Logo

Marketing MIX

W nowej kampanii Visa zachęca do płatności kartą za drobne zakupy  

10 września rozpoczęła się nowa kampania Visa, która ma przypomnieć konsumentom o szerokiej sieci akceptacji płatności Visa w Polsce i przekonać ich, że bezgotówkowo mogą łatwo i wygodnie zapłacić nawet za najdrobniejsze zakupy. W ramach kampanii przygotowano m.in. dwie wersje spotów reklamowych, które emitowane są w ogólnopolskich kanałach telewizyjnych. Działania obejmą również aktywność w internecie i w mediach społecznościowych.

– Dynamiczny rozwój sieci akceptacji płatności cyfrowych w Polsce pozwala nam dzisiaj płacić z Visa niemal w każdej sytuacji. Kartą, smartfonem czy urządzeniem ubieralnym szybko i wygodnie opłacimy nie tylko duże zakupy, ale też najdrobniejsze sprawy: kawę na wynos, kwiaty czy, w coraz większej liczbie miast, przejazd komunikacją miejską – mówi Katarzyna Jezierska, Head of Marketing, Central Eastern Europe w Visa.

Obecnie płatności bezgotówkowe akceptuje w Polsce ponad 657 tys. terminali (z czego niemal 100% obsługuje płatności zbliżeniowe)*. W ciągu najbliższych 3-4 lat liczba ta wzrośnie o kolejne kilkaset tysięcy, dzięki Programowi Polska Bezgotówkowa prowadzonemu przez Fundację Polska Bezgotówkowa. Tylko w tym roku, dzięki tej inicjatywie udało się wprowadzić na rynek już ponad 65 tys. terminali.Visa jest włączona w prace Fundacji wspólnie z partnerami – bankami i agentami rozliczeniowymi – od samego początku, istotnie partycypując w budżecie programu, a także dzieląc się swoją ekspercką wiedzą i doświadczeniem z dotychczasowej działalności w zakresie rozwoju sieci akceptacji. Dzięki programowi mali i średni przedsiębiorcy mogą uzyskać pomoc polegającą na pokryciu kosztów związanych z zakupem terminala oraz kosztów obsługi płatności przez 12 miesięcy.

Kampania Visa potrwa do 28 października. Na jej potrzeby przygotowano 15- i 30-sekundowe spoty reklamowe (spot 30-sekundowy można obejrzeć: TUTAJ), które są emitowane w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych. Towarzyszą im m.in. działania wideo w internecie oraz aktywności w mediach społecznościowych.

–  Dla wielu osób przy mniejszych zakupach pierwszym wyborem wciąż pozostaje gotówka. Zależy nam na tym, aby to zmienić. Obecna kampania jest naturalną kontynuacją prowadzonych przez nas od lat działań w zakresie edukacji Polaków na temat zalet płatności cyfrowych – dodaje Katarzyna Jezierska.

Za strategię i kreację kampanii oraz produkcję spotów reklamowych odpowiada agencja Saatchi & Saatchi, natomiast zakupem mediów zajął się dom mediowy Starcom.

JK

* Dane Narodowego Banku Polskiego na koniec I kw. 2018 r.