Logo

Event MIX

Pięć marek, za którymi stoją eventy

Wraz z nadejściem pokolenia Y wzrosło zapotrzebowanie ze strony brand managerów na nietypowe formy promocji oraz na sprzedaż już nie tylko produktów, ale i emocji. Marki więc prześcigają się w pomysłach w jaki sposób dotrzeć do konsumentów, organizując różnego rodzaju eventy, ambienty czy jeszcze inne formy reklamy.

Szczególnie dobrym odbiorem cieszą się wydarzenia specjalne. W poniższym tekście wyróżniłem pięć marek, które organizując różnego rodzaju eventy sprawiają, że ich marka jest znana nie tylko z dobrych produktów, ale i skutecznego dotarcia do grupy docelowej.  

Męskie Granie i Żywiec

Na naszym polskim podwórku na szczególną uwagę zasługuje trasa koncertowa Męskie Granie, która została stworzona przez markę piwa Żywiec. Od 2010 roku co roku organizowane są koncerty w największych miastach Polski, które przyciągają kilkadziesiąt tysięcy osób. Bilety rozchodzą się w bardzo szybkim tempie. Jednym z powodów dla których Męskie Granie cieszy się tak dużą popularnością jest niewątpliwie duża doza dobrej muzyki. Artyści dobierani są w taki sposób, że występując razem na scenie mogą muzycznie eksperymentować.

Na każdą edycję przygotowywany jest specjalny utwór, będący hymnem w danym roku. Co ciekawe najczęściej wykonują go osoby niezwiązane ze sobą danym rodzajem muzyki.  W 2017 roku jest to Nieboskłon, który wykonują: Monika Brodka, Piotr Rogucki i Tomasz Organek, będący jednocześnie szefem muzycznym. Każdy z utworów posiada po kilka milionów odsłon na YouTubie.  Wśród wykonawców, którzy znaleźli się we wszystkich edycjach Męskiego Grania możemy usłyszeć takie osoby i zespoły jak: Kasia Nosowska, O.S.T.R., Wojciech Waglewski, Fisz Emade Tworzywo czy Dawid Podsiadło.

Ladies Golf Club i Irena Eris

Także marki luksusowe mogą się poszczycić organizacją i wspieraniem różnych inicjatyw. Taką właśnie jest Ladies Golf Club zapoczątkowany przez Dr Irenę Eris. Uznawany za najbardziej prestiżowe wydarzenie dla kobiet związane z golfem, organizowany jest już od dziesięciu lat. Co więcej marka stawia nie tylko na promocję golfa, który w naszym kraju jest mało popularnym sportem, ale także przekazuje podczas niego wartości, którym hołduje – czyli opieka nad swoim ciałem, pielęgnacja, dbanie zarówno o dobre samopoczucie jak i o ciało. Profesjonalizm z jakiego jest znana marka Dr Irena Eris sprawia, że kolejne edycje cieszą się coraz większą popularnością.

Red Bull Air Race

Dla wielu osób interesujących się sportami ekstremalnymi marka Red Bull jest tą, która w ich popularyzację włożyła sporo wysiłku i pieniędzy. Ten producent napojów energetyzujących postawił na sponsorowanie i organizację m.in. wyścigów powietrznych Red Bull Air Race. To bardzo widowiskowe show, w którymi piloci samolotów latają pomiędzy specjalnymi bramkami na czas oraz wykonują ewolucje. Za błędnie wykonany przejazd naliczane są kary. W zależności od miejsca, które zajął pilot naliczane są mu punkty do klasyfikacji generalnej. Prędkość osiągana przez maszyny oscyluje w granicach 370 km/h. W Polsce te zawody zostały zorganizowane tylko jeden raz i było to w 2014 roku w Gdyni.  

Dzięki organizacji takich zawodów jak wyścigi powietrzne Red Bull zapewnił sobie miano marki, która dba o rozwój sportów ekstremalnych, mocno wspiera środowiska związane z niebezpiecznymi ewolucjami w powietrzu, na lądzie czy pod wodą. Co ciekawe nie ogranicza się jedynie do sponsorowania, ale także ponosi odpowiedzialność – w jednej z edycji Red Bull Air Race wydarzył się wypadek i firma zareagowała natychmiastowo – nie tylko zamknęła na jakiś czas wyścigi, ale sfinansowała badania mające ograniczyć ryzyko podczas przelotu.

Lato z Radiem i Radiowa Jedynka

Któż z nas nie zna słynnej melodii Polki Dziadek, która przewija się przez koncerty plenerowe organizowane w ramach Lata z Radiem. A cały pomysł zaczął się od audycji radiowej a następnie od roku 1992 przeniósł się w plener. To idealny przykład na to, że nawet takie firmy jak radia mogą skutecznie wyjść naprzeciw swoim słuchaczom. Lato z Radiem to koncerty, które docierają nawet do bardzo małych miast Polski. Impreza zazwyczaj trwa cały dzień – program jest dedykowany zarówno dla dzieci jak i dorosłych. Do popołudnia można więc wziąć udział w konkursach, natomiast wieczorami na scenie pojawiają się największe gwiazdy polskiej muzyki takie jak Papa D, Lady Pank, T – Love czy Andrzej Piaseczny. Ten event swoją siłę zawdzięcza nie tylko doborowi artystów, organizacji, ale także idei, która pozwala na dotarcie do wielu miejscowości w ciągu wakacji.

T-Mobile i Pomoc Mierzona Kilometrami

Czasem zdarza się tak, że eventy mocno wspierają jakieś kampanie czy też akcje charytatywne. Takim właśnie przykładem jest T-Mobile i Pomoc Mierzona Kilometrami. Akcja została zapoczątkowana w 2013 roku i zaangażowała masę osób, które biegają, chodzą, jeżdżą na rowerze i jednocześnie chcą pomagać wracać osobom chorym do sprawności. Poprzez bardzo proste kroki – zainstalowanie aplikacji i zarejestrowanie się, zbiera ona informacje o przejechanych kilometrach i wpłaca określona sumę na rzecz Fundacji TVN Nie Jesteś Sam. Akcja ta mocno jest wspierana przez eventy właśnie. W latach ubiegłych nad polskim morzem pojawiały się specjalne miasteczka T-Mobile, gdzie można było poćwiczyć z ambasadorami marki, porozmawiać z nimi czy oczywiście nabić kilometrów. Mimo iż nie były to spektakularne i duże eventy to jednak siła nośna spowodowała, że akcja mocno kojarzy się z marką T-Mobile.

Eventy można dzielić na wiele sposobów, jednak te organizowane przez marki mają szczególnie trudne zadanie – marki muszą uniknąć posądzenia, że działają wyłącznie w celu reklamowym. Trzeba przekonać konsumenta o misji takiego eventu, by zobaczył wiarygodność marki i w nią uwierzył.

Łukasz Wołek, CEO Abanana i Eura7

MW