Wydarzenie to skupiło organizatorów targów, operatorów terenów targowych, firmy projektujące i budujące stoiska i przestrzenie targowe, firmy świadczące inne usługi na rzecz targów oraz gości honorowych. Zjazd był okazją do dyskusji na tematy ważne dla branży, ale przede wszystkim okazją do świętowania 30-lecia polskiego samorządu targowego.
Pierwszego dnia uczestnicy spotkali się na Konferencji Branżowej PIPT, której sesje otworzyły debatę na temat aktualnych trendów i wyzwań w branży. Szczególną uwagę zwrócono na transformację cyfrową w branży targowej, jej wpływ na przyszłość branży i rozwój rynku, a także na światowe trendy rynku targowego. Ważnym punktem w programie tego dnia były również sesje firm budujących stoiska targowe oraz firm spedycji targowej, podczas których analizowane były ich wyzwania i możliwości w nadchodzącym roku. Po południu odbyły się panele tematyczne, które pozwoliły uczestnikom na bardziej praktyczne i interaktywne doświadczenia.
Podczas pierwszego dnia Konferencji miały miejsce trzy wystąpienia, podczas których paneliści podzielili się swoimi doświadczeniami i perspektywami dotyczącymi nowoczesnych narzędzi marketingu, komunikacji, rozwoju i biznesu. Prezentację pt. „Światowe trendy rynku targowego – co przyniesie rok 2024” wygłosił dr Andrzej Mochoń, Wiceprezes Rady PIPT, Prezes zarządu Targi Kielce, Maciej Witucki Prezydent Konfederacji Pracodawców Lewiatan podzielił się z zebranymi informacjami nt. „Ekonomiczno-prawnych wyzwań dla biznesu”, natomiast o „Wyzwaniach marketingowych w nadchodzącym 2024 roku” opowiedział James Behr, założyciel agencji AdFather. Na zakończenie pierwszego dnia Zjazdu uczestnicy spotkali się na kolacji grillowej, podczas której odbyła się degustacja serów i win prowadzona przez Gieno Mientkiewicza, znanego dziennikarza kulinarnego i eksperta w dziedzinie polskich serów zagrodowych, oraz Iwo Świerblewskiego, zawodowego sommeliera. Wieczór swoim występem uświetniła znakomita artystka Lidia Leitgeber.
Drugi dzień Zjazdu tradycyjnie rozpoczął się od Zimowego Biegu PIPT, po którym miała miejsce kontynuacja dyskusji, z naciskiem na przyszłe kierunki działań Polskiej Izby Przemysłu Targowego. Ważnym punktem w programie Konferencji tego dnia był panel pt. „Badania motywów interesariuszy targów”, który został zaprezentowany przez prof. UG dr hab. Roberta Bębna z Pomorskiego Instytutu Naukowego imienia Profesora Brunona Synaka.
Punktem kulminacyjnym Zjazdu była Jubileuszowa Gala, podczas której świętowano 30-lecie polskiego samorządu targowego. Gala była okazją do uhonorowania medalami uznania osób, które miały znaczący wpływ na rozwój Izby i branży targowej w Polsce oraz wręczenia dyplomów Laureatom Konkursu Ekspozycja Roku. Oficjalną część Gali zakończył poczęstunek tortem i toast lampką szampana oraz występ gwiazdy wieczoru Krzysztofa Kiljańskiego.
Polska Izba Przemysłu Targowego pragnie podziękować Gościom z Komitetu Honorowego – Panu Prezydentowi Poznania Jackowi Jaśkowiakowi, Pani Teresie Buczak z Polskiej Organizacji Turystycznej i Pani Peirui Tan z UFI – Światowego Stowarzyszenia Przemysłu Targowego za obecność i życzenia; za wszystkie otrzymane życzenia osobiste i te w formie video, listy gratulacyjne i ogrom ciepłych słów wsparcia i uznania, które Izba otrzymała od:
Pana Andrzeja Gut-Mostowego, Sekretarza Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki,
Pana Mikołaja Różyckiego, Prezesa Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości,
Pana Macieja Wituckiego, Prezydenta Konfederacji Lewiatan,
Pana Adama Abramowicza, Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców,
Pana Rafała Szmytke, Prezesa zarządu Polskiej Organizacji Turystycznej,
Pana Bogdana Wenty, Prezydenta Miasta Kielce,
Pana Kaia Hattendorfa, Dyrektora Zarządzającego UFI – Światowego Stowarzyszenia Przemysłu Targowego,
Pana Károly Nagy, Dyrektora Zarządzającego CENTREX.
PIPT kieruje również podziękowania do wszystkich Partnerów Zjazdu oraz Patronów Medialnych za dołączenie do wydarzenia oraz do wszystkich Członków Izby za te wspaniałe wspólne chwile, dzięki którym ten wieczór i Jubileusz na długo pozostaną w pamięci.
Zjazd był nie tylko okazją do świętowania i dyskusji, ale także platformą do kreowania przyszłości branży targowej, był również okazją do podkreślenia znaczenia targów dla rozwoju polskich firm i gospodarki oraz promocji Polski jako atrakcyjnej destynacji turystyki biznesowej.
OOH Magazine był patronem medialnym wydarzenia.
Więcej newsów z branży TUTAJ.