Logo

Marketing MIX

„Nieśmiertelne słowa” – kampania agencji 38Content Communication dla Puckiego Hospicjum

„Na tym świecie pewne są tylko śmierć i podatki oraz słowa, które zostawimy bliskim”, to główny przekaz kampanii, którą Agencja 38Content Communication stworzyła z Puckim Hospicjum. Słowa potrafią mieć wyjątkowy charakter i utkwić w naszej pamięci na długo. Warto móc je uwiecznić lub przekazać najbliższym.

Już w XVIII wieku Benjamin Franklin powiedział, że „W życiu pewne są dwie rzeczy śmierć i podatki”. Ta wyjątkowa, prowadzona obecnie kampania udowadnia jednak, że nie tylko, bo oprócz tego liczą się jeszcze bliskość i… słowa, które po sobie zostawiamy. Jednak do życia i podatków trzeba podejść podobnie: rozliczyć się z nimi w odpowiednim czasie. Celem działań jest również zachęcenie do przekazywania 1,5% ze swojego rozliczenia podatkowego na rzecz Puckiego Hospicjum pw. Ojca Pio, które zostało założone przez ks. Jana Kaczkowskiego. Jest to niezwykłe miejsce, które otacza swoich podopiecznych opieką medyczną, wsparciem oraz uważnością, aby chorzy w otoczeniu najbliższych, poczuli bliskość, miłość i spokój na ostatniej drodze życia. Dziś Puckie Hospicjum jest wzorem pod względem jakości opieki nad chorymi i ich bliskimi.

– Niełatwo rozmawiać o śmierci. Odchodzenie i strata bliskiego to trudny temat, jednak jest on naturalny i nieuchronny – spotyka każdego z nas. Zespół pracował nad projektem kilkanaście tygodni. To wyjątkowy czas, bo chyba nigdy wcześniej nie widziałam tylu łez i wzruszeń. Podczas spotkań niejednokrotnie zdarzało się, że ktoś wyłączał kamerę, żeby otrzeć łzy i dojść do siebie. Śmierć to wydarzenie, które prędzej czy później spotka każdego z nas. Dobrze jest z tych zdarzeń wyciągać coś dobrego – na przykład nieśmiertelne słowa, które zostaną z nami do końca. Zarówno te, które otrzymujemy od naszych bliskich, ale również te, które zostawiamy im po sobie – mówi Katarzyna Życińska, CEO 38Group.

Idea kampanii opiera się na słowach, które pozostają w pamięci

W ramach kampanii powstał spot w technice typografii kinetycznej. To wizualne przedstawienie historii choroby jednego z podopiecznych Hospicjum opowiadane z perspektywy żony Małgorzaty. Prawdziwa opowieść małżeństwa i słowa wypowiedziane przez bohatera stały się inspiracją do podjęcia tematu nieśmiertelnych słów, które na zawsze pozostają w pamięci. W kampanię zaangażował się Piotr Trojan aktor znany, m. in. z roli Patryka Galewskiego w filmie „Johnny”.

Na potrzeby kampanii stworzony został landing page niesmiertelneslowa.pl. To miejsce, które pozwala wygenerować grafikę z cytatem bliskiego. Nieśmiertelniki z cytatami można udostępniać w mediach społecznościowych lub wydrukować. W ramach działań powstał także nieśmiertelny font Hospitium stworzony przez Mateusza Machalskiego – koordynatora w Stowarzyszeniu Twórców Grafiki Użytkowej. Specjalizuje się on w projektowaniu identyfikacji wizualnych oraz krojów pisma.

Za kreację i koncepcję strategiczną kampanii odpowiada agencja 38Content Communication, która zajęła się również kompleksową obsługą i prowadzeniem komunikacji. W ramach kampanii prowadzone będą działania mediowe i komunikacja PR.