Logo

Trade marketing

Kaufland przyłącza się do obchodów Światowego Dnia Oceanów i rozszerza ofertę produktów z certyfikatem MSC

8 czerwca przypada Światowy Dzień Oceanów. Z tej okazji każdego roku w Polsce organizacja pozarządowa MSC przeprowadza kampanię, która ma na celu zwiększyć świadomość społeczeństwa w zakresie ochrony ekosystemów wodnych.

Czerwcowe aktywności wspiera m.in. sieć sklepów spożywczych Kaufland, która w ostatnim czasie uzyskała certyfikat MSC dla kolejnych lad rybnych – w Rzeszowie i Warszawie.

Tegorocznym obchodom Światowego Dnia Oceanów towarzyszy hasło „Czas na pakt z oceanem!”, które podkreśla współzależność człowieka i ekosystemów morskich. Oceany zapewniają ponad połowę tlenu na naszej planecie, są domem dla tysięcy gatunków zwierząt oraz stanowią źródło pracy i pożywienia dla milionów ludzi. Niestety na skutek globalnego ocieplenia i działalności człowieka ich kondycja jest zagrożona, dlatego tak ważne są proste działania, które zapobiegną dalszej dewastacji ekosystemów. Należą do nich m.in. ograniczenie ilości plastiku, staranna segregacja odpadów oraz wybór produktów rybnych i owoców morza z certyfikatem zrównoważonego rybołówstwa MSC.

Zrównoważone wybory zakupowe

Kaufland już od kilku lat wspiera kampanię MSC na rzecz ochrony mórz i oceanów.  Działania sieci nie ograniczają się tylko do komunikacji. Zgodnie z wdrożoną w firmie polityką w zakresie ochrony ryb i owoców morza Kaufland nie posiada w ofercie zagrożonych gatunków ryb dziko żyjących i rozwija asortyment produktów pochodzących ze zrównoważonych połowów lub z obszarów niezagrożonych przełowieniem. W 2021 r. Kaufland jako pierwsza sieć handlowa w Polsce w wybranych sklepach posiadających ladę rybną zaoferował świeże ryby pozyskane zgodnie z międzynarodowym Standardem Zrównoważonego Rybołówstwa MSC. Obecnie na liście placówek, które sprzedają świeże ryby i uzyskały wspomniany certyfikat, znajdują się sklepy: w Krakowie (os. Kombatantów 16A i Wielicka 259), Lublinie (ul. Orkana 4),  Rzeszowie (al. Rejtana 40), Starachowicach (ul. Wyszyńskiego 14), Szczecinie (ul. Floriana Krygiera 7), a także we Wrocławiu (ul. Legnicka 62A) oraz w Warszawie (ul. gen. Fieldorfa 41 i ul. Połczyńska 4). Certyfikaty MSC posiadają również centra dystrybucyjne w Woli Krzysztoporskiej, Bydgoszczy i Gliwicach, a także centrala sieci Kaufland we Wrocławiu.

Ponadto w każdym sklepie Kaufland w strefie samoobsługowej klienci mogą znaleźć kilkadziesiąt produktów rybnych z certyfikatem MSC – także wśród marek własnych K-Classic, K-Favourites, K-to go, K-Stąd Takie Dobre! oraz K-Blue Bay.

Eliminacja mikroplastiku

Zagrożeniem dla mórz i oceanów jest nie tylko przełowienie, ale także zanieczyszczenie plastikiem. Z tego względu ważne są działania, które ograniczają zużycie tworzyw sztucznych i tym samym zapobiegają ich przedostawaniu się do środowiska naturalnego. Kaufland podejmuje inicjatywy również na tym polu. Sieć dąży do eliminacji mikroplastiku i innych, nieulegających biodegradacji syntetycznych polimerów z receptur produktów marek własnych. Dotyczy to kosmetyków i środków do pielęgnacji ciała, detergentów, środków czystości i gospodarstwa domowego, a także kosmetyków do pielęgnacji samochodów. Klienci mogą łatwo rozpoznać artykuły marek Kaufland, których formuła już nie zawiera mikroplastiku – sieć umieszcza na opakowaniach tego typu produktów specjalnie oznaczenie „receptura bez mikroplastiku”.

Z okazji Światowego Dnia Oceanów Kaufland zachęca do śledzenia profilu firmy oraz organizacji MSC na social mediach, gdzie przygotowano specjalne treści dotyczące ekosystemów wodnych. Więcej informacji nt. działań firmy na rzecz ochrony mórz i oceanów można znaleźć na stronie Odpowiedzialny wybór asortymentu | Kaufland.


Więcej newsów w podobnej tematyce przeczytasz TUTAJ.


Wywiad z 2020 roku z Agnieszką Kotlińską ekspertką ds. CSR w sieci Kaufland Polska można przeczytać TUTAJ na stronie 22.