Logo

Event MIX

WALK zdobywa brąz podczas Cannes Lions International Festival of Creativity

WALK otrzymał brąz za projekt zrealizowany dla Fundacji Integracja „Nie chcę być strażakiem” podczas Cannes Lions International Festival of Creativity, najbardziej prestiżowego konkursu kreacji reklamowej na świecie. Nagroda została przyznana w kategorii PR, podkategorii public affairs and lobbying.

Kampania „Nie chcę być strażakiem” powstała w celu promocji wiedzy na temat zatrudniania osób z niepełnosprawnością oraz ich aktywizacji zawodowej. Jej głównymi bohaterami są osoby z niepełnosprawnością, występujące w roli strażaków, jakich jeszcze nikt nie widział. Pewnie też nigdy nie zobaczy, ponieważ osoby na wózkach, niewidome czy niesłyszące nie szukają pracy w tym zawodzie. Jak same podkreślają, są specjalistami w innych obszarach i to właśnie w nich chcą się realizować. W ten przewrotny i humorystyczny sposób, przełamujący społeczne tabu film zwraca uwagę na fakt, że osoby z niepełnosprawnością są zdolne do pracy i chcą ją wykonywać zgodnie ze swoim wykształceniem oraz kompetencjami.

Ta nagroda dowodzi tego, że kluczem do dobrej i skutecznej kampanii jest wciąż pomysł. Żadna innowacyjność go nie zastąpi. Naszego pomysłu nie byłoby bez zaangażowania wszystkich osób, które wzięły udział w tworzeniu kampanii. Dlatego też chciałbym podziękować Fundacji Integracja, Magdzie ‘Bronce’ Braniewskiej, Marcie Bresińskiej, Maćkowi Kowalczukowi, Bartkowi Kaczmarkowi, Lucky Luciano Pictures, LocoMotive, DI Factory, Sound Tropez, a także wszystkim, którzy wzięli udział w produkcji filmu – powiedział Alek Frydrych, Creative Director WALK Digital.

Kampania została również uhonorowana nagrodą GRAND PRIX oraz złotem w kategorii Insight w ramach tegorocznego konkursu Innovation AD. Z kolei w Konkursie Twórców Reklamy projekt został wyróżniony czterema złotymi mieczami w kategoriach: Active Advertising, Digital&Mobile, Film, PR&Event oraz srebrem ponownie w Digital&Mobile.

https://www.canneslions.com/

PP