Logo

AktualnościGadżety reklamowe

Moda na eko upominki | Fabryka Magika

Produkty z etykietką „eko” coraz częściej są wybierane jako upominki reklamowe. Ich oferta jest szeroka – produkty biodegradowalne, drewniane, pochodzące z recyklingu. Są trwałe, estetyczne i co najważniejsze przyjazne dla środowiska. Jak rynek eko upominków wygląda w Polsce, opowiada Agnieszka Jamrozik z Fabryki Magika.

Z roku na rok liczba zapytań o ekologiczne upominki znacznie wzrasta. Branże najbardziej zobligowane do zamawiania upominków eko to najczęściej te, związane z ochroną środowiska. Jednocześnie coraz większe grono firm, których branża nie współgra bezpośrednio z ekologią, jest zainteresowana gadżetami, nie obciążającymi negatywnymi skutkami naszej planety. – To najczęściej duże firmy, korporacje, które chcą poprawić swój wizerunek i uplasować siebie w oczach świata i klientów jako podmioty odpowiedzialne w biznesie, które w inteligentny i ekologiczny sposób korzystają z dóbr przyrody – mówi Agnieszka Jamrozik, Starszy Specjalista ds. Obsługi Klienta w Fabryce Magika. – Niejednokrotnie klienci wprost informują nas, że ekologia nie jest ich najmocniejszą stroną, ale właśnie między innymi poprzez gadżety chcą się nieco przyczynić do ochrony środowiska naturalnego – dodaje.

Najbardziej popularny obecnie asortyment na tym rynku to dziś w Polsce ekologiczne torby papierowe, kartonowe opakowania oraz artykuły biurowe, tekturowe notatniki lub ekologiczne długopisy. Wybierając te najpopularniejsze jak, na przykład biodegadowalne długopisy, klienci mogą być pewni, że ekologia to dobra inwestycja – ich użytkowanie w niczym nie różni się od innych produktów, cena z reguły jest niższa, a wizerunek odpowiedzialnych dbających o środowisko zyskują niejako w gratisie.
– Wybierając upominki ekologiczne, niektórzy obawiają się, że prestiż wynikający z wręczenia recyklingowego notesu będzie odbiegał od tego, wynikającego z podarowania notesu wykonanego na przykład z wysokogatunkowej skóry. Uważam jednak, że obydwa te produkty niosą ze sobą bardzo różne przesłania. Jeżeli produkt jest dobrej jakości, spełnia swoje zadanie i trafia do właściwego odbiorcy, to jest to jak najbardziej trafiony prezent – mówi Agnieszka Jamrozik. Z racji niebywałego trendu i rosnącej „mody” na produkty eko, producenci upominków standardowo posiadają w swojej ofercie coś z tego asortymentu. Istnieją u nas firmy, które poświęcają dużą część swojej działalności właśnie gadżetom ekologicznym produkowanym lokalnie. To dobry trend, który eliminuje transport z drugiego końca świata – Chin lub Tajwanu, jednak koszt produkcji lokalnej bywa wyższy, a to często stanowi spory problem dla klientów. Tymczasem upominki ekologiczne mogą być bardzo kreatywne, niebanalne i wykonane z nietypowych materiałów. Ciekawe pomysły to dziś na przykład bambusowe lub metalowe słomki wielorazowego użytku, pudełka na lunch z włókna bambusowego, bidony na wodę bez BPA, odzież z organicznej bawełny, a także produkty z korka, naturalnego drewna, stali szlachetnej i inne. Dużym powodzeniem cieszą się bawełniane torby w różnych wzorach i kolorach, które ozdobione błyskotliwym hasłem nawiązującym do działalności firmy stają się naprawdę ciekawym i modnym upominkiem. – W Fabryce Magika niedawno produkowaliśmy doniczki z roślinkami do samodzielnej hodowli – na przykład koniczynki szczęścia lub zioła. Mamy również doświadczenie w realizacji zamówień na ekologiczne powerbanki i pendrive’y – czyli wykonane z drewna, do których wyprodukowaliśmy ekologiczne pudełka z tektury – dodaje Agnieszka Jamrozik.

zdj. Agnieszka Jamrozik
Fabryka Magika regularnie zwiększa swój asortyment, dodając do niego coraz to nowsze i ciekawsze propozycje upominków. Po wizycie na ostatnich targach Promo Show Professional do eko upominków dostępnych w jej ofercie dołączyły między innymi kubeczki z bambusa i meble z tektury – w tym stoliki i krzesła, które mogą unieść nawet 140 kg ciężaru.

www.fabrykamagika.pl

Artykuł ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine, pobierz bezpłatnie TUTAJ.