Logo

Media & maszynyFestiwal MarketinguGadżety reklamoweMarketing MIX

Marketingowe Inspiracje – za nami 16. edycja targów Festiwal Marketingu

Ponad 3000 zwiedzających i 220 wystawców, 2 dni marketingowych inspiracji, konferencja MARKETING MIX dla Miast i Regionów, trzy konkursy branżowe i Gala Wystawców z uroczystym wręczeniem nagród POS STARS, Złoty Medal oraz Jubileuszy. Podsumowujemy Międzynarodowe Targi Reklamy i Druku – Festiwal Marketingu.

W dniach 18-19 września br. w EXPO XXI Warszawa swoją ofertę zaprezentowali dostawcy artykułów promocyjnych dla branży reklamy i marketingu oraz dostawcy mediów i maszyn.

– Wyznacznikiem Festiwalu Marketingu była zawsze jakość zwiedzających. Niemniej jeśli na niektórych stoiskach w ciągu dwóch dni zeskanowano 300, a nawet ponad 500 odwiedzających, to możemy mówić o dodatkowym sukcesie. Zebrane od wystawców opinie wskazują, że pojawili się konkretni klienci. Nasz system coraz szczelniej wyłapuje osoby niezwiązane z branżą. Cieszy ilość premier (także tych światowych) od dostawców mediów i maszyn oraz setki inspiracji przygotowanych specjalnie na zbliżający się, najważniejszy dla branży sezon świąteczny – mówi Robert Załupski, OOH magazine.

Branżowe konkursy

Targom, jak co roku, towarzyszyły branżowe konkursy. Do konkursu Super Gift zgłoszono 63 gadżety reklamowe, a w głosowaniu wzięło udział blisko 400 zwiedzających. Konkurs wyróżnił artykuły promocyjne prezentowane podczas targów, odznaczające się swoją funkcjonalnością i nowoczesną koncepcją. Zwiedzający targi Festiwal Marketingu mogli głosować w konkursie na nagrodę publiczności dla najlepszego gadżetu reklamowego. Wyniki konkursu zostaną opublikowane niebawem.

 

Kolejną odsłonę miał też konkurs POS STARS – na najlepsze displaye reklamowe. Konkurs POS STARS przyciągnął uwagę profesjonalistów z branży marketingowej i reklamowej, gromadząc innowacyjne projekty. Jego celem było wyróżnienie najlepszych materiałów wspierających sprzedaż. W tegorocznej edycji do rywalizacji stanęło wiele kreatywnych i wyjątkowych realizacji. Jury, składające się z ekspertów z branży, oceniało subiektywnie zgłoszone prace, jak wspominali, oddając karty z głosami, brali pod uwagę nie tylko estetykę i innowacyjność, ale także funkcjonalność i wpływ na doświadczenia zakupowe. Na NAGRODĘ PUBLICZNOŚCI zagłosowało ponad 350 zwiedzających. Wyniki dostępne są TUTAJ.

Jak co roku wystawcy zgłaszali innowacyjne produkty, maszyny i oprogramowania, jakie prezentowali na targach w ramach konkursu Złoty Medal. O wyborze danej innowacji decydowały takie cechy, jak: nowoczesność zastosowanych rozwiązań w odniesieniu do rozwiązań światowych, innowacyjne technologie lub rozwiązania, szczególne zalety ekonomiczne w zakresie zakupu i jego eksploatacji (cena, koszty eksploatacji i serwisu, koszty utylizacji), pozytywne oddziaływanie produktu na środowisko, wysoka funkcjonalność produktu czy jego estetyka. Uroczyste wręczenie nagród miało miejsce podczas wieczornej Gali. Wyniki dostępne są TUTAJ.

Konferencja MARKETING MIX dla Miast i Regionów

Podczas Międzynarodowych Targów Reklamy i Druku powróciła formuła konferencji MARKETING MIX. Tegoroczna edycja przeznaczona była dla reprezentantów działów marketingu miast i regionów. Konferencja stanowiła doskonałą okazję do wymiany doświadczeń, wiedzy oraz najlepszych praktyk w zakresie promocji lokalnych społeczności. Wydarzenie zgromadziło blisko 50 specjalistów z różnych części Polski. Więcej o konferencji można przeczytać TUTAJ.

Wieczór Wystawców

Jak co roku, tak i tym razem, wystawcy spotkali się na uroczystej wieczornej gali. Podczas oficjalnej części imprezy rozdane zostały nagrody w konkursie POS STARS, a także Złote Medale. Podczas targów i Gali wyróżniono także firmy, które w tym roku obchodziły swoje Jubileusze: Lanyard.PRO / Allers Grupa, Kraków Ballon Team, Stricker, Cukiernia Reklamowa, Likor, Dreamtex, Promonotes, MALFINI, E-SklepzPrezentami.pl, TOP MARKETING, Caraffa, Sebzuz -Top Magnesy, Rodan, Purple Mustard Europe, PSSiDC, Alubest, Imago Printer, Amagraf. Jubileuszowe wywiady można przeczytać w ostatnim numerze OOH magazine TUTAJ.

Atrakcją muzyczną wieczoru był występ Michała Wiśniewskiego.

Szeroka promocja wydarzenia

Na wrześniowy Festiwal Marketingu zapraszała m.in. reklama umieszczona na 20 autobusach warszawskiego MZA. Wspólna kampania wystawców promowała gadżety reklamowe jako skuteczne narzędzie reklamowe i zachęcała do odwiedzenia targów. Akcji towarzyszyła także promocja w Radiu Kolor, posłuchaj audycji TUTAJ. Więcej o kampanii autobusowej TUTAJ.

Filmowe podsumowanie wydarzenia:

Kolejna edycja wydarzenia odbędzie się 17-18 września 2025 r. w EXPO XXI Warszawa.

www.festiwalmarketingu.pl