Badanie, na podstawie którego wyłonione zostały marki-laureatki, zostało zrealizowane na początku roku przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia. Grupa 3,5 tysiąca respondentów, w oparciu o definicję Superbrand, poddała weryfikacji 3 tysiące marek pogrupowanych w ponad 100 kategoriach. Wyniki zostały następnie skonfrontowane z opinią Rady Marek – stałego 40-osobowego gremium ekspertów w dziedzinie marketingu, brandingu i badań rynku. O przyznaniu tytułu Superbrands zadecydowały ich połączone głosy.
Marki biznesowe wybrali eksperci branżowi Konfederacji Lewiatan – najbardziej wpływowej polskiej organizacji biznesowej reprezentującej interesy pracodawców – oceniając ich działalność w ramach czterech obszarów: jakości produktów lub usług, jakości relacji B2B, innowacyjności oraz działań z zakresu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu.
Edycja odbyła się pod hasłem „We Are The Champions”.
– Marki, których historie prezentujemy w Albumie Superbrands, w swoich kategoriach nie mają sobie równych: są liderami rynków, stale powiększają przychody, liczbę użytkowników, zasięgi kampanii – mówi Nina Kowalewska-Motlik, CEO New Communications, wyłącznego przedstawiciela Superbrands Ltd. w Polsce, i dodaje: – Przede wszystkim jednak są to marki dobre dla świata i ludzi. Ustanawiają branżowe standardy, inwestują w pozytywne relacje, szanują zespoły pracownicze, systematycznie redukują negatywny wpływ swojej działalności na środowisko. To świadczy o ich mistrzostwie.
W gronie tegorocznych laureatów znalazły się:
AMS, Apart, Biovital, Bracia Sadownicy, Cisowianka, DPD, Dolina Noteci, Dziennik Gazeta Prawna, EMKA, Eneris, Felix, Forbes, Gazeta.pl, GPD, Hala Koszyki, Itaka, Katrin, Kaufland, Newsweek, Onet, PKO Faktoring, Plusssz, Przysnacki, Rio Mare, Rossmann, RTV EURO AGD, T-Mobile, Thermomix, Tork, Wiśniowski, Velvet, Vizir oraz Volkswagen Financial Services.
Historie ich sukcesu, a także artykuły eksperckie, nawiązujące do najważniejszych trendów w branży, można przeczytać w Albumie Superbrands, którego premiera towarzyszyła Gali. Jak co roku Rada Marek zadecydowała także o przyznaniu Nagrody Honorowej Superbrands, przyznawanej za szczególne zasługi dla promowania marki „Polska” w świecie. Tym razem statuetka trafiła w ręce Igi Świątek.
W laudacji, przygotowanej przez Agnieszkę Radwańską, czytamy: „Miarą mistrzostwa jest nie tylko zwycięstwo. Mistrzostwo to inspirowanie innych do tego, żeby podejmowali wysiłek, nie ustawali w dążeniach i przekraczali siebie w pogoni za marzeniami. Ciężka praca i wdzięczność dla tych, którzy towarzyszą w drodze na szczyt. Tak w marketingu, jak i w sporcie, mistrzostwo jest zobowiązaniem (…). Iga Świątek jest prawdziwą Mistrzynią, która dostarcza milionom fanów tenisa na całym świecie pozytywnych sportowych emocji, oraz pełną determinacji, odwagi i – mimo młodego wieku – życiowej mądrości osobą, inspirującą innych do działania”.
W poprzednich latach laureatami Nagrody Honorowej zostali m.in. Janina Ochojska, prof. Krzysztof Penderecki, Jurek Owsiak i WOŚP, Robert Lewandowski i prof. Jerzy Buzek.
Galę finałową poprowadzili Katarzyna Kasia i Grzegorz Markowski. Dla gości, zebranych w hotelu Sheraton, wystąpiła Anna Iwanek.
OOH magazine był patronem medialnym wydarzenia.
Więcej newsów z branży TUTAJ.