10 maja ruszyła kolejna edycja ogólnopolskiego konkursu „Kolorowe Boiska”, od jedenastu lat z powodzeniem organizowanego przez Fabrykę Farb i Lakierów Śnieżka SA.
Konkurs „Kolorowe Boiska” to program skierowany do szkół podstawowych z miejscowości małych, mniejszych i tych zupełnie najmniejszych. Jego Ideą jest promowanie aktywnego spędzania wolnego czasu przez najmłodszych oraz zapewnianie dzieciom warunków do prowadzenia aktywności fizycznej i uprawiania sportu. Podobnie jak w poprzednich edycjach patronat honorowy nad programem objęło Ministerstwo Sportu i Turystyki.
Do konkursu mogą zgłosić się szkoły nieposiadające własnego boiska szkolnego lub posiadające taki obiekt w złym stanie technicznym. Ważne jednak, by były to szkoły w miejscowościach nie większych niż 20 tysięcy mieszkańców. W ciągu dziesięciu minionych lat Śnieżka ufundowała nowoczesną infrastrukturę i sprzęt sportowy, każdego dnia roku szkolnego służący tysiącom młodych ludzi w całej Polsce. W ubiegłym roku, Śnieżka „pokolorowała” sportowy świat podkarpackiej miejscowości Manasterz, budując pełnowymiarowe, wielofunkcyjne boisko sportowe przy Szkole Podstawowej im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego. W latach wcześniejszych podobne obiekty powstały w: Turznie (2007), Bobrówku (2008), Ogardach (2009), Kaznowie (2010), Górze (2011), Juchnowcu Górnym (2012), Perłach (2013), Starych Zawadach (2014) oraz Barłominie (2015). Dziś są to prawdziwe „areny sportowe” służące społecznościom lokalnym, ufundowane przez Śnieżkę.
W tym roku kolejny raz… gramy o boisko! Wygra je szkoła, której uczniowie wspólnie przygotują najciekawszy, i najbardziej oryginalny krótki film video pt. „Wymarzona lekcja WF-u”. Liczy się przede wszystkim kreatywność pomysłów i forma wypowiedzi, nie dłuższa niż 100 sekund (tzw. setka). Nagrodą główną w konkursie jest wielofunkcyjne boisko sportowe, którego wykonawcą jest firma TAMEX Obiekty Sportowe S.A. Laureaci drugiego i trzeciego miejsca otrzymają: telewizor Samsung z pakietem szkoleniowym na DVD, zestaw interaktywny (tablica + projektor), stół do tenisa, komplet piłek, bramkę przenośną oraz zapas farb Śnieżka. Nagrodami pocieszenia dla wszystkich, biorących udział w akcji, szkół są farby Śnieżka Satynowa. Sportową twarzą tegorocznego konkursu został Tomasz Rząsa – były reprezentant Polski w piłce nożnej, zdobywca Pucharu UEFA z 2002 roku z drużyną Feyenoordu Rotterdam.
Szkoły mogą zgłaszać się do konkursu w dniach od 10 do 30 maja br. Konkursowe prace zostaną poddane pod ocenę zarówno profesjonalnego jury, jak również internautów.
W pierwszym etapie, w dniach od 1 do 18 czerwca br., prace konkursowe ocenią internauci, którzy będą mogli tego dokonać po zalogowaniu się na stronie www.koloroweboiska.pl. Głosowanie odbywać się będzie w 4 grupach, w zależności od liczby mieszkańców miejscowości, z której pochodzić będzie szkoła biorąca udział w konkursie:
Do etapu drugiego (finałowego) zakwalifikowanych zostanie 20 wybranych prac, które otrzymają najwięcej głosów internautów proporcjonalnie w swojej grupie.
W etapie finałowym wybrane prace zostaną ocenione przez profesjonalne jury konkursowe. Spośród 20 prac z największą liczbą głosów internautów zostanie wyłoniony zwycięzca konkursu oraz laureaci miejsc drugiego i trzeciego. Werdykt jury zostanie ogłoszony w dniu 26 czerwca 2017 roku i opublikowany na stronie konkursowej www.koloroweboiska.pl
Dodatkowo, tegoroczną edycję akcji wzbogacono o równoległy, indywidualny konkurs dla uczniów o łącznej puli nagród w wysokości 10 tysięcy złotych. Polegać on będzie na przygotowaniu fotografii, pokazującej pracę nad filmikiem konkursowym lub sposób, w jaki „na sportowo” dzieci spędzają swój wolny czas. Zwycięzca zabawy wygra telefon marki Samsung oraz sportową opaskę na rękę, i wraz z całą klasą wybierze się na wycieczkę na Stadion Narodowy w Warszawie. Nagrodami za pozostałe miejsca na podium będą:
Więcej informacji o zakończonych edycjach programu, jak również o edycji tegorocznej znajduje się w serwisie internetowym programu www.koloroweboiska.pl
Organizatorem konkursu i fundatorem nagród jest Fabryka Farb i Lakierów ŚNIEŻKA SA.
Producentem wykonawczym i koordynatorem akcji jest agencja eventowa BRAVE.
MW