Logo

Marketing MIX

Greenpeace apeluje do Nestlé i Unilever – zabijcie plastikowego potwora, którego stworzyliście!

Na podstawie serii audytów odpadów przeprowadzonych przez Global Alliance for Incinerator Alternatives (GAIA) – Nestlé i Unilever zostali uznani za największych zanieczyszczających plastik na Filipinach.

Nestlé zużywa 1,7 miliona ton plastiku rocznie. W ciągu ostatnich pięciu lat wykorzystanie plastiku w portfolio opakowań wzrosło o 5%. Aż 98% produktów Nestlé jest sprzedawanych w opakowaniach jednorazowych, a Nestlé zajmuje trzecie miejsce na liście największych marek pakujących swe produkty w plastik na świecie.

Kiedy flagowy statek organizacji Greanpeace Rainbow Warrior, w marcu dotarł na dziewicze wody wokół Wysp Verde na Filipinach odkrył, że nawer ten dziewiczy obszar jest zanieczyszczony plastikiem. Ten problem dotyczy praktycznie całej Azji Południowo-Wschodniej. Zdaniem Greanpeace ta sytuacja faktycznie zaczęła się w zarządach największych międzynarodowych firm, kiedy zdecydowano się zrzucić produkty pakowane jednorazowo, nie nadające się do recyklingu plastik w miejscach, w których nie ma infrastruktury do zarządzania nimi. Mówiąc najprościej, firmy te stworzyły #PlasticMonster (#PlastikowegoPotwora).

W globalnych ramach działań #BreakFreeFromPlastic domagamy się od korporacji podjęcia konkretnych, odważnych działań w celu zaprzestania produkcji jednorazowego plastiku.

W ramach akcji działacze i wolontariusze Greenpeace złożyli wizytę w Unilever. Tańczyli pod jej siedzibą główną w Rotterdamie w Holandii, razem z ogromnym, plastikowym potworem stworzonym z odpadów zebranych na Filipinach.

Kolejna odsłona kampania to spot, który organizacja zamieściła w swoich mediach społecznościowych. Pojawia się na nim fikcyjny pracownik koncernu Nestlé, specjalista ds. tworzyw sztucznych. Po męczącej grze w squasha chce sięgnąć po plastikową butelkę z wodą, gdy okazuje się pusta idzie do automatu po napój. Tam będzie musiał zmierzyć się z niebezpiecznym, plastikowy potworem.

Przesłanie filmiku jest jednoznaczne – koncerny takie jak Nestlé, nie tyle powinny ograniczyć produkcję tworzyw sztucznych, ale w ogóle z nich zrezygnować.

Źródło: www.greenpeace.org

JK