Wydarzenia Finał festiwalu wielkoformatowej sztuki miejskiej – Traffic Design

Finał festiwalu wielkoformatowej sztuki miejskiej – Traffic Design

0

W czerwcu i lipcu, za sprawą polskich i zagranicznych artystów zaproszonych przez organizatorów festiwalu Traffic Design, ulice Gdyni ożywiły m.in. inspirowane typografią murale.

O zaskakującą kolorystykę i trwałość artystycznych fasad, jednego z największych w Europie festiwalu sztuki miejskiej, zadbał producent farb, marka Sigma Coatings.

– Kreatywne podejście do redesignu zaprezentowane w czasie festiwalu Traffic Design dowodzi, że w kwestii estetyki przestrzeni publicznej istnieje możliwość przejścia ze strefy debaty publicznej do faktycznych działań – zachwycających rozmachem, wykonaniem i projektem. Ożywienie ulic Gdyni, ale także zaangażowanie lokalnej społeczności w rozmowę na temat wyglądu miasta i jego historii jest godnym podziwu osiągnięciem piątej edycji festiwalu Traffic Design, którą z wielką satysfakcją wsparliśmy – mówi Piotr Nowacki, Brand Manager marki Dekoral Professional i Sigma Coatings, PPG Deco Polska.

Przypomnijmy, że wszystkie murale tegorocznej edycji (m.in. „Good morning Gdynia” na ul. Warszawskiej 34-36 i „Rozszczelnienie” na ul. Szkolnej 10) zostały wymalowane farbami elewacyjnymi marki Sigma Coatings, produkowanymi przez firmę PPG Deco Polska. Kolory udostępnionych farb oparte są o wzornik Chromatic, paletę barw złożoną z ponad tysiąca wyjątkowych kolorów. Łącznie wykonano 9 murali, które będą zdobić elewacje gdyńskich budynków przez kolejne lata.

[galeria=”1″]

– 10 artystów i 460 litrów farby, a w efekcie ponad 1000 m² murali – te liczby nabierają nowego znaczenia i wprost przełożyły się na stworzenie 9 nowych murali oraz szyldu przy pl. Kaszubskim 1. Wraz z końcem piątej edycji Festiwalu Traffic Design Gdynia stała się jeszcze piękniejsza, a mapa murali objęła swoim zasięgiem kolejne dzielnice miasta – podsumowuje festiwal Michał Lech, przedstawiciel Stowarzyszenia Traffic Design.

Przedstawiciele marki Sigma Coatings i Dekoral Porfessional (PPG Deco Polska) na potrzeby wydarzenia przekazali łącznie 460 litrów farby i narzędzia malarskie Dekoral Gold.

Galerię zdjęć nowopowstałych murali można zobaczyć: TUTAJ

JK