Logo

Trade marketing

PrintUp – młoda marka z długą historią | Paweł Kokosza, PrintUp

O wyjątkowej strategii firmy, niesamowicie szybkim rozwoju i konkursie, z mnóstwem nagród opowiada Paweł Kokosza, Dyrektor Zarządzający PrintUp.

PrintUp powstało w 2016 roku, jednak poziom, na jakim znajduje się obecnie firma może sugerować, że na rynku istniejecie o wiele dłużej. Jakie były etapy rozwoju, które w takim krótkim czasie przyniosły tak zdumiewające efekty?

PrintUp jako marka rzeczywiście istnieje od dwóch lat, jednak zbudowana została na fundamentach jednego z liderów polskiej branży poligraficznej – drukarni Interak, która może poszczycić się prawie 30-letnim doświadczeniem i 21,5 tys. mkw. powierzchni produkcyjnej z nowoczesnym parkiem maszynowym PrintUp jest firmą-córką drukarni Interak, z dostępem do jej wszystkich zasobów zarówno technologicznych, jak i wiedzy zdobytej przez lata. Sprawiło to, że już od samego początku funkcjonowania startowaliśmy z dobrej pozycji, z wysokim standardem usług i pełnym profesjonalizmem.

Jednak tuż po oficjalnym „otwarciu” nie ruszyliśmy z głośną kampanią marketingową. Chcieliśmy najpierw przetestować środowisko. Mieliśmy pewne grono klientów z którymi współpracowaliśmy i od których uzyskiwaliśmy feedback dotyczący naszego systemu, usług i produktów. Stopniowo udoskonalaliśmy nasze oprogramowanie, User Experience, Obsługę Klienta, tak aby uzyskać jak największy poziom satysfakcji naszych klientów. Poza tym PrintUp, jako pomysł zrodzony w głowie twórcy, powstał około 6 lat temu. Można więc powiedzieć, że 2 lata to jedynie czas, w którym PrintUp ‘ogląda światło dzienne’. Nie jesteśmy jednak nowicjuszami, którzy dopiero co poznają rynek.

Czy może Pan wyróżnić szczególne wydarzenia, ważne w historii firmy?

Pierwszym kamieniem milowym PrintUp było pojawienie się na targach RemaDays 2017, na których zaprezentowaliśmy filozofię firmy opartą na 5-ciu gwarancjach. Przyjęliśmy model biznesowy, nieznany dotąd na polskim rynku poligraficznym, opierający się na współpracy wyłącznie z profesjonalistami działającymi w branży reklamy i druku, nie dając dostępu do naszej oferty Klientom Końcowym. Wzbudziliśmy naprawdę duże zainteresowanie i grono naszych klientów wzrosło kilkudziesięciokrotnie.

Kolejnym dużym krokiem było zakupienie marki eulotki.com i roczny proces integracji brandów PrintUp i Eulotki. W wyniku połączenia marek, PrintUp po raz kolejny znacząco zwiększył bazę klientów i partnerów, uspójnił procesy, usprawnił Obsługę Klienta, zaoferował nowe możliwości odbiorcom serwisu eulotki.com.

W roku 2018 po raz kolejny wystąpiliśmy na targach reklamy i druku, pozyskując kolejne kontakty, nowych klientów i partnerów. Dodatkowo w tym czasie wprowadziliśmy też ofertę Programu Resellerskiego dla naszych partnerów, dzięki której zakres oferowanych przez nas produktów wyszedł poza ramy produktów poligraficznych, wzbogacając się o profesjonalny software. Tak powstała dodatkowa gałąź działania PrintUp, która jeszcze bardziej umacnia naszą pozycję.

Aktualnie dużym projektem jest miesięczny konkurs, przygotowany we współpracy z partnerami PrintUp, który ma na celu zwiększanie świadomości o naszych brandach. Każdego dnia nasi klienci wygrywają naprawdę atrakcyjne nagrody. Wystarczy tylko, że będą robić zakupy w naszym sklepie. Poza najlepszą jakością usług i gwarancją wyłączności, pragniemy aby czuli satysfakcję ze współpracy z nami. 

Poprzez co-branding chcemy także pokazać, że kooperujemy jedynie solidnymi markami, w oparciu o zaufanie i wzajemne wsparcie, co gwarantuje ciągły i stabilny progres. Konkurs jest jedynie wstępem do szerokiej współpracy w zakresie co-brandingu z naszymi partnerami, która otworzy nam kolejne drogi rozwoju.

Kim są partnerzy Waszego konkursu?

Partnerami głównymi są marki . BlackBerry to zaprzyjaźniona firma, której filozofia opiera się na podobnych zasadach, co filozofia PrintUp: najważniejsze są innowacje, technologia oraz satysfakcja i rozwój biznesów naszych Klientów. Firma ufundowała 6 nowoczesnych i unikatowych na rynku smartfonów – BlackBerry KEYone – jedynych telefonów dotykowych z klawiaturą QWERTY.

Kolejnym Partnerem jest Hotel Smolarnia – miejsce, w którym przyjmujemy każdego z naszych gości. Hotel położony nad jeziorem, wśród lasu, z fantastyczną kuchnią od zdobywcy Kulinarnego Pucharu Polski – Pawła Salamona. To miejsce, które jeszcze nigdy nas nie zawiodło i przyczyniało się do jeszcze lepszego budowania relacji z naszymi kooperantami i klientami. Od Hotelu Smolarnia, jako nagrody w konkursie, otrzymaliśmy dwa weekendowe pobyty dla dwóch osób, z licznymi atrakcjami oferowanymi przez hotel i poza nim.

Papyrus to wiodący dostawca papieru i usług w branży poligraficznej. To odpowiedzialna i godna zaufania firma, której największą wartością jest udzielanie wsparcia i dostarczanie jak największych korzyści swoim klientom. Jednak nie tylko w biznesie są solidnymi partnerami. Ludzie, którzy tworzą tę firmę, reprezentują niezwykle przyjacielską postawę, są inspirujący, chętnie kooperują, tworząc niezwykle ciekawe i unikatowe projekty. Na nasz konkurs przygotowali letnie kosze piknikowe, które będą niezwykle przydatne podczas wakacyjnych eskapad za miasto.

Teodor Myszkowski to wielokrotny Mistrza Polski w wyścigach motocyklowych, wicemistrz w Długodystansowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. TeoMotors – jego wiodąca na rynku firma zajmująca się kompleksową naprawą i regeneracją automatycznych skrzyń biegów. Co nas łączy? Miłość do szybkich samochodów, ale także profesjonalne, kompleksowe i skrupulatne podejście do klientów. Pomimo działania w zupełnie różnych branżach, wzajemnie się inspirujemy. Teo Motors ufundowało nagrodę dla fanów motoryzacji i adrenaliny – przejażdżkę Ferrari po torze wyścigowym w Poznaniu.

Z poprzednich słów wynika, że mocno stawiacie na wysoki poziom etyki biznesowej. Czy jednak odcięcie dostępu do PrintUp Klientom Końcowym, w pewien sposób nie stanowi ograniczenia dla Waszej firmy? I skąd akurat taka wizja na biznes?

Ograniczenie to nieodpowiednie słowo. To prawda, rynek Klientów Końcowych jest naprawdę spory i ma duży potencjał, jednak my nie jesteśmy na niego zamknięci. Chcemy docierać do nich nie bezpośrednio, ale poprzez naszych klientów i partnerów, wspierając ich w rozwijaniu biznesów.

Obecnie branża poligraficzna przyzwyczajona jest do innych standardów, naszą zaś misją jest wyedukowanie rynku, i ustandaryzowane jakości produktów. Przyniesie to korzyści każdej ze stron, a przede wszystkim Klientom Końcowym, którzy nie będą rozbici pomiędzy wyborem niezliczonych ilości drukarni, nie mając pewności o dostarczanej przez nich jakości. Drukarnie i agencje reklamowe, które nie posiadają zaplecza technologicznego, nie muszą się też martwić się o fundusze na inwestycje w coraz to nowsze maszyny, ponieważ współpracując z PrintUp otrzymują oni najniższe na rynku ceny na druk, dowolność w nakładanych marżach oraz gwarancję tego, że ich klienci nigdy nie poznają naszej oferty i nie zobaczą naszych cen.

Strategia ta jest odpowiedzią na obecną sytuację na rynku, gdzie najbardziej wartościowi klienci agencji pośredniczących w sprzedaży druku, otrzymują konkurencyjne oferty od drukarni, z których to usług te agencje korzystają. W skrócie: bardzo często dochodzi do „podbierania” klientów przez drukarnie, swoim własnym klientom. Jest to dla nas sytuacja niedopuszczalna i poniżej poziomu, który chcemy reprezentować. Dlatego filarem naszej działalności jest gwarancja współpracy jedynie z profesjonalistami i brak dostępu do naszej oferty dla Klientów Końcowych. Strategia ta inspirowana jest sukcesami zagranicznych marek, działających w takim modelu biznesowym.

 Można więc powiedzieć, że w świecie web-to-print jesteście jak Steve Jobs w świecie technologii – nie wpisujecie się w rynek, a chcecie stworzyć nowe standardy i zmienić schemat działania całej branży. To trudne zadanie. Jak chcecie je zrealizować?

Systematyczne działania, które opisałem na początku naszej rozmowy sprawiają, że coraz więcej firm chce korzystać z naszych usług. Coraz więcej firm zaczyna zauważać i doceniać istotę takiego modelu biznesowego. Ale na tym nie zaprzestajemy. Cały czas prowadzimy różnego rodzaju kampanie, mające na celu zwiększanie świadomości odbiorców o PrintUp i realizowanej przez nas strategii. Kampanie te obejmują mailingi, współpracę i wzajemne wsparcie z partnerami, organizację konkursów, takich jak obecny, szykujemy się także do wystąpienia na kolejnych targach branżowych – FestiwalMarketingu.pl i uruchomienie nowych kanałów komunikacji – Social Media, poprzez które także będziemy przekazywać odbiorcom wartości, jakie prezentujemy. W przyszłości chcemy także rozpocząć pracę nad projektem, którego celem będzie edukacja i dostarczanie naszym partnerom wartościowej wiedzy, organizacja szkoleń, testów maszyn, wycieczki do fabryk i wiele innych. Ale o tym może przy następnej rozmowie.

https://printup.pl/konkurs

W takim razie jestem bardzo ciekawa efektów. Na koniec chcę jeszcze zapytać, gdzie możemy znaleźć pełne informacje o organizowanym przez Was konkursie? Chętnie poznam szczegóły…

Wszystkie informacje o konkursie można znaleźć wchodząc na https://printup.pl/konkurs. Przygotowaliśmy specjalny landing page, gdzie dokładnie opisaliśmy zasady konkursu i rodzaj nagród. Zapraszamy do wzięcia udziału!

Rozmawiała Jaga Kolawa

Paweł Kokosza – Dyrektor Zarządzający PrintUp odpowiedzialny za wszelkie działania operacyjne i zarządzanie strategicznymi projektami, realizowanymi w firmie. Posiada prawie 20-letnie doświadczenie we wdrażaniu i kierowaniu projektami. Swoje kompetencje zawodowe budował pełniąc stanowiska takie jak: Dyrektor Sprzedaży Pośredniej, Dyrektor Programu Transformacji, Dyrektor Projektów Strategicznych, Zastępca Dyrektora Działu Zakupów i Logistyki, Dyrektor Biura Zarządzania Projektami i Rozwoju, dla wiodącego na polskim rynku dostawcy usług telefonii komórkowej:Polskiej Telefonii Cyfrowej,a później T-Mobile Polska.Ukończył studia MBA w Wyższej Szkole Zarządzania w Warszawie.