Logo

Event MIX

Pepco podsumowuje program Pepcolandia

Program Pepcolandia już od 7 lat maluje uśmiechy na twarzach najmłodszych. W tym roku sieć sklepów Pepco wsparła 225 projektów zrealizowanych w Polsce, Rumunii, Bułgarii oraz we Włoszech, przekazując łącznie ponad milion złotych na realizację wyjątkowych inicjatyw na rzecz dzieci. Jak zaangażowanie pracowników i pasja do pomagania mogą zmienić świat tysięcy dzieci?

tam

Program napędzany zaangażowaniem i sercem pracowników

Pepcolandia to coroczny program grantowy, który realizowany jest od 2018 roku. Inicjatywa daje firmie możliwość angażowania swoich pracowników we wspieranie lokalnych organizacji społecznych działających na rzecz dzieci i młodzieży. Zgłoszone przez pracowników podmioty mogą otrzymać od Pepco grant w wysokości kilku tysięcy złotych na realizację projektu. Dzięki programowi, dzieci mają okazję rozwijać swoje talenty i pasje m.in. poprzez uczestnictwo w wyjazdach edukacyjnych, warsztatach muzycznych, obozach wakacyjnych, turniejach sportowych czy wspólnych piknikach. Od momentu powstania programu, Pepcolandia wsparła ponad 800 projektów w kilku europejskich krajach, przekazując na nie niemal 3 miliony złotych, co przełożyło się na aktywności dla ponad 20 tysięcy dzieci.

4 kraje, 225 projektów dla dzieci i młodzieży

Pepcolandia to wyjątkowa inicjatywa, którą tworzą pracownicy Pepco. To właśnie oni zgłaszają organizacje społeczne ze swojego sąsiedztwa, które realizują projekty na rzecz najmłodszych. W tegorocznej edycji pracownicy zgłosili rekordową liczbę 225 projektów obejmujących 4 kraje: Polskę, w której firma wsparła 190 projektów, Rumunię, gdzie odbyły się już 4 edycje programu, oraz Bułgarię i Włochy, które biorą udział w programie po raz pierwszy.

pepco

– Najpiękniejsze w Pepcolandii jest to, że jej sercem są nasi pracownicy. Dzięki ich wsparciu i zaangażowaniu możemy docierać przede wszystkim do tych małych organizacji społecznych, które są w ich sąsiedztwie, mają pomysły, czas oraz są oddane ciekawym inicjatywom na rzecz dzieci i młodzieży. W ramach projektów realizujemy różnorodne potrzeby – od inwestycji w place zabaw i sale edukacyjne, przez zawody sportowe, wycieczki i pikniki, aż po warsztaty kreatywne. Jednak cel pozostaje zawsze ten sam – podnieść jakość życia lokalnych społeczności i służyć dzieciom znajdującym się w potrzebie. Chcemy budować ich ciekawość świata, rozwijać umiejętności społeczne, dostarczać pozytywnych wrażeń, które mają wpływ na ich dobrostan psychiczny i fizyczny. Cieszy nas bardzo tak duże zaangażowania naszych pracowników – mówi Kasia Wilczewska, Head of Corportate Communication Pepco.

Pomoc, która dociera do różnych zakątków Europy

Działania realizowane w ramach programu Pepcolandia dążą do wyrównania szans edukacyjnych jak największej liczby dzieci i młodzieży znajdujących się w potrzebie. Program, który miał swój początek w Polsce, rozwija się z roku na rok, wkraczając również do innych krajów europejskich. Dzięki temu dzisiaj jego działania sięgają tysięcy młodych ludzi. W tym roku, po raz pierwszy, wsparcie finansowe w wysokości 10 tysięcy euro trafiło również do sześciu organizacji we Włoszech. Dzięki tej pomocy dzieci z Mediolanu, Turynu i innych miast, w tym mali pacjenci walczący z rakiem i chorobami genetycznymi, mogli uczestniczyć w edukacyjnych spacerach i turniejach sportowych, a pomiędzy zabiegami medycznymi cieszyć się zabawą w specjalnie zaprojektowanym ogrodzie.

W jednej z rumuńskich wiosek pracownicy Pepco w roli wolontariuszy podjęli się zadania przekształcenia starego magazynu w nowoczesną przestrzeń do kreatywnych zajęć dla dzieci. Z kolei dzieci z Bułgarii brały udział m.in. w warsztatach poświęconych bioróżnorodności i ochronie przyrody. Niektóre z nich wcieliły się w rolę małych badaczy i wyruszyły po przygodę do Bałkańskiego Parku Narodowego Vratsa, aby lepiej poznać faunę swojego kraju.


Więcej newsów z branży TUTAJ.