Logo

Marketing MIXTylko w OOH magazine

Pierwsze nagrody dla polskich agencji na Cannes Lions

Fot. Facebook Gong

Polskie agencje mogą pochwalić się pierwszymi nagrodami na Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Cannes Lions 2022. Agencja Gong otrzymała Złotego Lwa, a Publicis Worldwide Polska i VMLY&R – po Brązowym Lwie.

Agencja Gong (Group One) otrzymała Złotego Lwa za kampanię „The Art of Stealing” („Sztuka kradzieży”) w kategorii Outdoor. Realizowana dla Netflixa i promująca serial „Lupin” powstała we współpracy z agencjami Wavemaker (GroupM/WPP) i MSL Group.

W ramach akcji na gmachu Muzeum Narodowego w Krakowie zawisł billboard przedstawiający słynny obraz „Dama z gronostajem”, na którym tytułowa dama pozuje bez naszyjnika, który znajduje się w oryginalnej wersji dzieła. Obok budynku umiejscowiony został drugi billboard, na którym serialowy Lupin trzyma w rękach skradziony naszyjnik.

Kolejni nagrodzeni na Cannes Lions to VMLY&R i Publicis Worldwide Polska. Obie agencje otrzymały Brązowego Lwa. VMLY&R Poland otrzymała cztery nominacje w kategorii Health&Wellness (Brand Education&Awareness) za akcję „Pierwsza pomoc ludzkości” realizowaną z BNP Paribas i Polskim Czerwonym Krzyżem.

We współpracy z Polskim Czerwonym Krzyżem została stworzona specjalna eksperymentalna lekcja do nauki Pierwszej Pomocy Ludzkości. Wykorzystano w niej wizerunki i historie prawdziwych ludzi, na podstawie których przygotowano unikalne fantomy do edukacji. Fantomy przedstawiały wygląd trzech prawdziwych postaci: Grzegorza Sękowskiego (osoba w kryzysie bezdomności), Khedi Alievy (uchodźczyni z Czeczenii) oraz Krzysztofa „Leona” Dziemaszkiewicza (genderqueer).

W tej samej kategorii Brązowego Lwa otrzymała kampania Publicis Worldwide Polska „Najmłodszy headhunter na świecie” przygotowana dla Fundacji K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali.

Celem przedsięwzięcia było precyzyjne dotarcie do profesjonalistów z różnych dziedzin i przekonanie ich do dołączenia w szeregi Fundacji K.I.D.S. oraz wsparcia działań na rzecz wdrażania innowacji w szpitalach m.in. VR czy telemonitoringu. Eksperci dzięki swojemu doświadczeniu mogą wesprzeć projekty odpowiadające potrzebom najmłodszych pacjentów. Jest to kolejna inicjatywa fundacji oparta na idei wolontariatu kompetencyjnego, z którego możliwości K.I.D.S. korzysta od samego początku istnienia. W jego ramach wolontariusz, bazując na swoim doświadczeniu, dzieli się swoją wiedzą i czasem i w ten sposób, wspiera merytorycznie zmiany w dziecięcych szpitalach.

Na profilu MMP na Facebooku można na bieżąco śledzić relację z Cannes Lions, którą przygotowują Bartosz Jeglejewski (MMP) i Tomek Ziemiański (Publicis Worldwide Poland).

Źródło: Cannes Lions, MMP, Gong, Wirtualne Media

Więcej o konkursie TUTAJ.