507 prac wpłynęło na konkurs zorganizowany pod hasłem Przemoc. Twoja sprawa w ramach trzynastej edycji Galerii Plakatu AMS. Zadaniem uczestników było zaprojektowanie plakatu, który wzywa do niepozostawania obojętnym na przemoc, obalenia stereotypu „nie wtrącam się, to nie moja sprawa”.
– Esencją tego projektu jest pokazywanie nagrodzonych prac w przestrzeni publicznej: na przystankach, na ulicach polskich miast – podkreśla profesor Janusz Górski, ASP Gdańsk. – Liczny udział młodych artystów od pierwszej edycji świadczy o tym, że doceniają możliwości jakie daje im ten konkurs. Laureaci dostają bowiem nagrodę pieniężną – i to jest dość typowe, ale także coś, co różni Galerię Plakatu AMS od innych konkursów. Satysfakcję ze „spotykania” zaprojektowanego przez siebie plakatu na każdej niemal ulicy. A że w kolejnych edycjach zajmujemy się poważnymi – jak przemoc – tematami, mogą mieć poczucie, że ich głos na pewno zostanie zauważony. I to jest wielką siłą tego projektu – dodaje Janusz Górski.
Oprócz głosowania jury tegorocznemu konkursowi towarzyszyć będzie głosowanie internatów. Po zakończeniu obrad jury, a jeszcze przed oficjalnym ogłoszeniem werdyktu, można będzie głosować na wybrany przez siebie plakat na specjalnie przygotowanej stronie internetowej. Wynik głosowania internautów oraz werdykt jury zostaną ogłoszone podczas wernisażu w Warszawie 14 grudnia 2012 r.
Wyboru laureatów dokona jury w składzie:
– Małgorzata Augustyniak, wiceprezes AMS,
– Maciej Buszewicz, artysta grafik, profesor ASP w Warszawie,
– Renata Durda, kierowniczka Ogólnopolskiego Pogotowia dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia”,
– Janusz Górski, artysta grafik, profesor ASP w Gdańsku, kurator Galerii Plakatu AMS,
– Paweł Heinze, dyrektor kreatywny agencji reklamowej Leo Burnett Warsaw,
– Agnieszka Jucewicz-Kwaśniewska, redaktor naczelna „Wysokich Obcasów”,
– Maria Kurpik, kurator Muzeum Plakatu w Wilanowie,
– Magdalena Łapińska, graficzka, projektantka,
– Katarzyna Miller, psychoterapeutka, publicystka, filozofka.
Patronem głównym 13. edycji konkursu są „Wysokie Obcasy” – sobotni magazyn „Gazety Wyborczej”. Patronami medialnymi tej edycji są: „Gazeta Wyborcza”, portal Gazeta.pl, dziennik „Metro”, Radio TOK FM oraz Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej i magazyn „K MAG”. Partnerem i niezależnym audytorem jest firma audytorsko-doradcza KPMG, a partnerem – Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia” i Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.