Logo

Marketing MIX

Logotyp dla Katowic

Agencja reklamowa Fourtka zaprojektowała logotyp dla miasta Katowice. Kluczowym elementem nowej identyfikacji wizualnej Katowic jest logo, które odwołuje się do kształtu hali widowiskowo-sportowej ”SPODEK”. W logotypie wykorzystano również barwy nawiązujące do specyfiki miasta. Wprowadzenie nowego logotypu to element działań zmierzających do odświeżenia wizerunku miasta.

Charakterystycznym elementem logotypu jest najbardziej rozpoznawalny budynek architektury Katowic – hala widowiskowo-sportowa ”SPODEK”. Obiekt kojarzy sie z miastem zarówno wśród mieszkańców jak i w otoczeniu zewnętrznym. Z kolei wykorzystane w znaku graficznym kolory to: niebieski, zielony oraz żółty. Niebieski kolor określa przestrzeń – Katowice mają największą powierzchnię wśród miast z województwa śląskiego. Kolor zielony symbolizuje tereny zielone i rozwój – blisko 70% powierzchni miasta Katowice pokrywają lasy. Miasto cały czas się rozwija, przykładem są inwestycje w stolicy województwa. Żółty to symbolika słońca i bogactwa. Kolor ten ma sprawić, że miasto będzie postrzegane nie tylko jako miejsce bogactwa materialnego, ale również intelektualnego. Uzupełnieniem kształtu graficznego jest specyficzna typografia.

– W logotypie użyliśmy czcionki bezszeryfowej, która ma wskazywać, że Katowice to „miasto młodych”. Stolica województwa kojarzona jest raczej z okręgiem przemysłowym. Lekka czcionka ma zatem wspierać wizerunek Katowic jako miasta nauki, kultury i sportu – mówi Krzysztof Pietrek, Dyrektor Artystyczny Agencji Reklamowej FOURTKA.

FOURTKA to agencja reklamowa specjalizująca się w projektowaniu systemów identyfikacji wizualnej, fotografii reklamowej i budowie serwisów WWW. Rozwiązania proponowane przez agencję obejmują kreację (copywriting), opracowanie projektów graficznych i nadzór nad ich realizacją. Zespól FOURTKI posiada wieloletnie doświadczenie we współpracy z firmami i samorządem lokalnym.