Przeciętny Europejczyk zużywa 175 toreb foliowych rocznie, które trafiają na śmietnik albo, co gorsza, zanieczyszczają morza i oceany, gdzie mogą przetrwać nawet setki lat. Najlepszym rozwiązaniem jest całkowite wyeliminowanie tzw. foliówek i postawienie na torby wielokrotnego użytku. To dziecinnie proste. Zwłaszcza, że dostawcy i producenci artykułów promocyjnych dwoją się i troją w proponowaniu akcesoriów do przenoszenia zakupów i podręcznych rzeczy.
Unia Europejska walczy z plastikiem. Komisja ochrony środowiska przy Parlamencie Europejskim przyjęła rezolucję, w ramach której od 2021 r. plastikowe jednorazówki (sztućce, talerzyki, słomki i patyczki higieniczne) będą zakazane na terytorium Wspólnoty. W ramach dopasowania polskich przepisów do prawa panującego już w UE – od 1 stycznia 2018 każdy sklep musi doliczać 25 gr brutto do wydawanej torby foliowej, a następnie raz w roku przekazywać zebrane, z tytułu tzw. opłaty recyklingowej, pieniądze państwu. Jak podkreśla Ministerstwo Środowiska, które jest pomysłodawcą proponowanych zmian, celem jest uświadomienie społeczeństwu problemu ochrony środowiska. Zmiany mają za zadanie przede wszystkim ograniczyć stosowanie nieekologicznych torebek foliowych oraz skłonienie konsumentów do wykorzystywania opakowań wielokrotnego użytku lub z papieru.
W trosce o ekologię również popularne sieci handlowe podejmują dodatkowe działania. Np. Biedronka kwietniu wprowadziła do swoich sklepów torbę typu T-shirt, która wykonana została w 80 procentach z materiałów pochodzących z odzysku. Dzięki swojej grubości nadaje się do wielokrotnego użytku i, co ważne, w 100% podlega recyklingowi. Najlepiej jednak zdecydować się na rozwiązanie wielokrotnego użytku. Możliwości nie brakuje – torby bawełniane, lniane, poliestrowe czy z juty, worko-plecaki i woreczki z dowolnym nadrukiem charakteryzują się dużą wytrzymałością podczas użytkowania i prania, długotrwałym utrzymaniem barw nadruku oraz (co bardzo istotne!) niską ceną przy większych nakładach. Estetyczne, solidnie wykonane torby reklamowe z nadrukiem oprócz swojej funkcji czysto użytkowej są równocześnie tanim i skutecznym nośnikiem reklamy.
Szczególnie, że wybór modeli i kolorów jest olbrzymi. Każdy znajdzie coś dla siebie! Dzięki temu prawie każdy z nas ma swoją ulubioną torbę z napisem albo w kolorze, szczególnie bliskim sercu. Ten artykuł promocyjny to niezbędnik każdej imprezy targowej czy konferencji, a jego atutem jest praktyczność i długa żywotność. Przy okazji, warto pamiętać, że gadżety wpływają na wizerunek marki. Eko-produkty wielorazowego użytku są przejawem troski o środowisko naturalne i kształtują pozytywny image firmy lub instytucji, wykorzystującej je w swoich działaniach promocyjnych.
Nazwa produktu: Torba materiałowa, zwijana
Rodzaj materiału: bawełna w gramaturze 145g/ m2
Wymiar: po rozłożeniu 38×42 cm
Możliwości nadruku: w zależności od nakładu i oczekiwań klienta – druk cyfrowy DTG, sitodruk lub druk reaktywny
AllBag | www.allbag.pl
Nazwa produktu: Torba bawełniana z długimi uchwytami
Rodzaj materiału: 100% bawełna
Wymiar: 38×42 cm
Możliwości nadruku: DTG, haft, sitodruk
Falk&Ross Group Polska | www.falk-ross.eu
Nazwa produktu: Torba Sztokholm
Rodzaj materiału: 100% bawełna typu drelich 270g/ m2
Wymiar: 50×45 cm z dnem 8 cm, długie rączki
Możliwości nadruku: nadruk od krawędzi torby przed uszyciem, druk sitodrukiem lub folią flex np. odblaskową
Gift More | www.giftmore.pl
Nazwa produktu: Torba R002X HDi Compact Shopper od Result Clothing
Rodzaj materiału: 100% poliester
Wymiar: 36×39 cm, po złożeniu 10×12 cm
Możliwości nadruku: haft, termotransfer
Ies Polska | www.iespolska.pl
Nazwa produktu: Torba bawełniana BIG PURE
Rodzaj materiału: bawełna
Wymiar: 38×42 cm
Możliwości nadruku: znakowanie sitodrukiem, transferem lub fototransferem
Inspirion Polska | www.inspirion.pl
Nazwa produktu: Torba Cotton Fare Promo GCF/LY001
Rodzaj materiału: 100% bawełna o gramaturze 140g/ m², dostępna w 5 kolorach
Wymiar: 38×42 cm
Możliwości nadruku: transfer, sitodruk, druk cyfrowy DTG
Lynka | www.lynka.eu
Nazwa produktu: Torba bawełniana
Rodzaj materiału: bawełna w gramaturze 140 g/ m²
Wymiar: 38×42 cm
Możliwości nadruku: możliwość uszlachetnienia wszystkimi technikami
L-SHOP-TEAM Polska | www.l-shop-team.pl
Nazwa produktu: Plecak Crossett
Rodzaj materiału: Ribstop poliester
Wymiar: 20x42x14 cm
Możliwości nadruku: sitodruk
PAR BAKUŁA | www.par.com.pl
Nazwa produktu: Torba na zakupy Pheebs
Rodzaj materiału: bawełna z recyklingu 180g/ m²
Wymiar: 39×42 cm
Możliwości nadruku: sitodruk, transfer cyfrowy, transfer, haft
PF Concept International B.V. |www.pfconcept.com
Nazwa produktu: Torba bawełniana
Rodzaj materiału: Bawełna ecru 145 g
Wymiar: 38×41 cm z długim uchem
Możliwości nadruku: nadruk jednostronny lub dwustronny wg kolorów pantone lub cmyk farby plastizolowej
AWIH | www.awih.com.pl
Nazwa produktu: Torba na zakupy
Rodzaj materiału: dowolny
Wymiar: dowolny, szyjemy na miarę potrzeb
Możliwości nadruku: dowolna
SIM KOŁO | www.simkolo.pl
Nazwa produktu: SuboShop A
Rodzaj materiału: z włókniny z długimi uchwytami
Wymiar: 36×38 cm
Możliwości nadruku: full color, personalizowana w całości
ANDA PRESENT Ltd. | www.andapresent.com
Jaga Kolawa
Artykuł ukazał się w ostatnim wydaniu specjalnym OOH magazine news – wersja online dostępna jest TUTAJ.