Logo

Marketing MIX

Mały biznes, wielkie możliwości. TikTok ułatwia MŚP start w reklamie.

TikTok wchodzi na polski rynek z nową platformą edukacyjną dla małych i średnich przedsiębiorstw. Ma ona pomóc lokalnym firmom w lepszym zrozumieniu potencjału marketingowego aplikacji oraz w skutecznym planowaniu w niej kampanii reklamowych.

TikTok uruchomił platformę edukacyjną skierowaną do małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce. Jej celem jest ułatwienie im wejścia w świat digital marketingu oraz wsparcie w wykorzystaniu narzędzi cyfrowych do zwiększania sprzedaży, budowania marki i docierania do nowych klientów. Platforma oferuje szereg materiałów pomocniczych – od przewodników krok po kroku, przez case studies i playbooki dla konkretnych branż, po praktyczne porady dotyczące tworzenia angażujących treści reklamowych na TikToku.

– W TikToku wierzymy, że technologia i kreatywność mogą wyrównywać szanse w biznesie, niezależnie od jego skali. Nasze nowe centrum wiedzy to konkretne wsparcie dla małych i średnich firm, które stanowią fundament polskiej gospodarki. Udostępniamy narzędzia, inspiracje i praktyczne wskazówki, by każdy przedsiębiorca mógł rozwijać swoją markę, docierać do nowych klientów i rosnąć – lokalnie i globalnie. TikTok jest przestrzenią, w której biznes spotyka się z zaangażowaną społecznością, a innowacja przekłada się na realne efekty. Naszą misją jest wspierać firmy tam, gdzie są ich odbiorcy – a oni są właśnie tutaj – mówi Rafał Drzewiecki, country director na Europę Środkowo-Wschodnią w TikToku.

tiktok

Co znajdzie się na nowej platformie?

Ze strony GetStarted.TikTok.com/Polska przedsiębiorcy dowiedzą się m.in. jak krok po kroku utworzyć konto TikTok Ads Manager i uruchomić swoją pierwszą kampanię, a także poznają inspirujące historie firm, które rozwinęły skrzydła na TikToku. Do dyspozycji są też szczegółowe poradniki, filmy i inne materiały edukacyjne pełne wskazówek, które pomogą małym i średnim przedsiębiorcom rozwinąć swój biznes. Dodatkowo, dzięki narzędziu Creator Marketplace, w razie potrzeby będą mieli możliwość skorzystania z wiedzy i doświadczenia profesjonalisty w budowaniu marki.

Polskie Centrum Wiedzy TikToka jest na wyciągnięcie ręki

Po rejestracji TikTok oferuje przedsiębiorcom również Polskie Centrum Wiedzy. Za jego pośrednictwem zyskują oni dostęp do wirtualnego onboardingu, branżowych przewodników po narzędziach reklamowych w aplikacji, webinarów – wraz z ich pełnym kalendarzem – oraz szeregu materiałów edukacyjnych, dzięki którym mogą m.in. poznać podstawy działań marketingowych na TikToku oraz dowiedzieć się, jak skutecznie docierać do swoich odbiorców i tworzyć angażujące treści.

Dlaczego TikTok?

TikTok już dawno przestał być jedynie platformą rozrywkową, a stał się kluczowym narzędziem marketingowym dla wielu branż. Co trzeci użytkownik kupił produkt, który poznał dzięki tej platformie, a połowa osób korzystających z niej jest otwarta na dokonywanie zakupów bezpośrednio z poziomu aplikacji. Z miliardem aktywnych użytkowników miesięcznie i dynamicznie rosnącą bazą odbiorców w Polsce sięgającą obecnie 13 milionów, platforma stała się jednym z najważniejszych kanałów komunikacji dla firm każdej wielkości. 57% osób na TikToku, które natknęły się na treści MŚP, dokonało później zakupu, a 81% twierdzi, że szukało lub szukałoby więcej informacji na temat małych i średnich przedsiębiorstw po zauważeniu ich w aplikacji.

Dzięki elastycznym narzędziom reklamowym, wysokiemu poziomowi zaangażowania użytkowników, wykorzystaniu siły trendów i potencjału wiralowych treści, TikTok daje MŚP możliwość dotarcia do nowych grup klientów w sposób autentyczny i inspirujący – również przy ograniczonych budżetach.

Algorytm TikToka stawia na kreatywność i zaangażowanie, a nie liczbę obserwujących, dlatego nawet małe firmy mogą wyróżnić się na tle konkurencji poprzez autentyczne i kreatywne kampanie. Obecnie 73% marketerów małych i średnich firm uważa, że platforma pomogła im dotrzeć do nowych klientów. Skuteczny i opłacalny marketing pomaga z kolei zwiększyć przewagę rynkową firmy. [1]

Platforma jest dostępna bezpłatnie dla wszystkich zainteresowanych przedsiębiorców.

[1] Źródło: https://www.oxfordeconomics.com/wp-content/uploads/2024/03/TikTok_US_ExecSummary_March2024.pdf

Więcej newsów z branży TUTAJ.

TAGS