Logo

Marketing MIX

Ferrero i Grupa STI dla fanów piłki nożnej

Z okazji  EURO 2012 Grupa STI zaprojektowała dla firmy Ferrero atrakcyjne opakowanie promocyjne na drażetki tic tac, które nawiązuje do rozgrywek w piłce nożnej. Opakowanie w formie grzechotki przyczynia się do tworzenia wspaniałego nastroju na stadionach, w klubach sportowych, w strefach kibica, oraz podczas imprez grillowych. Już od kwietnia dostępne jest ono w limitowanej edycji tylko przez określony czas w punktach handlu detalicznego.

Zadaniem obecnie produkowanych opakowań jest nie tylko ochrona zawartości, ale również umożliwienie wydajnych rozwiązań logistycznych. Celem naszego trójwymiarowego instrumentu marketingowego jest zdobycie uznania klienta  ze względu na jego niezwykle interesujący  kształt, grafikę, wartość dodaną, a także ze względu na użyteczność – opakowanie może zostać powtórnie zagospodarowane. Są to typowe założenia dotyczące przede wszystkim opakowań promocyjnych, wprowadzanych do obiegu na szczególne okazje, jak np. Wielkanoc, Dzień Matki lub też aktualnie na Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej.

Tego typu innowacyjne koncepcje opakowaniowe są doskonałym połączeniem rzemieślniczego know-how i niekonwencjonalnych pomysłów. Aby umożliwić młodym kreatywnym wgląd w dziedzinę projektowania, Grupa STI przeprowadza co dwa lata międzynarodowy konkurs branżowy STI Design Awards, który jest adresowany do studentów wyższych uczelni artystycznych.

Oto przykładowe zadanie konkursowe z 2010 roku: „Zaprojektuj opakowanie dla fanów piłki nożnej nawiązujące do Mistrzostw Świata w Brazylii 2014”. Nadesłane prace, które odpowiadały wymogom briefów, objęły całą gamę oryginalnych rozwiązań: począwszy od kapelusza na mini spirytualia poprzez opakowanie
w kształcie buta, które przemienia się w brazylijskie Flip-Flops, aż do Maraci przeznaczonej na orzeszki ziemne. Spośród wszystkich rozwiązań to właśnie Maraca, typowy instrument brazylijski nadający rytm, zdobył uznanie jury i został zwycięzcą międzynarodowego konkursu STI Design Award 2010.

Osoby odpowiedzialne za marki należące do Ferrero zainspirowane zwycięskim rozwiązaniem zleciły projektantom Grupy STI skonstruowanie podobnego rozwiązania na lubiane przez wszystkich drażetki tic tac. Pomysł maraci wytwarzającej dźwięk grzechotki dał się bowiem idealnie połączyć z projektem opakowania dla fanów piłki nożnej na tic tac’i.

Do powstania kompletnego produktu spełniającego wymogi osób decyzyjnych wiodła jednak długa droga. Techniczna realizacja grzechotki tic tac wymagała wielu modyfikacji i testów produkcyjnych. Celem było bowiem rozwiązanie, które można będzie wydajnie produkować, a przy tym będzie ono pozwalało na łatwe
i szybkie zatowarowanie.

W każdej grzechotce można znaleźć po dwa opakowania tic tac’ów miętowych i pomarańczowych, każde po 18 gram. Ponadto jest ona dostępna w dwóch kolorach: z typowymi elementami piłki nożnej lub też, specjalnie dla fanów w Niemczech, w dekoracji czarno-czerwono-żółtej. Po pojedyncze tic tac’i można sięgnąć w każdej chwili, nie niszcząc przy tym opakowania. W zależności od stopnia wypełnienia grzechotki dźwięk instrumentu zmienia się.  

Grzechotka dla fanów piłki nożnej jest klasycznym produktem impulsowym. Dlatego też w sklepach i supermarketach umieszczana jest ona na odpowiednio wysztancowanej tacy z tektury falistej zapraszającej klientów do dokonania zakupu. Całość dopełnia specjalne rozwiązanie POS z napisem „banda urwisów”. Na każdej półce  displayia mieszczą się trzy tacki z grzechotkami na tic tac’i, co łącznie daje sumę 72 instrumentów nadających rytm.

„Kreatywna realizacja opakowania dla Ferrero pokazuje jaką wartość dodaną tworzą opakowania dla marek” podkreśla prof. dr Frank Ohle, CEO Grupy STI. Kierownicy marek w Ferrero są pewni, iż europejskie rozgrywki EURO 2012 są tylko przedsmakiem zwycięstwa grzechotki tic tac, pewnego rodzaju próbą generalną przed Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej, które odbędą się już za dwa lata.