Logo

AktualnościGadżety reklamowe

Konsekwentnie na pozycji lidera | Paweł Gołajewski, Falk&Ross Group Polska

O początkach firmy, której polski oddział świętuje 15-lecie, koncentrowaniu się na promocji Exclusive Brands, udziale w targach Promo Show Professional 2019 oraz hitach w ofercie tekstyliów reklamowych na nowy sezon mówi Paweł Gołajewski, CEO Falk&Ross Group Polska.

Jako dystrybutor odzieży reklamowej oraz roboczej posiadacie ponad 40-letnie doświadczenie w działalności na rynku europejskim. Cofnijmy się w czasie… Jak wyglądały początki Falk&Ross w Niemczech?
Koniec lat 70. XX wieku Stephen Ross wraz ze wspólnikiem Maxem Falkiem drukują w Niemczech koszulki, głównie dla amerykańskiej armii i po niedługim czasie, jako jedni z pierwszych w Europie, podejmują się dystrybucji odzieży promocyjnej, jeśli dobrze pamiętam to pierwsza była nieistniejąca już marka Jerzees. W kolejnych latach nastąpił dynamiczny rozwój i ekspansja w Europie – i tak do dnia dzisiejszego…

Paweł Gołajewski, CEO, Falk&Ross Group Polska

Na pewno przełomowym momentem było otwarcie nowego centrum dystrybucji w Polsce. Jak to wspominacie?
W roku 2012 zdecydowaliśmy przyśpieszyć serwis dla klientów z Polski i części regionu Centralnej Europy. Ten rynek rósł i rośnie bardzo dynamicznie, a centrum logistyczne w Krakowie pozwala nam go wlaściwie obsłużyć. Jesteśmy jedynym pan-europejskim i multibrandowym dystrybutorem odzieży promocyjnej oferującym taki serwis w tej części Europy.

W takim razie, w tym roku obchodzicie jubileusz 15-lecia jako Falk&Ross Group Polska. W jaki sposób zamierzacie świętować?
Mamy pewne plany, ale to jeszcze tajemnica…

Sektor odzieży jest jednym z najlepszych przykładów oddziaływania marek na zachowania konsumentów. Można również zaobserwować rosnące zainteresowanie tematyką zdrowego odżywania oraz aktywności fizycznej. W jakim kierunku powinien się rozwijać rynek tekstyliów reklamowych?
To już istniejący proces, weźmy chociażby przykład rosnącej sprzedaży odzieży oddychającej i technicznej. Jest to najbardziej widoczne przy okazji organizowania imprez masowych, np. maratonów, gdzie bawełniane podkoszulki zastąpiły oddychające poliestrowe.

Czy personalizacja to nadal niekwestionowany numer jeden w sektorze artykułów reklamowych, a może pojawiły się nowe możliwości dotarcia do klienta?
Personalizacja jest nadal głównym celem. Techniki ewoluują, ale dążą do tego samego celu – pokazania i reklamowania swojego logo lub motto biznesowego. Oczywiście to nie jest jedyna gałąź branży, ale nadal dominująca.

Po raz kolejny dołączyliście do Promo Show Professional w Warszawie. W ubiegłym roku jedną z atrakcji na Waszym stoisku była prezentacja na żywo nadruku na trampkach Sg Footprints metodą DTG. Czym przyciągaliście uwagę w czasie drugiej edycji wydarzenia?
Chcieliśmy skupić się na pokazaniu naszych prywatnych marek (Exclusive Brands). Główny brand SG przeszedł gruntowne „odświeżenie” i pod jego logiem wprowadzamy kolejne nowe produkty, które można było zobaczyć na targach PSP. Oczywiście prezentowaliśmy też nowości ze wszystkich naszych marek prywatnych i pozostałych prawie 50 brandów odzieży.

W ubiegłym roku Falk&Ross wprowadził do swojej oferty aż 4 nowe marki. Czy podobny wysyp nowości zaplanowaliście na rok 2019?
Jak wcześniej wspomniałem, w 2019 roku koncentrujemy się na markach prywatnych, ale zaprezentujemy też nowe linie, nowe katalogi są już w rękach naszych klientów, więc mają świadomość jakie to marki…

Jakie produkty powinny być hitem tegorocznej wiosny?
Od kilku sezonów obserwujemy wzrost zainteresowania ekologicznym stylem życia, a co za tym idzie świadomością konsumencką. Hitem na nadchodzący sezon będą niewątpliwie tekstylia z bawełny organicznej, potwierdzone najważniejszymi certyfikatami w  branży – OCS oraz GOTS.

Zdecydowanym faworytem będzie również wspomniana odzież sportowa – w tegorocznej ofercie zostało wprowadzonych kilkadziesiąt nowych bluz i koszulek oraz spodni z najwyższymi parametrami odprowadzania wilgoci oraz wielokolorowymi wzorami (m.in. gradientowymi).

Czego życzyć Falk&Ross Group Polska na kolejne lata działalności?
Konsekwencji, wytrwałości i pomysłowości w działaniach biznesowych. To są czynniki, które doprowadziły nas do miejsca, w którym jesteśmy teraz – lidera rynku w Polsce i Europie!

Rozmawiała Jaga Kolawa

Wywiad ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine, pobierz bezpłatnie TUTAJ.