TikTok uruchomił platformę edukacyjną skierowaną do małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce. Jej celem jest ułatwienie im wejścia w świat digital marketingu oraz wsparcie w wykorzystaniu narzędzi cyfrowych do zwiększania sprzedaży, budowania marki i docierania do nowych klientów. Platforma oferuje szereg materiałów pomocniczych – od przewodników krok po kroku, przez case studies i playbooki dla konkretnych branż, po praktyczne porady dotyczące tworzenia angażujących treści reklamowych na TikToku.
– W TikToku wierzymy, że technologia i kreatywność mogą wyrównywać szanse w biznesie, niezależnie od jego skali. Nasze nowe centrum wiedzy to konkretne wsparcie dla małych i średnich firm, które stanowią fundament polskiej gospodarki. Udostępniamy narzędzia, inspiracje i praktyczne wskazówki, by każdy przedsiębiorca mógł rozwijać swoją markę, docierać do nowych klientów i rosnąć – lokalnie i globalnie. TikTok jest przestrzenią, w której biznes spotyka się z zaangażowaną społecznością, a innowacja przekłada się na realne efekty. Naszą misją jest wspierać firmy tam, gdzie są ich odbiorcy – a oni są właśnie tutaj – mówi Rafał Drzewiecki, country director na Europę Środkowo-Wschodnią w TikToku.
Ze strony GetStarted.TikTok.com/Polska przedsiębiorcy dowiedzą się m.in. jak krok po kroku utworzyć konto TikTok Ads Manager i uruchomić swoją pierwszą kampanię, a także poznają inspirujące historie firm, które rozwinęły skrzydła na TikToku. Do dyspozycji są też szczegółowe poradniki, filmy i inne materiały edukacyjne pełne wskazówek, które pomogą małym i średnim przedsiębiorcom rozwinąć swój biznes. Dodatkowo, dzięki narzędziu Creator Marketplace, w razie potrzeby będą mieli możliwość skorzystania z wiedzy i doświadczenia profesjonalisty w budowaniu marki.
Po rejestracji TikTok oferuje przedsiębiorcom również Polskie Centrum Wiedzy. Za jego pośrednictwem zyskują oni dostęp do wirtualnego onboardingu, branżowych przewodników po narzędziach reklamowych w aplikacji, webinarów – wraz z ich pełnym kalendarzem – oraz szeregu materiałów edukacyjnych, dzięki którym mogą m.in. poznać podstawy działań marketingowych na TikToku oraz dowiedzieć się, jak skutecznie docierać do swoich odbiorców i tworzyć angażujące treści.
TikTok już dawno przestał być jedynie platformą rozrywkową, a stał się kluczowym narzędziem marketingowym dla wielu branż. Co trzeci użytkownik kupił produkt, który poznał dzięki tej platformie, a połowa osób korzystających z niej jest otwarta na dokonywanie zakupów bezpośrednio z poziomu aplikacji. Z miliardem aktywnych użytkowników miesięcznie i dynamicznie rosnącą bazą odbiorców w Polsce sięgającą obecnie 13 milionów, platforma stała się jednym z najważniejszych kanałów komunikacji dla firm każdej wielkości. 57% osób na TikToku, które natknęły się na treści MŚP, dokonało później zakupu, a 81% twierdzi, że szukało lub szukałoby więcej informacji na temat małych i średnich przedsiębiorstw po zauważeniu ich w aplikacji.
Dzięki elastycznym narzędziom reklamowym, wysokiemu poziomowi zaangażowania użytkowników, wykorzystaniu siły trendów i potencjału wiralowych treści, TikTok daje MŚP możliwość dotarcia do nowych grup klientów w sposób autentyczny i inspirujący – również przy ograniczonych budżetach.
Algorytm TikToka stawia na kreatywność i zaangażowanie, a nie liczbę obserwujących, dlatego nawet małe firmy mogą wyróżnić się na tle konkurencji poprzez autentyczne i kreatywne kampanie. Obecnie 73% marketerów małych i średnich firm uważa, że platforma pomogła im dotrzeć do nowych klientów. Skuteczny i opłacalny marketing pomaga z kolei zwiększyć przewagę rynkową firmy. [1]
Platforma jest dostępna bezpłatnie dla wszystkich zainteresowanych przedsiębiorców.
Więcej newsów z branży TUTAJ.