W myśl zasady, że drobne, codzienne działania mogą przyczynić się do wielkich zmian i poprowadzić ku lepszej przyszłości, Grupa Pernod Ricard postanowiła przestać stosowania rurek oraz mieszadełek wykonanych z niebiodegradowalnego plastiku. Inicjatywa wpisana jest w tzw. Mapę Środowiskową 2020, czyli realizowaną przez Grupę politykę ochrony środowiska.
Na początku stycznia, Grupa Pernod Ricard skierowała do swoich filii na całym świecie wytyczne dotyczące zaniechania korzystania z plastikowych rurek oraz mieszadełek podczas wszystkich imprez i wydarzeń, które organizują. Nowe zasady zostały wprowadzone także w Polsce. Wyborowa Pernod Ricard we wszystkich swoich działaniach eventowych wykorzystuje w pełni kompostowalne i wykonane z odnawialnych surowców naturalnych rurki do koktajli. Jest także jedyną firmą z branży alkoholowej w Polsce, która wprowadziła to proekologiczne rozwiązanie.
Plastikowe rurki i mieszadła są stosowane w branży napojów alkoholowych od wielu dekad. Wraz z modą na koktajle, również dekorowanie szklanek gadżetami stało się powszechne na całym świecie. Warto jednak zauważyć, że jedna plastikowa rurka, z której korzystamy średnio przez jedynie 20 minut potrzebuje aż ponad 200 lat, aby ulec rozkładowi.
– Jako firma chcemy działać na rzecz ochrony środowiska naturalnego w każdym aspekcie naszego biznesu. Organizujemy wiele eventów, więc decyzja o stosowaniu tylko i wyłącznie biodegradowalnych rurek przekłada się na konkretne efekty i lepszy stan naszego środowiska naturalnego. Ponadto, zależy nam na szerzeniu proekologicznie świadomości wśród barmanów, z którymi współpracujemy na co dzień. Chcemy także, aby poprzez takie drobne działania, konsumenci naszych produktów mogli zmienić otaczające nas środowisko, a tym samym i rzeczywistość, na lepsze – powiedział Andrzej Szumowski, wiceprezes Wyborowa Pernod Ricard.
Rurki do drinków, których w Polsce używa Wyborowa Pernod Ricard są w pełni biodegradowalne oraz wykonane z odnawialnych surowców naturalnych (materiał roślinny PLA). Nie są wytworzone z plastiku, a jednocześnie są lekkie, mocne, bardzo sztywne, o zwiększonej odporności na zgniatanie. Dbając o środowisko, firma stawia także na jakość i satysfakcję konsumenta.
Oprócz wkładu w realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju Organizacji Narodów Zjednoczonych, firma Pernod Ricard angażuje się również w zmniejszanie jej wpływu na środowisko. Plan działania Pernod Ricard do 2020 r., czyli Mapa Środowiskową 2020 zakłada ambitny cel. Jest nim ograniczenie ilości odpadów składowanych na wysypiskach z obecnie istniejących 913 ton do 0 ton do 2020 r.
JK