Logo

Marketing MIX

Wirtualna czy realna?

Specjalnie na potrzeby kampanii najnowszego SUV-a – Renault Kadjar – Renault i agencja Publicis Conseil wykreowały Liv – wirtualną ambasadorkę. To pierwszy taki przypadek w branży samochodowej. Nad jej stworzeniem pracowało ponad 100 osób.

Dlaczego Liv?
W dzisiejszych czasach wielu z nas prowadzi dwa życia: realne i wirtualne. Na przykład Polacy spędzają w Internecie średnio 2 godziny dziennie. Ta kampania pokazuje przenikanie się dwóch światów. Wirtualna postać, wygenerowana komputerowo, staje się ludzka dzięki intensywnym emocjom, których doświadcza po raz pierwszy podczas jazdy samochodem – Nowym Renault Kadjar.

W trakcie swojej podróży Liv odczuwa coraz więcej emocji, na jej twarzy pojawiają się typowo ludzkie uczucia: wzruszenie i ekscytacja. Wirtualna postać odkrywa rzeczywistość, która zachwyca na każdym kroku.

Dlaczego Nowe Renault Kadjar?
Nowe Renault KADJAR to prawdziwy SUV, który świetnie sprawdza się w codziennym życiu. Wyróżnia się komfortem, jakością wykonania i wyrazistym designem. Nowe oszczędne i dynamiczne silniki benzynowe oraz wysokoprężne, inteligentny napęd 4×4, a także ergonomiczne wnętrze gwarantują większą przyjemność z jazdy. 

Kampania
– Liv faktycznie istnieje. Będzie obecna we wszystkich naszych mediach w tej kampanii Renault Kadjar. Jest więc bardzo możliwe, że spotkasz ją w Internecie, TV lub innym medium. Mamy też nadzieję, że wkrótce odbędzie podróż po kilku europejskich krajach, gdzie czeka na nią wiele ekscytujących doświadczeń – powiedział Gaëlle Le Grouiec, Dyrektor Komunikacji Marketingowej Renault Europe G9.

W Polsce działania reklamowe będą prowadzone z różną intensywnością przez cały rok. Za koncepcję kampanii i kreację odpowiada Publicis Worldwide Polska. Planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy OMD. Na potrzeby pierwszej fazy kampanii, która rozpoczęła się 28.01., agencja Publicis zaadaptowała trzydziestosekundowy spot telewizyjny, który będzie emitowany w stacjach TVN, TVP i Polsat. Spoty radiowe będzie można usłyszeć m.in. w stacjach: Program III Polskiego Radia, ZET, Eska oraz RMF. W Internecie będziemy mogli zobaczyć kampanię display oraz materiały przygotowane do social media. Za te działania odpowiada Publicis DWL.

Na kampanię składają się również działania stricte lokalne. Dwóch znanych influencerów – Jack Gadovsky oraz Blowek – tak jak Liv przeniesie się ze świata wirtualnego do rzeczywistości. Będą poszukiwać prawdziwych emocji, podróżując i testując nowe Renault Kadjar. Z Liv będzie można porozmawiać onajnowszym Renault Kadjar za pośrednictwem chatbota w aplikacji Messenger. Dzięki niemu użytkownicy odkryją nowe funkcje auta, poznają jego wersje i zarezerwują jazdę próbną.

Wirtualni influencerzy. Prawdziwy fenomen social mediów

Influencerzy są wszędzie: na Instagramie, Twitterze, Facebooku, Snapchacie, YouTubie itd., ale w ostatnim roku nastąpiła wielka zmiana. Pojawiły się nowe gwiazdy mediów społecznościowych: Lil Miquela, Shudu, Ronnie Blawko, czy Noonoouri. To wirtualni influencerzy, którzy w krótkim czasie zdobyli wielką rzeszę fanów.

Najbardziej znana jest Lil Miquela, która pojawiła się po raz pierwszy w kwietniu 2016 roku. Ma ponad 1,5 miliona obserwujących na Instagramie. W trakcie ostatniego Fashion Week przejęła konto Prady na Instagramie w trakcie prezentacji kolekcji jesień-zima 2018-2019. Shudu, topowa afrykańska modelka, została stworzona w kwietniu 2017 roku przez londyńskiego fotografa modowego Camerona Jamesa Wilsona. Ma ponad 151 tysięcy obserwujących na Instagramie. Pracuje m.in. z Pradą i Chanel. Noonoouri, topowa niemiecka modelka została stworzona w lutym 2018 roku i ma już 182 tysiące obserwujących. Pracuje m.in. dla firmy Gucci i Versace. Dior uczynił ją twarzą swojej najnowszej szminki. Dużą popularność zyskali też Bermuda (119 tysięcy obserwujących) i Ronnie Blawko (jedyny mężczyzna w tym gronie, 134 tysiące obserwujących). Te postaci naprawdę żyją swoim życiem. Najlepszym przykładem jest Lil Miquela. Jest nie tylko modelką, ale i piosenkarką oraz aktywistką ruchu Black Lives Matter. Z kolei Bermuda otwarcie wspiera prezydenta Donalda Trumpa. Jak widzimy, wirtualni influencerzy są jak ludzie – bardzo różni. Kierują nimi emocje, są oddani swoim sprawom i z dnia na dzień zyskują coraz więcej fanów.

Spot TV można obejrzeć pod adresem:

Making of – dodatkowy materiał video:

MW