Mars Polska, jako część globalnego segmentu Petcare należącego do rodzinnego koncernu Mars, wraz z nowym szefem polskiego oddziału Sławomirem Niżałowskim, wchodzi w nową, przyśpieszoną fazę rozwoju.
Nowy Dyrektor Zarządzający dla Segmentu Karmy dla Zwierząt w firmie Mars dołączył do zespołu w marcu 2017 r. i tym samym dołączył do Regionalnego Zespołu Zarządzającego jednostki Mars Petcare w Europie. Sławomir Niżałowski zapowiada przyspieszenie dla biznesu, który rośnie dynamicznie i zdobywa kolejne udziały rynkowe w segmencie karmy dla zwierząt.
Nowy szef wnosi doświadczenie zdobyte na innych rynkach i z różnych obszarów biznesowych. Jego ekspertyza i szeroka perspektywa to wynik konsekwentnie realizowanych planów rozwojowych, jakie w Marsie regularnie aktualizuje każdy pracownik.
Poprzednią rolą Niżałowskiego było stanowisko Dyrektora Generalnego Mars na Węgrzech, gdzie wraz z zespołem przekroczył zakładany poziom wzrostu i zysku, działając na bardzo konkurencyjnym rynku. Wcześniej, jako Dyrektor Generalny, do wzrostów poprowadził też oddział Marsa w Rumunii, który podwoił finansowy wynik i wypracował pozycję jednego z najszybciej rozwijających się rynków Marsa w Europie. W czasie 22 lat międzynarodowej kariery w Marsie, Sławomir Niżałowski zdobywał doświadczenie również w innych funkcjach obejmując m.in. role Dyrektora Działu Finansów czy Dyrektora Sprzedaży, a zaczynał pracę w dziale logistyki fabryki czekolady w Sochaczewie.
Ambicją nowego Dyrektora Zarządzającego na rynku polskim jest poprawienie tempa wzrostu dla całej kategorii karmy dla zwierząt, która jest jedną z najszybciej rosnących kategorii w FMCG.
– Nie ma powodu, dla którego nie można by jeszcze przyspieszyć naszego znakomitego rozwoju. Średnio mniej niż połowa właścicieli żywi czworonożnych podopiecznych karmami gotowymi, a apetyt ich zwierząt oraz wymagania konsumentów i klientów rosną. Mamy w Marsie wszystko, co jest warunkiem sukcesu: świetnych ludzi, doskonałe produkty i pasję dla zwierząt. Dlatego przyznaję z dumą, że wyostrzył się apetyt również nam – utalentowanemu zespołowi w Polsce, jak i naszym klientom, również w e-commerce – komentuje Sławomir Niżałowski.
Poprzeczkę dla branży podnoszą aktualne wyniki sprzedażowe głównych marek Marsa. Dla przykładu, jak podają niezależne badania rynkowe prowadzone przez firmę Nielsen, wzrost wartościowy marki dla psów Pedigree® rok do roku wyniósł 18,5%, a z kolei marka dla kotów Sheba® urosła o niewiarygodne 47,5% w tym samym ujęciu. Dodatkowo właśnie na półki sklepowe trafia zupełnie nowa marka Perfect Fit™ dla najbardziej wymagających konsumentów i ich kotów oraz psów.
JK