Zarówno liczba potencjalnych klientów, jak i przychody ze sprzedaży były większe, niż prognozowano. Duże zainteresowanie wzbudziła wizja firmy Canon dotycząca olbrzymich możliwości, jakie otwiera druk przed biznesem. Przykładem tego były pokazy na żywo możliwości druku różnych aplikacji oraz to, że ponad 6 tysięcy osób odwiedziło multi-sensoroczną strefę The Core, gdzie był wyświetlany angażujący wszystkie zmysły film ,,World Unseen”, wzbogacony wydrukami wykorzystującymi technologię druku wypukłego.
Rozpoczynając kampanię ,,The Power To Move” na targach drupa 2024, Canon chciał ukazać, z jaką mocą druk może działać na emocje, wspomagając w ten sposób rozwój firm, które czerpią inspiracje z transformacyjnych technologii, wiedzy i wsparcia Canon. Firma inspirowała odwiedzających stoisko rozwijanymi również z partnerami rozwiązaniami. Zgodnie z oczekiwaniami, sprzedaż zarówno rolowych, jak i arkuszowych urządzeń do druku komercyjnego i wydawnictw promocyjnych była bardzo wysoka. Mowa tu w szczególności o atramentowej maszynie ProStream 2133 i arkuszowym systemie atramentowym varioPRINT iX3200. Coraz większe inwestycje rynku w systemy atramentowe, przełożyło się na duże zainteresowanie, jakie wzbudzały nowe urządzenia varioPRINT iX1700 i varioPRESS iV7. Cieszy to szczególnie, biorąc pod uwagę, że rozwiązania te będą dostępne dopiero w przyszłym roku.
Druk tonerowy pozostaje rozwiązaniem oferowanym przez wielu dostawców. Tym bardziej warte uwagi było to, że inwestycje klientów w kolorowe urządzenia Canon imagePRESS z serii V i monochromatyczne urządzenia varioPRINT przekroczyły najśmielsze oczekiwania.
Dostrzegając możliwości rozwoju biznesu, które daje druk wielkoformatowy wykorzystywany w druku aplikacji do dekoracji wnętrz, produkcji tapet, opakowań czy wydrukach artystycznych, Canon zaprezentował systemy Arizona, Colorado i imagePROGRAF, a także nową generację urządzeń colorWAVE i plotWAVE do zastosowań CAD.
Wysokojakościowe wydruki realizowane na urządzeniu Canon Arizona cieszyły się dużym zainteresowaniem gości odwiedzających wystawę „World Unseen”. Prezentowane na niej prace będą pokazywane podczas specjalnej trasy w regionie EMEA aż do końca 2024 roku.
Przedstawiono także dokonania zwycięzcy projektu Creative Futures, Bower Collective. Brytyjski dostawca naturalnych produktów dla gospodarstwa domowego i higieny osobistej pokazywał na przykładzie opakowań wielokrotnego użytku, jak współpraca z ekspertami technologicznymi może przynosić dobre efekty w postaci skutecznej, wielokanałowej kampanii, będącej odpowiedzią na potrzeby przedsiębiorców w zakresie wzmacniania biznesu.
Na stoisku zaprezentowano także Publishing 2030 Accelerator, projekt bazujący na inicjatywie Future Book Forum, który koncentrował się na kwestii postępów branży w działaniach zgodnych ze zrównoważonym rozwojem. Prace i wydruki ukazywały, jak duże znaczenie ma wsparcie, jakie Canon zapewnia akcjom charytatywnym realizowanym w ramach licznych partnerstw, m.in.: z afrykańskim oddziałem UN SDG Book Club i brytyjską organizacją charytatywną Topic Heroes.
W ciągu 11 dni targów, razem z partnerami zajmującymi się finiszingiem, Canon wydrukował i przekazał różnym organizacjom na całym świecie 10 000 książek, a także dostarczył niemieckim organizacjom pozarządowym blisko 10 000 pocztówek, plakatów i broszur.
Canon podczas unikatowej prezentacji pokazywał także, w jaki sposób sprzedawcy detaliczni mogą skutecznie mierzyć się z wyzwaniami marketingowymi, a odwołując się do współpracy z niemieckim sprzedawcą mebli POCO, eksperci Canon przekonywali, że druk pozwala na dobre dotarcie z przekazem do wybranych grup klientów. Odwiedzający mogli przekonać się też, w jaki sposób druk wspiera procesy zakupowe – wydruki służą do oznaczania punktów sprzedaży, dostarczają informacji o produkcie, a także kreują nowe doświadczenia dzięki takim aplikacjom jak m.in.: tapety, grafiki okienne i podłogowe, blaty i wykładziny meblowe. Ponadto, demonstrując swoje wsparcie dla różnorodności w branży, Canon zorganizował na swoim stoisku udane wydarzenie networkingowe „Girls Who Print”.
Jennifer Kolloczek, Senior Director, Marketing & Innovation, Production Printing, Canon EMEA powiedziała: – drupa 2024 dla Canon było ważnym wydarzeniem branżowym, które po niecałej dekadzie znów dostarczyło okazji do wspaniałych przeżyć. W tegorocznej edycji Canon zaprezentował bogate portfolio technologii – zarówno tych, które są już dostępne na rynku, jak i oferowanych w niedalekiej przyszłości. Targi pozwoliły nam nawiązać kontakt z szerszą społecznością branży poligraficznej i podzielić się z nimi naszym spojrzeniem na możliwości, jakie stwarzają dzisiaj technologie druku.
– Przedstawiając przykłady współpracy z firmami i partnerami technologicznymi, Canon ukazał ogromny potencjał współczesnego druku. Wspólnie z naszymi partnerami będziemy nadal wprowadzać innowacje i kształtować przyszłość naszej branży dzięki innowacyjnym modelom biznesowym oraz nowym technologiom i usługom – od produkcji na żądanie, zautomatyzowanych i skalowalnych rozwiązań, po różnorodne aplikacje i wysokonakładową personalizację. Wszystko po to, by zapewniać wyjątkowo efektywne, wielokanałowe doświadczenia konsumenckie.
Po raz kolejny targi drupa okazały się ważnym miejscem spotkań i spektakularną prezentacją druku z jego całą, bogatą wszechstronnością. Spotykaliśmy na naszym stoisku gości z całego świata, którzy przybywali do nas, aby czerpać z wartości, jakich dostarcza nasza technologia. Targi przerosły nasze oczekiwania. Jesteśmy wdzięczni za zaufanie, jakim wielu nowych klientów i partnerów obdarzyło nasze usługi i technologie. Cieszymy się z tego, że mogliśmy prezentować nasze możliwości dzięki wielu nawiązanym kontaktom. Ciągłe inwestycje i innowacje pozwalają nam dzielić się naszą ekspercką wiedzą z obszaru druku cyfrowego. – podsumowała Jennifer Kolloczek.
Więcej informacji o obecności firmy na targach drupa 2024 znajduje się na stronie Canon.
Więcej newsów z branży TUTAJ.