W ramach projektu BMW Art Club prezentowane są wyjątkowe przedsięwzięcia artystyczne. Bohaterem tegorocznej edycji jest Michael Hansmeyer, który na specjalne zamówienie BMW przygotowuje monumentalną 360-stopniową projekcję multimedialną oraz architektoniczną rzeźbę zaprojektowaną przy użyciu sztucznej inteligencji, która będzie kontrapunktem pracy wideo.
Jego wystawa „Digital Grotesque” otworzy się w Nowym Teatrze 6 października. Partnerem technologicznym jest firma Epson, która udostępnia laserowe projektory 3LCD wykorzystywane podczas ekspozycji. Za prezentację video-artu odpowiadać będzie model Epson EB-PU1008B zapewniający doskonały, wyrazisty obraz w rozdzielczości WUXGA z 4K, w niemal każdych warunkach oświetleniowych.
Olbrzymia moc projektorów w połączeniu z najwyższą rozdzielczością gwarantuje wyjątkową jakość wyświetlanych obrazów i uzyskanie niesamowitych wrażeń wizualnych, zgodnych z zamierzeniami artysty.
Wszystkie modele projektorów Epson łączy obecność technologii 3LCD, która sprawia, że natężenie światła białego oraz barwnego jest jednakowe — w efekcie obraz jest wyjątkowo jasny, jednocześnie gwarantując nasycone kolory. Z kolei dzięki swoim kompaktowym rozmiarom oraz możliwości łatwej instalacji projektory pozwalają na organizacje pokazów w najbardziej nietypowych miejscach. Dodatkowym atutem projektorów Epson jest swoboda podłączania (w tym bezprzewodowo) oraz możliwość wyświetlania obrazu z kilku źródeł jednocześnie.
Michael Hansmeyer (ur. 1973) jest architektem i programistą, który bada i praktykuje innowacyjne możliwości związane z wykorzystaniem algorytmów do generowania i wytwarzania form architektonicznych. Twórczość, którą artysta określa jako „architekturę obliczeniową”, rozgrywa się na przecięciu dziedzin projektowania, sztuk wizualnych, kodowania oraz studiów nad uczeniem maszynowym w kontekście poszukiwań estetycznych. Z jego rąk wychodzą formy istniejące zarówno w rzeczywistości wirtualnej, jak również instalacje, przestrzenie i obiekty architektoniczne wytwarzane za pomocą technik drukowania 3D.
„Digital Grotesque” to flagowy projekt, który twórca doskonali od lat. Pracuje nad jego każdym aspektem: od pisania programów i algorytmów używających sztucznej inteligencji, przez druk 3D na najwyższym istniejącym poziomie skomplikowania, aż po wymagającą chirurgicznej precyzji pracę rąk, czyli finalne wykończenie instalacji. Zaprojektowane specjalnie do przestrzeni Nowego Teatru dzieło pozwoli – dosłownie – dotknąć efektu pracy tworzonych przez artystę algorytmów.
Jak wyjaśnia sam artysta: interesuje mnie, w jaki sposób rozwój technologii redefiniuje na naszych oczach to, co w architekturze i designie możliwe jest do zrobienia, a przede wszystkim do pomyślenia. Algorytmy są według mnie narzędziem, ale takim, które w partnerstwie z człowiekiem jest w stanie pomóc mu zrozumieć siebie, rozpoznać swoje możliwości, a nawet przybliżyć się do uchwycenia natury tak ulotnego pojęcia, jak piękno.
Więcej o Epson TUTAJ.