Logo

Aktualności

Satysfakcjonujący powrót – podsumowanie HAPTICA® live

Tegoroczna edycja targów HAPTICA® live odbyła się 15 marca w WCCB w niemieckim Bonn. Branżowe nowości zaprezentowało 109 wystawców, z którymi spotkało się 1116 odwiedzających (+29% w porównaniu z poprzednim rokiem).

W marcu tego roku HAPTICA® live ’23 ponownie otworzyła swoje podwoje po zaledwie sześciu miesiącach przygotowań – z powodu COVID trzy ostatnie wydarzenia zostały przełożone. 109 wystawców reprezentowało całe spektrum rynku produktów promocyjnych. Targi przyciągały renomowane marki, specjalistów i dostawców. Oprócz tego wśród wystawców znalazło się wiele młodych firm ze świeżymi pomysłami. WA Media po raz pierwszy wprowadziło Strefę Nowicjuszy, w której zaprezentowały się m. in. firmy z plecakami wykonanymi ze złomu samochodowego, wełnianymi skarpetkami czy fartuchami w słoiczku. Branża artykułów promocyjnych imponowała swoją pomysłowością, szerokim asortymentem, a także jakością swoich produktów.

Podczas szeroko zakrojonych działań reklamowych prowadzonych przez organizatorów targów, firmę WA Media, zapraszano uczestników do „punktu kontaktu z reklamą haptyczną”. Miejsca te, nazywane „touchpoints”, oznaczone były na targach czerwoną kropką. Targi skierowane były do klientów końcowych, agencji reklamowych i firm działających w branży marketingowej. Celem imprezy było przyciągnięcie uwagi gości z działów marketingu i zakupów wobec jednej z najbardziej fascynujących form reklamy: reklamy haptycznej.

Zróżnicowany program

W ramach Best Practice Show można było podziwiać przykłady wyjątkowych realizacji haptycznych działań marketingowych z całego świata. W tym roku wyróżniono m.in.:  bransoletki ze stali pochodzącej z Mariupola (dodatkowo odbyła się zbiórka na rzecz Ukrainy) oraz wełniane czapki w charakterystycznych kolorach, które firma Unox rozdała holenderskim pływakom – które już od dawna są przedmiotami kultowymi.

W ramach konkursu Promotional Gift Award 2023 zostało nagrodzonych 35 produktów i kampanii – 32 laureatów nagród jury i trzech laureatów nagród publiczności. W ramach programu wykładów prelegenci mogli podzielić się ze słuchaczami swoimi historiami. Oliver Spitzer z instytutu badań rynku september Strategie & Forschung przedstawił wyniki badań nad na emocjonalnym wpływem artykułów promocyjnych. Jego wykładu wysłuchało ponad stu słuchaczy. Eric Vlieg z Olimpiad Specjalnych dał jasno do zrozumienia, że produkty promocyjne nie są tylko poruszające, ale mogą też osiągnąć ogromny wpływ.

Całkowita satysfakcja

Bogata oferta informacji i inspiracji bardzo spodobała się odwiedzającym. Po trzech latach, w których dominował COVID, efekt był wyraźnie pozytywny, nie tylko dlatego, że tematyka reklamy haptycznej budzi wiele pozytywnych emocji, ale także dlatego, że widać konkretne rynkowe zapotrzebowanie na produkty promocyjne. Organizator, Michael Scherer, pełniący obowiązki partnera WA Media, podsumowuje event pozytywnie: Jesteśmy bardzo zadowoleni z imprezy i cieszy nas wiele pozytywnych opinii ze strony naszych wystawców i zwiedzających. Widać, że rynek się ożywił ponownie istotnie po trzyletniej pandemii, a zainteresowanie reklamą haptyczną wśród decydentów branży reklamowej jest duże. Ważnymi czynnikami decyzyjnymi są jakość i zrównoważony rozwój, co znalazło również wyraźne odzwierciedlenie w prezentacjach produktów wystawców.

Haptica

Zainteresowanie ze strony głównej grupy docelowej HAPTICA® live – branży promocyjnej – było szczególnie duże. Około dwie trzecie odwiedzających to osoby odpowiedzialne za działania marketingowe i zakupowe firm, stowarzyszeń lub instytucji publicznych. Wśród nich znaleźli się duzi gracze, tacy jak lokalne firmy DAX, kluby piłkarskie i sportowe od VfL Wolfsburg po FC St. Pauli, aż po Telekom Baskets Bonn, firmy ubezpieczeniowe i banki lub władze, takie jak armia niemiecka lub Federalna Agencja Sieciowa, organizacje pozarządowe i związki zawodowe, ale także wiele często zorientowanych technicznie średnich firm, które są liderami rynkowymi w swoich segmentach, począwszy od zarządzania miejscami parkingowymi, a skończywszy na systemach terapeutycznych. Wiele agencji i dystrybutorów również skorzystało z okazji, by szukać pomysłów dla swoich klientów lub samodzielnie oprowadzało swoich klientów po targach.

Haptica

13 marca 2024 r. w WCCB w Bonn wystawcy i odwiedzający ponownie będą mieli okazję zapoznać się z reklamą haptyczną podczas kolejnej edycji HAPTICA® live.

www.haptica.live

Zdjęcia:  ©WA Media GmbH