Logo

Marketing MIX

Pierwsza edycja Digital Signage Trends 2009

W dniu 17 września br. w Warszawie zakończyła się pierwsza edycja międzynarodowej konferencji Digital Signage Trends 2009. W trakcie dwudniowego forum przeprowadzono kilka debat tematycznych oraz zorganizowano 37 prelekcji. W wydarzeniu udział wzięło ponad 200 uczestników. Organizatorem imprezy była agencja 4d media relations, patronat merytoryczny nad przedsięwzięciem objęło stowarzyszenie branżowe Polish Digital Signage Association.

Na konferencji zaprezentowano nie tylko systemy reklamowe i informacyjne wspierające pracę administracji publicznej ale także realizacje systemów i wdrożeń digital signage w największych sieciach handlowych, rozrywkowych i gastronomicznych w kraju. –  Digital Signage Trends’09  stanowi kontynuację dwóch ubiegłorocznych konferencji przygotowanych przez NEC Display Solutions oraz POL-TV Multimedia. W tym roku po raz pierwszy taka branżowa impreza została zorganizowana pod egidą Polish Digital Signage Association, organizacji powołanej aby zjednoczyć, edukować oraz standaryzować rynek DS w Polsce. Mam nadzieję, że projekt ten zajmie stałe miejsce w kalendarzu europejskich wydarzeń Digital Signage. – mówił Michał Moszyński, dyrektor marketingu i sprzedaży Pol-TV Multimedia, prezes PDSA. Dużym zainteresowaniem cieszyły się także debaty tematyczne. Dyskusje dotyczyły tematów związanych z kreacją kontentu DS jak i pomiarów skuteczności przekazu. – Konferencja Digital Signage Trends 2009 była bardzo cennym źródłem informacji o systemach DS i rynku, myślę że nie tylko dla uczestników ale i dla sponsorów. Szeroka tematyka obejmująca zagadnienia prawne, technologiczne, kontentu na nośniki, wiele przykładów wdrożeń ze świata jak i z rynku polskiego, sprawiła, że z pewnością każdy znalazł coś dla siebie – komentowała program konferencji Kamila Pawlikowska, starszy specjalista ds. marketingu w MCX Systems.

Równolegle z wykładami dodatkowo odbywały się warsztaty. W dwóch salach wystawienniczych na powierzchni ponad 300 m2 producenci sprzętu, rozwiązań informatycznych DS oraz podmioty projektujące, wdrażające oraz zarządzające sieciami zaprezentowali swoje rozwiązania. Wysoka frekwencja i zainteresowanie poruszaną tematyką, udział ekspertów zagranicznych, a także interesująca ekspozycja rozwiązań DS utwierdziły organizatorów w planach ustanowienia wydarzenia imprezą cykliczną. – Cieszę się, że przyszło nam współtworzyć tak szeroko zakrojone, profesjonalne przedsięwzięcie. Konferencja przyciągnęła do Warszawy główne firmy z branży DS w Polsce oraz podmioty, które już wykorzystują, albo będą wdrażały własny system DS. To dla nas idealne miejsce do podzielenia się naszymi doświadczeniami z wdrożeń realizowanych na bazie naszych produktów tu w Polsce, ale także w całej Europie. Myślę, że udało nam się przekazać uczestnikom konferencji, że DS ma bardzo szerokie zastosowanie, a jako kanał nowoczesnej komunikacji w miejscu sprzedaży stwarza wyjątkowy potencjał. Możliwości wykorzystania nośników cyfrowych są niemalże nieograniczone wszystko zależy od inwencji twórców systemu oraz od koncepcji klienta – podsumował Mariusz Orzechowski, pomysłodawca konferencji, V-ce prezes PDSA, dyrektor NEC Display Solutions w Polsce.

Patronami medialnymi przedsięwzięcia byli: TV Biznes, Media&Marketing Polska, Business Media, Gazeta Bankowa, Visual Communication, OOH Magazine, Hotel Profit, Magazyn PSD oraz portale: Wirtualna Polska, Mediarun, Nowoczesna Firma i Świat Obrazu. Sponsorami tytularnymi konferencji były firmy: NEC Display Solutions, POL-TV Multimedia, MCX Systems.