Logo

AktualnościTylko w OOH magazine

Lynka – 30 lat firmy, a my dopiero zaczynamy! | John Lynch

John Lynch, założyciel firmy Lynka, opowiada o jej początkach, wartościach, rozrastającym się parku maszynowym, współpracy z agencjami reklamowymi i o tym, jak będą świętować trzy dekady w branży.

W tym roku świętujecie jubileusz 30-lecia. Jak na przestrzeni tych trzech dekad rozwijała się firma i jakie były jej początki?

Założyłem firmę Lynka w czerwcu 1992 roku w Krakowie, z niezwykle skromnym kapitałem początkowym. Zaczynaliśmy w moim mieszkaniu, prawie bez pieniędzy i z jednym pracownikiem. Po kilku miesiącach mieliśmy sześciu pracowników, niezbyt dużą sprzedaż, 80m2 biura i produkcję. Mieliśmy dobry biznesplan, dużo entuzjazmu i szeroką wizję na przyszłości.

Dziś, 30 lat później, jesteśmy jednym z liderów UE w dziedzinie dekorowanej odzieży, z 300 pracownikami i fabryką o powierzchni 10.000 m2 oraz sprzedażą w 25 krajach. W ciągu tych lat ozdobiliśmy ponad 90 milionów artykułów i zdobyliśmy 58 międzynarodowych nagród za jakość. Co ważniejsze, mamy niesamowity zespół, świetną jakość, ekologiczne oraz zrównoważone podejście do biznesu i wciąż mamy szeroką wizję.

„Sekretem” długotrwałego sukcesu są nasze „podstawowe wartości”, które wprowadziliśmy w 2001 roku:

Jakość we wszystkim, co robimy. Ddbałość o naszych klientów. Otaczają nas wspaniali ludzie. Zapewniamy idealne miejsce do pracy. Kierujemy się etyką i uczciwością.
Wciąż się doskonalimy.

Macie ogromny park maszynowy, jakie maszyny go zasilają?

Lynka zawsze wierzyła w inwestowanie w najlepszy sprzęt na rynku. Nie „skąpimy” ani nie próbujemy oszczędzać, jeśli chodzi o nasze urządzenia produkcyjne. W fabryce mamy wiele technologii, naszymi głównymi partnerami strategicznymi są: M&R do sitodruku, Tajima do haftu, Kornit / Brother do druku cyfrowego DTG.

Lynka

Jak budujecie relacje z klientem? Czy targi, są dla Was ważne w ich budowaniu?

Zgodnie z naszymi głównymi wartościami, dbanie o klientów jest niezwykle ważne. Najważniejszą częścią tego jest wybór, zatrudnianie i szkolenie naszych zespołów sprzedaży i obsługi klienta. Inwestujemy ogromną ilość czasu i pieniędzy w to, aby nasze zespoły zajmujące się obsługą klienta były najlepsze w branży.

Jeśli chodzi o targi, to historycznie były one bardzo ważną częścią naszej strategii rozwoju. Ponieważ wiele tradycyjnych, dużych hurtowni odzieżowych po prostu sprzedaje produkty bez wartości dodanej w postaci usług, naprawdę nie muszą jeździć na targi lub spotykać się z klientami twarzą w twarz. Ale model biznesowy Lynka to full-service, one-stop-shop, co oznacza, że mamy ogromną ofertę nie tylko produktów, ale i usług: dziesiątki technik zdobienia, druk z efektami specjalnymi, druk na życzenie, pełna obsługa merchandisingowa i logistyczna, specjalne opakowania, wykończenia i inne.

Spotkanie z klientem w jego lokalizacji, na targach lub nawet w Lynce jest dla nas najlepszym sposobem na zdobycie nowego kontraktu.

Lynka

Jak będziecie świętować jubileusz? Czy coś specjalnego przygotowaliście dla swoich pracowników i klientów?

Na pewno. Pod koniec 2022 roku będziemy mieli dużą imprezę dla pracowników i specjalne wydarzenie w Krakowie dla naszych klientów VIP, dostawców i partnerów strategicznych. Ostatnią mieliśmy w 2012 roku w Sheratonie, gdzie mieliśmy 150 gości z całej Europy. Nie mogę się doczekać!

Jak przekonujecie agencje reklamowe do współpracy?

Jak wyżej, bardzo często osobiście, z tymi prostymi komunikatami:

– Jakość. Nikt w Europie nie zdobył więcej nagród za jakość zdobienia odzieży niż Lynka.
– One-stop-shop. Najszersza oferta druku i innych usług w Europie.
– Szeroka gama wysokiej jakości marek odzieżowych i ogromne zapasy magazynowe, aby sprostać tym wymaganiom.
– Pierwszorzędna obsługa w każdym aspekcie.
– Nasz niesamowity zespół profesjonalistów.

Lynka

Czy wydarzenia ostatnich miesięcy i pandemia wpłynęły na Wasze działania?

Oczywiście, na początku trwania epidemii Covid, doznaliśmy ogromnego spadku sprzedaży, jak większość. Ale od tego czasu odbiliśmy się silniej niż kiedykolwiek. Rok 2022 będzie prawie na pewno najlepszym rokiem w historii firmy Lynka pod względem sprzedaży i zysków, a to najlepszy prezent rocznicowy ze wszystkich!

Bardzo ważną nowością jest przyjęcie przez nas technologii Kornit i wprowadzenie usług POD (druk na życzenie). Jest to jeden z motorów naszego szybkiego wzrostu.

Czego życzyć Wam na kolejne 30 lat?

Moim życzeniem jest, aby Lynka była dostawcą nr 1 w Europie w zakresie zdobionej odzieży korporacyjnej i promocyjnej z logo. Obejmuje to tradycyjny sitodruk, haft, druk na żądanie, DTG, DTF i wszelkie inne nowości w naszej branży.

Na tę rocznicę stworzyliśmy nowy slogan i naprawdę mówię poważnie:

30 lat firmy Lynka, a my dopiero zaczynamy!

Lynka

Rozmawiała Magdalena Wilczak

John Lynch – lat 60 to amerykański przedsiębiorca, pisarz i mówca, który od 1991 roku mieszka w Krakowie. Był jednym z pierwszych obcokrajowców, który założył start-up w Polsce po upadku komunizmu. LYNKA jest europejskim liderem w dziedzinie odzieży korporacyjnej oraz odzieży z logotypami, a także usług typu „Druk na życzenie”. W 2014 roku John otrzymał najwyższe cywilne odznaczenie w Polsce, Order Złotego Krzyża od Prezydenta RP. Jest członkiem zarządu Amerykańskiej Izby Handlowej w Polsce. Jego pierwsza powieść ARKA, międzynarodowy thriller, została opublikowana w grudniu 2021 roku.


Felieton ukazał się w najnowszym OOH magazine. Do pobrania TUTAJ


Więcej podobnych treści przeczytasz TUTAJ.

TAGS