Marketing MIX Pierwsze nagrody dla polskich agencji na Cannes Lions

Pierwsze nagrody dla polskich agencji na Cannes Lions

0
Cannes Lions
Fot. Facebook Gong

Polskie agencje mogą pochwalić się pierwszymi nagrodami na Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Cannes Lions 2022. Agencja Gong otrzymała Złotego Lwa, a Publicis Worldwide Polska i VMLY&R – po Brązowym Lwie.

Agencja Gong (Group One) otrzymała Złotego Lwa za kampanię „The Art of Stealing” („Sztuka kradzieży”) w kategorii Outdoor. Realizowana dla Netflixa i promująca serial „Lupin” powstała we współpracy z agencjami Wavemaker (GroupM/WPP) i MSL Group.

W ramach akcji na gmachu Muzeum Narodowego w Krakowie zawisł billboard przedstawiający słynny obraz „Dama z gronostajem”, na którym tytułowa dama pozuje bez naszyjnika, który znajduje się w oryginalnej wersji dzieła. Obok budynku umiejscowiony został drugi billboard, na którym serialowy Lupin trzyma w rękach skradziony naszyjnik.

Kolejni nagrodzeni na Cannes Lions to VMLY&R i Publicis Worldwide Polska. Obie agencje otrzymały Brązowego Lwa. VMLY&R Poland otrzymała cztery nominacje w kategorii Health&Wellness (Brand Education&Awareness) za akcję „Pierwsza pomoc ludzkości” realizowaną z BNP Paribas i Polskim Czerwonym Krzyżem.

We współpracy z Polskim Czerwonym Krzyżem została stworzona specjalna eksperymentalna lekcja do nauki Pierwszej Pomocy Ludzkości. Wykorzystano w niej wizerunki i historie prawdziwych ludzi, na podstawie których przygotowano unikalne fantomy do edukacji. Fantomy przedstawiały wygląd trzech prawdziwych postaci: Grzegorza Sękowskiego (osoba w kryzysie bezdomności), Khedi Alievy (uchodźczyni z Czeczenii) oraz Krzysztofa „Leona” Dziemaszkiewicza (genderqueer).

W tej samej kategorii Brązowego Lwa otrzymała kampania Publicis Worldwide Polska „Najmłodszy headhunter na świecie” przygotowana dla Fundacji K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali.

Celem przedsięwzięcia było precyzyjne dotarcie do profesjonalistów z różnych dziedzin i przekonanie ich do dołączenia w szeregi Fundacji K.I.D.S. oraz wsparcia działań na rzecz wdrażania innowacji w szpitalach m.in. VR czy telemonitoringu. Eksperci dzięki swojemu doświadczeniu mogą wesprzeć projekty odpowiadające potrzebom najmłodszych pacjentów. Jest to kolejna inicjatywa fundacji oparta na idei wolontariatu kompetencyjnego, z którego możliwości K.I.D.S. korzysta od samego początku istnienia. W jego ramach wolontariusz, bazując na swoim doświadczeniu, dzieli się swoją wiedzą i czasem i w ten sposób, wspiera merytorycznie zmiany w dziecięcych szpitalach.

Na profilu MMP na Facebooku można na bieżąco śledzić relację z Cannes Lions, którą przygotowują Bartosz Jeglejewski (MMP) i Tomek Ziemiański (Publicis Worldwide Poland).

Źródło: Cannes Lions, MMP, Gong, Wirtualne Media

Więcej o konkursie TUTAJ.