W jakim momencie prowadzenia biznesu zastała Was pandemia? Co było największym wyzwaniem w obliczu nowej sytuacji?
Pandemia zastała nas na etapie przygotowań do świąt wielkanocnych. Okres przedświąteczny jest zawsze gorącym czasem, a my byliśmy wtedy w trakcie realizacji kilku dużych zamówień prezentowych, które miały trafić do oddziałów znanych korporacji. Oddziałów, w których w tamtym czasie nie było pracowników, bo wszyscy zaczęli pracować zdalnie. Wspólnie z Klientami wprowadziliśmy zmiany. Zestawy prezentowe przygotowaliśmy tak, aby bezpośrednio od nas trafiły do pracowników firmy. Jedno z zamówień zostało zwiększone, aby każdy pracownik niezależnie od tego, gdzie aktualnie się znajduje, dostał drobny upominek jeszcze przed świętami.
To było dla nas poważne wyzwanie logistyczne. Wcześniej oczywiście wysyłaliśmy zamówione produkty pod wskazane przez klienta adresy, ale nigdy wcześniej wysyłki nie były tak rozdrobnione. Finalnie przy tych zamówieniach nabraliśmy wiele nowych i cennych doświadczeń, które bardzo się nam przydadzą w nadchodzącym sezonie przedświątecznym. Wiele firm, dostosowując się do nowej rzeczywistości wybrało już taką formę „wysyłkowego” wręczenia prezentów bożonarodzeniowych dla swoich pracowników.
Klienci docenili naszą elastyczność. Jestem przekonany, że wszyscy obdarowani, pracujący zdalnie będą zadowoleni z upominku otrzymanego od pracodawcy bądź kontrahenta, który nadal dba o relacje, pomimo ograniczeń związanych z pandemią.
Po raz kolejny zaprezentujecie się na targach FestiwalMarketingu.pl. Co pokażecie na swoim stoisku?
Zgadza się, to kolejna edycja FestiwalMarketingu.pl, w której mamy przyjemność uczestniczyć. Początek września to bardzo dobry moment na prezentację oferty świątecznej, a w tym roku zaprezentujemy wiele nowości.
Pokażemy najlepszą w historii Manufaktury Czekolady Chocolate Story ofertę zestawów prezentowych. Obserwując trendy i zachowania konsumenckie, w tym roku postawiliśmy na minimalizm i ekologię. W ofercie prezentowej znajdują się tylko wyselekcjonowane, najwyższej jakości produkty. Lista składników naszych czekolad niezmiennie jest bardzo krótka, są na niej tylko naturalne składniki, bez „polepszaczy”, konserwantów i barwników. Podobnie konfitury, powidła, herbaty i nalewki, które uzupełniają świąteczną ofertę zestawów upominkowych – są wyprodukowane w niewielkich, zaprzyjaźnionych manufakturach, co daje nam gwarancję smaku i jakości. Nowością, która będzie dostępna jedynie w zestawach prezentowych jest likier Caco Choix przygotowany według starej receptury na bazie czekolady rzemieślniczej. W ofercie posiadamy także zestawy z wyselekcjonowanymi winami pochodzącymi z oferty Kondrat Wina Wybrane.
Nasze zestawy prezentowe pakujemy do kraftowych pudełek z makulatury lub do drewnianych skrzynek. Zaprezentujemy również bomboniery #DUO, które wykonane są z kartonu pochodzącego z makulatury. Zawartość bombonier to czekoladki pralinowe i czekolady w dowolnej konfiguracji dającej duże możliwości wyboru. [galeria=”1″]
Jakie znaczenie mają dla Was targi branżowe? Czy szczególnie teraz możliwość spotkania z klientami face to face jest niezwykle potrzebna?
Targi branżowe już od dawna nie są najskuteczniejszą formą pozyskania klienta. Rzadko na targach podpisuje się ważne kontrakty, jak to bywało dawniej, przed laty. Mimo to, takie spotkania to bardzo ważny element w budowaniu relacji z klientem. Podczas targów zarówno my, jak i nasi potencjalni klienci cały swój czas poświęcamy na rozmowach o współpracy. Możemy wtedy wysłuchać szczegółowych potrzeb, a także doradzić, opowiedzieć o trendach i nowych usługach w naszej firmie. To możliwość poznania się lepiej i spotkania face to face, co przy codziennych kontaktach biznesowych nie zawsze ma miejsce. Na takich spotkaniach wszyscy hamujemy w codziennej gonitwie i dajemy sobie wzajemnie to co bezcenne – czas. Czas na budowanie relacji. Dziś w biznesie to właśnie relacje i wzajemne zaufanie są niezwykle potrzebne.
Ponadto targi branżowe bardzo integrują środowisko. Działam w tej branży od ponad 20 lat i zawsze bardzo się cieszę z możliwości spotkania wielu znajomych. Nie ze wszystkimi było mi dane współpracować, ale możliwość wymiany doświadczeń i rozmów o trendach branżowych jest także bardzo ważna.
Jak widzicie przyszłość i kolejne miesiące branży gadżetowej i reklamowej w ogóle?
Ostatnie pół roku było dla nas czasem, który nie został zmarnowany. Okres ten wykorzystaliśmy na przemyślenia, analizy i wdrożenia naszych pomysłów, na które wcześniej nie znajdowaliśmy czasu. Efektem naszej pracy jest m.in. nowa i bardzo dopracowana oferta B2B. Gorąco wierzymy, że ta praca zostanie doceniona.
Jako Manufaktura Czekolady Chocolate Story już dzisiaj obserwujemy duże zmiany na rynku. Zainteresowanie ofertą świąteczną jest dużo większe i rozpoczęło się znacznie wcześniej niż w ubiegłych latach. Mimo, że nasza nowa oferta nie była jeszcze kompletna, to już w sierpniu prowadziliśmy zawansowane rozmowy, a nawet realizowaliśmy już zamówienia z okazji Bożego Narodzenia. Nasi Klienci zdają sobie sprawę, że w dobie pandemii relacje z kontrahentami są szczególnie ważne. Rozłąka z pracownikami pracującymi zdalnie spowodowała, że pracodawcy czują potrzebę docenienia ich pracy i zaangażowania. Niedawno mieliśmy okazję realizować tzw. „welcome packi”, na które składały się wybrane czekoladowe upominki dla pracowników powracających do biura po dłuższej pracy zdalnej.Nawet niewielki podarunek będzie formą okazania wdzięczności za współpracę w trudnych czasach.
Dlatego jestem przekonany, że ten sezon będzie wyjątkowy. W tym szczególnym czasie prezenty w relacjach biznesowych mogą mieć jeszcze większą wartość niż zazwyczaj. Zaoszczędzone budżety reklamowe oraz te, które nie zostały spożytkowane na eventy i imprezy integracyjne, zasilą standardowe budżety przewidziane na podsumowanie roku.
Rozmawiała Katarzyna Lipska-Konieczko
Marcin Parzyszek, współwłaściciel i członek zarządu Manufaktury Czekolady Chocolate Story, manager z ponad 20-letnim doświadczeniem na rynku czekolady w sektorze B2B oraz prezentów korporacyjnych.