Marketing MIX IKEA i Fundacja Ocalenie stworzyły przestrzenie przyjazne dzieciom przybywającym z Ukrainy

IKEA i Fundacja Ocalenie stworzyły przestrzenie przyjazne dzieciom przybywającym z Ukrainy

0

Przestrzenie przyjazne dzieciom w punktach recepcyjnych dla uchodźców to projekt realizowany przez IKEA wspólnie z Fundacją Ocalenie. Jego celem jest zapewnienie dzieciom przybywającym z Ukrainy bezpiecznego miejsca, w którym mogą na chwilę powrócić do dziecięcych zajęć, podczas gdy ich rodzice realizują formalności związane z pobytem w Polsce, dalszą podróżą, bądź po prostu potrzebują chwili odpoczynku.

Zabawa jest dla dziecka naturalnym zachowaniem umożliwiającym rozwój, nawiązywanie nowych relacji i budowanie poczucia bezpieczeństwa. Wolontariuszki i wolontariusze, którzy czekają na dzieci z Ukrainy w punktach recepcyjnych, zachęcają je do różnych form zabawy – na przykład rysowania, budowania z klocków, czy też grania w gry planszowe oraz zabaw ruchowych.

Pierwsza przestrzeń zabaw i opieki prowadzona przez Fundację Ocalenie i wyposażona przez IKEA, została uruchomiona w Hrubieszowie 12 marca br. Obecnie takie przestrzenie funkcjonują już w sześciu punktach recepcyjnych, a skorzystało z nich już ponad 4000 dzieci. Pomoc w wyposażeniu przestrzeni zapewniły sklepy IKEA z Krakowa oraz z Lublina, a w ich zaprojektowaniu projektanci przestrzeni z Biura Głównego IKEA Retail.

– Jako IKEA Retail w Polsce od początku wojny skupiamy się na zapewnieniu pomocy osobom uciekającym przed wojną z Ukrainy. Wśród wszystkich tych osób, które ucierpiały w jej wyniku na szczególną opiekę zasługują dzieci, które musiały opuścić swój dom – miejsce, które kojarzy im się z ciepłem, bezpieczeństwem i zabawą. Jako IKEA mamy nadzieję, że miejsca zabawy stworzone wspólnie z Fundacją Ocalenie da im choć przez chwilę możliwość beztroskiej zabawy w bezpiecznych warunkach – mówi Agata Czachórska, Dyrektorka ds. Zrównoważonego Rozwoju w IKEA Retail w Polsce.

– Już w pierwszych dniach po inwazji Rosji na Ukrainę zespół Fundacji Ocalenie odwiedził uruchomione przy granicy polsko-ukraińskiej punkty recepcyjne. Brak w tych miejscach odpowiednio zorganizowanej opieki dla dzieci, którym często towarzyszy tylko jedno z rodziców – zwykle mama – uznaliśmy za problem, który wymaga pilnego rozwiązania. Cieszy nas, że dzięki wsparciu partnerów, udało nam się szybko uruchomić przestrzenie, które zwiększają bezpieczeństwo dzieci i zapewniają dobre warunki do zabawy i odpoczynku – mówi Agata Kołodziej, członkini zarządu Fundacji Ocalenie i koordynatorka działań Fundacji na rzecz dzieci i młodzieży.

Jako Grupa Ingka w Polsce od samego początku wojny współpracujemy z Fundacją Ocalenie, UNHCR, Polskim Czerwonym Krzyżem, z którymi od pierwszych chwil niesiemy najpotrzebniejszą pomoc rzeczową. Do tej pory przekazaliśmy różnym organizacjom i instytucjom na rzecz osób dotkniętych skutkami wojny, zarówno w Polsce, jak i w Ukrainie, prawie 134 000 produktów IKEA. Nasza pomoc dotarła do ponad 61 000 osób, a w lokalne działania na rzecz osób dotkniętych wojną w Ukrainie włączyły się wszystkie sklepy IKEA Retail w Polsce, a także centra handlowe Ingka Centres i Centrum Dystrybucyjne w Jarostach.

Najpilniejsze działania IKEA miały na celu zapewnienie bezpieczeństwa pracowników IKEA oraz ich rodzin dlatego uruchomiliśmy wielowymiarowy pakiet pomocy. Zabezpieczyliśmy dodatkowy fundusz na bezzwrotne wsparcie finansowe, dodatkowe płatne dni wolne na zadbanie o niezbędne sprawy, wsparcie psychologiczne i pomoc prawną w ramach Programu Wsparcia Pracownika. Umożliwiliśmy również aktywne włączenie się pracowników IKEA na rzecz pomocy osobom z doświadczeniem uchodźczym wprowadzając tzw. Dni na Pomoc, czyli trzy pełnopłatne dni na wolontariat.

Jednocześnie pracujemy nad działaniami długofalowymi, które przyniosą stabilizację w życiu uchodźców i uchodźczyń w Polsce. W naszych planach znajdują się m.in. tworzenie bezpiecznych, długoterminowych miejsc zakwaterowania i działania ułatwiające znalezienie zatrudnienia, zwłaszcza dla kobiet.

Przypominamy nasz wywiad z Anetą Gil, Krajową Liderką ds. Komunikacji Zewnętrznej w IKEA – TUTAJ.

Więcej newsów w kategorii MARKETING MIX przeczytasz TUTAJ.