznesowych.

Z kolei e-sklepom zapewnia przewagę konkurencyjną bez konieczności inwestowania we własną flotę, zespół dostawców i system informatyczny, a dzięki integracji Furgonetki dedykowanej e-commerce – również bez zbędnych formalności. Jak pokazują wyniki raportu Gemius[1] – aż 95% badanych stwierdziło, że dostawa produktów w czasie poniżej 8h skłoniłaby ich do częstszego kupowania w internecie. Jednocześnie długie oczekiwanie na produkty, wskazane przez 37% badanych, było sytuacją, z którą kupujący najczęściej spotykali się w ciągu minionego roku przy zakupach online.

– W przypadku tej usługi należy wspomnieć o jednej bardzo istotnej kwestii – przesyłki faktycznie są ekspresowe, co oznacza, że dotrą do odbiorcy w maksymalnie 120 minut. Adresat musi więc w tym czasie być obecny w danej lokalizacji. Dotychczasowe doświadczenia przewoźników, z którymi współpracujemy pokazują natomiast, że ludzie nie zawsze wierzą w podawane widełki czasowe i często są nieobecni, kiedy przyjeżdża kurier. Osoby prywatne oraz klienci biznesowi, korzystający z usługi przed jej zamówieniem powinni więc poinformować odbiorców o planowanym czasie dostawy, a e-sklepy – zamieścić stosowne informacje na swoich stronach – podkreśla Rafał Agnieszczak, CEO Furgonetka.

W 2010 r. Furgonetka stworzyła oprogramowanie umożliwiające porównywanie w jednym miejscu wielu usług kurierskich, a obecnie integruje 10 firm. 5 lat później uruchomiła Furgonetkę Biznes – platformę do automatyzacji obsługi zamówień, z której teraz korzysta ponad 150 tys. firm. W 2016 r. stworzyła platformę do nadawania niestandardowych przesyłek – Furgonetka Giełda, współpracującą obecnie z prawie 7 tys. firm transportowych. W zeszłym roku rozpoczęła tworzenie sieci punktów nadań oraz odbioru przesyłek sygnowanych logo Furgonetki, która liczy już prawie 600 placówek. Obecnie firma pracuje nad wprowadzeniem na rynek otwartej sieci automatów paczkowych – Furgonetka BOX. Jednocześnie nieustannie rozwija platformę Furgonetka.pl, czego dowodem jest m.in. wprowadzenie przesyłek ekspresowych.

Usługa jest dostępna w następujących miastach: Białystok, Bydgoszcz, Bytom, Chorzów, Częstochowa, Elbląg, Gdańsk, Gdynia, Gliwice, Gorzów Wielkopolski, Kalisz, Katowice, Kielce, Koszalin, Kraków, Legnica, Lubin, Lublin, Łódź, Olsztyn, Opole, Płock, Poznań, Radom, Rybnik, Rzeszów, Siedlce, Słupsk, Sopot, Sosnowiec, Szczecin, Tarnów, Toruń, Tychy, Wałbrzych, Warszawa, Włocławek, Wrocław, Zabrze, Zielona Góra.

Więcej informacji na temat usługi przesyłek ekspresowych: TUTAJ

[1] Źródło: Gemius, „E-commerce w Polsce 2020” (https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/e-commerce-w-polsce-2020.html)