Kampania „Paczki wdzięczności” agencji FCB Warsaw z nagrodą na Cannes Lions 2015.
W 62. edycji festiwalu Cannes Lions, który odbywa się w dniach 21 – 27 czerwca 2015 we francuskim Cannes, biorą udział 243 prace z Polski. Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, które jest oficjalnym przedstawicielem festiwalu w Polsce potwierdza, że to dotychczas największa liczba polskich prac zgłoszonych w tym prestiżowym konkursie kreatywności i 80 proc. wzrost w stosunku do poprzedniej edycji Cannes Lions (135 zgłoszeń w 2014 roku).
W tej chwili Polacy mogą pochwalić się dwoma statuetkami – w kategorii reklama mobilna Brązowego Lwa otrzymała agencja DDB&tribal za realizację dla McDonald’s. W prestiżowej kategorii media spodobała się niebanalna kampania „Paczki wdzięczności”, reklamująca kawę marki Prima Polska. Firma, która istnieje od 25 lat, wraz z agencją odpowiedzialną za realizację kampanii, zdecydowała się na nietypową na polskim rynku reklamę bazującą na wspomnieniach i nostalgii. W kryzysowych latach 80. do Polski trafiały paczki z darami z krajów Europy Zachodniej, w których jednym z najbardziej pożądanych produktów była prawdziwa kawa. W reklamie pojawią się prawdziwe historie osób, które po latach w sposób symboliczny dziękują darczyńcom.
Kampania obejmowała reklamy w telewizji, prasie, Internecie i punktach sprzedaży. Strategię i kreację kampanii przygotowała agencja FCB Warsaw, spoty wyprodukował dom produkcyjny Papaya Films, a planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy Havas Media. Za działania w Internecie była odpowiedzialna agencja Think Kong, a za aktywności PR – agencja On Board.
[youtube=”FCIClAsBEkA”]
Więcej informacji o festiwalu: www.canneslions.com
JK