Logo

Marketing MIX

Atuty Polski

 

Niskie koszty pracy, wykształcenie pracowników, położenie geograficzne naszego kraju oraz wielkość rynku i dostępność pomocy publicznej – to według ekspertów Ernst and Young główne atuty Polski w przyciąganiu zagranicznych inwestycji.

Eksperci z Ernst&Young, Agnieszka Tałasiewicz i Paweł Tynel przypominają, że w 2006 r. napłynęło do Polski 14,7 mld USD zagranicznych inwestycji, czyli najwięcej od początku transformacji.

– W opinii inwestorów ocena Polski jest jednoznacznie pozytywna – powiedział Paweł Tynel.

Według E&Y, dużym atutem są młodzi i dobrze wykształceni pracownicy. Ponad 48 proc. populacji jest poniżej 35 roku życia. Ponadto 24 proc. Polaków mówi po angielsku, a 18 proc. po niemiecku. Położenie geograficzne Polski sprzyja też współpracy np. z USA. Różnica czasu pozwala polskim pracownikom wykonywać zlecone im zadania jeszcze przed rozpoczęciem dnia pracy w Stanach.

Inne czynniki przyciągające inwestorów to m.in. przynależność Polski do UE, 38-milionowy rynek oraz dobra sytuacja gospodarcza, wzrost PKB na poziomie 6,1 proc. w 2006 r. oraz stabilna inflacja (2,5 proc. w marcu br.).