Canon chce zainspirować producentów oznakowań i dostawców usług poligraficznych (PSP) szerokim wachlarzem materiałów drukowanych na urządzeniach Arizona, Colorado oraz imagePROGRAF – jako część kompleksowych rozwiązań obejmujących zarówno autorskie platformy, takie jak PRISMA XL Suite, jak i produkty partnerskie. Pod hasłem „The Power to Move” Canon zaprezentuje historie klientów, które pokazują, jak wyraziste i przyciągające wzrok wydruki, potrafią budować emocjonalne więzi z odbiorcami, napędzać rozwój biznesu i przekształcać przestrzenie – dostarczając konsumentom niezapomnianych doświadczeń związanych z marką. Wpisując się w motyw przewodni targów FESPA – „Where visionaries meet” – Canon podkreśli znaczenie współpracy z partnerami oraz pokaże jak odpowiada na potrzeby klientów w zakresie druku wielkoformatowego, wspierając ich w przekraczaniu granic i rozwijaniu potencjału biznesowego.
Na stoisku Canon (hala 25, stoisko B10) podczas targów FESPA 2025 pokazany zostanie innowacyjny „Concept Store”, ukazujący kreatywne i komercyjne możliwości wykorzystania grafiki wielkoformatowej – zarówno przez marki koncepcyjne, jak i działające na rynku – w takich obszarach jak dekoracje wnętrz, opakowania i materiały POS.
Odwiedzający będą mogli zobaczyć szeroki wybór realizacji od klientów, obejmujący m.in. materiały typu soft signage, opakowania z tektury falistej i luksusowe, ekspozytory POS, plakaty oraz elementy wystroju wnętrz. Szczególnie widoczna będzie różnorodność zastosowań w obszarze dekoracji wnętrz – z wykorzystaniem tapet, paneli akustycznych, nadruków na drewnie, szkle, płytkach, plakatach czy mozaikach. Dodatkowo, podczas wydarzenia analizowane będą wybrane case studies, w tym historia norweskiej kwiaciarni Fiori, która na przykładzie własnej działalności pokaże, jak efektywna współpraca pozwala w pełni wykorzystać potencjał druku.
Nie zabraknie również elementów projektu World Unseen – wyjątkowej wystawy fotograficznej, pozwalającej wszystkim odwiedzającym – zarówno osobom niewidomym, słabowidzącym, jak i widzącym – odkrywać obrazy w zupełnie nowy sposób, ukazując, jak druk może wzbogacać życie i wspierać rozwój biznesu.
Na stoisku Canon zaprezentowany zostanie ploter płaski Arizona 2380 GTF z technologią FLXflow oraz opcją roll media, umożliwiającą elastyczne drukowanie w trybie roll-to-roll. Urządzenie wyróżnia się inteligentnym systemem obsługi mediów – nie tylko poprzez funkcje „Hold” (przytrzymywanie) i „Float” (unoszenie), ale również dzięki funkcji „Instant Switch”, czyli błyskawicznego przełączania między trybami, co znacząco ułatwia pracę z różnymi nośnikami.
Modele z serii Arizona umożliwiają wyjątkowo precyzyjny i wydajny druk na szerokiej gamie podłoży – zarówno sztywnych, jak i elastycznych – w tym także na trudniejszych materiałach, takich jak tektura, drewno czy szkło. Dzięki temu oferują niezwykle bogate spektrum zastosowań, doskonałych dla sektora handlu detalicznego i hotelarstwa.
W kontekście optymalizacji procesu produkcyjnego, na stoisku Canon zaprezentowane zostaną również możliwości oprogramowania PRISMA XL Suite – w tym wydruki próbne wykonane z użyciem aplikacji PRISMAelevate XL, umożliwiającej wykonanie druku warstwowego o wysokości do 4 mm. Takie rozwiązanie pozwala tworzyć unikatowe, wyczuwalne w dotyku projekty graficzne – idealne do efektownych aplikacji, w tym oznakowania w alfabecie Braille’a.
Dostawcy usług poligraficznych (PSP) i firmy drukarskie podczas prezentacji wydruków różnorodnych aplikacji wielkoformatowych będą mogli zapoznać się z zaletami Colorado M – wielokrotnie nagradzanej serii ploterów wykorzystujących technologię Uvgel – w zakresie produktywności, modułowości oraz możliwości rozbudowy bezpośrednio w miejscu instalacji. Imponujące możliwości urządzenia będą pokazywane m.in. poprzez wykonanie efektownych tapet, grafik okiennych oraz miękkiego oznakowania (soft signage). Realizacja tak szerokiego i jakościowego portfolio możliwa jest dzięki zastosowaniu licznych funkcji, takich jak bezproblemowy druk białym atramentem, technologia FLXfinish+ umożliwiająca jednoczesne drukowanie matowe i błyszczące oraz FLXture, nadająca wydrukom subtelne efekty faktury.
Odwiedzający będą mieli okazję zobaczyć zarówno pracę urządzeń Arizona, jak i Colorado, podczas pokazów na stoisku.
Na targach zaprezentowane zostaną liczne obecne i nowe konfiguracje UVgel Factory z wykorzystaniem ploterów Colorado, we współpracy z różnymi partnerami, aby pokazać wszechstronność tej technologii – niezależnie od skali produkcji czy budżetu, jakim dysponuje dostawca usług druku (PSP).
Wśród nich znajdzie się rozwiązanie UVgel Wallpaper Factory prezentowane na stoisku firmy Fotoba, pokazujące, w jaki sposób klienci mogą w pełni zautomatyzować produkcję spersonalizowanych tapet w dużych nakładach – całkowicie bezobsługowo, 24 godziny na dobę.
Ten kompleksowy system podkreśla potencjał serii Colorado M w połączeniu z podajnikiem jumbo roll, systemem cięcia i przewijania firmy Fotoba – umożliwiając produkcję różnorodnych, starannie zaprojektowanych tapet.
W pobliżu, na stoisku partnera Canon – firmy NEOLT – przedstawiona zostanie technologia UVgel Packaging Factory, oferująca opłacalny i wszechstronny druk cyfrowy przeznaczony do opakowań, oznakowań oraz plakatów – idealny do krótkich, personalizowanych nakładów.
Podczas targów, rodzinę urządzeń Canon imagePROGRAF, wykorzystujących atramenty na bazie wody, reprezentować będzie model imagePROGRAF GP-6600S (60 cali / 152,4 cm). Rozwiązanie to oferuje wyjątkową jakość grafiki oraz precyzyjne odwzorowanie zarówno kolorystyki obrazów, jak i barw firmowych. Urządzenie wykorzystuje siedem kolorów, w tym atrament pomarańczowy, co pozwala uzyskać efektowne spektrum barw oraz wysoką zgodność[1]z paletą PANTONE™[2]– dzięki innowacyjnym atramentom LUCIA PRO II[3]. To sprawia, że model GP-6600S doskonale sprawdza się w tworzeniu materiałów graficznych zgodnych z identyfikacją wizualną marki. Odwiedzający będą mieli również okazję zapoznać się z internetowym oprogramowaniem PosterArtist, które umożliwia szybkie i intuicyjne tworzenie przyciągających wzrok plakatów, banerów i ulotek, dopasowanych do różnorodnych potrzeb biznesowych.
Na stoisku Canon przedstawi kompleksowe, realistyczne scenariusze produkcyjne, pokazując, jak PRISMA XL Suite wspiera dostawców usług druku (PSP) w osiąganiu perfekcyjnych rezultatów już podczas pierwszych wydruków oraz ułatwia realizację nawet najbardziej złożonych zleceń – od druku pięciowarstwowego po teksturowane lub wypukłe aplikacje. Odwiedzający będą mogli prześledzić cały proces produkcji – od złożenia zamówienia online, przez przygotowanie pliku i druk, aż po wysyłkę.
W ramach prezentacji uwzględniono również oprogramowanie partnerów Canon, takich jak ERPA, SKYCO, Symphony, OneVision i Onyx. Pokazane zostanie, jak zintegrowany i holistyczny workflow może pomóc w elastycznym reagowaniu na zmieniające się wyzwania rynku oraz w osiąganiu wyższej rentowności.
Odwiedzający targi będą mieli okazję zapoznać się z szerokim wyborem podłoży z portfolio Canon, odpowiednio dobranych do danej technologii druku, zapewniających najwyższą jakość pracy.
W oczekiwaniu na targi FESPA 2025, Mathew Faulkner, Director, Marketing & Innovation, Wide Format Printing Group, Canon EMEA, mówi: – Podczas tegorocznych targów FESPA Global Print Expo zaprezentujemy nasze najnowsze osiągnięcia oraz szerokie portfolio technologii wielkoformatowych Canon, pokazując klientom, jak możemy ich wspierać w tworzeniu efektownych aplikacji i otwieraniu nowych możliwości biznesowych. Poprzez nieustanny rozwój naszych technologii – wyposażanych w najnowocześniejsze funkcje i efekty druku – oraz współpracę z partnerami w celu optymalizacji całego procesu produkcyjnego, dostawcy usług druku mogą rozszerzyć swoją ofertę o unikalne, wysokiej jakości rozwiązania – niezależnie od tego, czy pracują dla branży detalicznej, dekoracji wnętrz, POS czy opakowań promocyjnych.
– Podczas targów FESPA Global Print Expo opowiemy naszą historię innowacji, pokazując nowości produktowe oraz demonstrując specjalistyczną wiedzę w zakresie zastosowań i elastycznych modeli biznesowych, które wspierają firmy naszych klientów w dalszym prowadzeniu ich działalności. W świecie, w którym przyciągnięcie i utrzymanie uwagi to codzienne wyzwanie dla właścicieli marek, kolorowy druk naprawdę ma w sobie „The Power to Move” – potrafi wywoływać emocje, które są kluczowe dla sukcesu komercyjnego. Może to być zachwyt nad dziełem sztuki, impuls do działania wywołany grafiką zewnętrzną (OOH) lub oczekiwanie na otwarcie nowego produktu – świętujemy wyjątkową „moc przyciągania uwagi”, jaką ma w sobie druk – dodaje Faulkner.
Więcej na temat rozwiązań Canon:
• plotery płaskie z serii Arizona
• urządzenia roll-to-roll z serii Colorado M
• model imagePROGRAF GP-6600S oraz inne urządzenia z serii
• oprogramowanie PRISMA XL Suite do grafiki wielkoformatowej
Więcej newsów z branży TUTAJ.