Logo

Event MIX

Targi – trampolina biznesu

Nigdy nie miałem czasu na to, by napisać książkę. Czy też tak macie? Pewnego dnia wszyscy obudziliśmy się jednak w świecie, który na zawsze zmieniła panika. Gigantyczna fala strachu, przetoczyła się wraz z wirusem przez cały glob, niosąc ze sobą widmo zmiany w ludzkiej egzystencji.

Nakręcana przez media spirala grozy wdarła się nam do domów, biznesów i relacji tak drastycznie, że przestaliśmy dostrzegać zalety nowej sytuacji. Przecież w życiu nie ma nic pewniejszego niż zmiana, a to właśnie dzięki Covid-19 wszyscy mogliśmy się dowiedzieć prawdy o otaczających nas ludziach. Przypomnij sobie na kogo mogłeś liczyć w tej nietypowej sytuacji, a komu Ty, bezinteresownie podałeś pomocną dłoń? To fascynujące, jak cała prawda momentalnie wyszła na jaw. Fakty są takie, że nie zmieniło się nic, a mamy po prostu więcej precyzyjnych informacji. Mimo wojen, kryzysów gospodarczych i epidemii, w dalszym ciągu największą wartość stanowi człowiek.

Człowiek i posiadany przez niego zapas papieru toaletowego idealnie odzwierciedlił swym zachowaniem maniery światowego biznesu. Od wprowadzenia chaosu na dynamicznych parkietach Wall Street, po zaburzenia w działaniu sennie prowadzonego sklepu na peryferiach Starachowic – wszyscy dostaliśmy „po dupie”. Część biznesów przeniosła się do sieci, pozbawiając się tym samym bezpośredniego kontaktu z drugim człowiekiem, a część wyparowała pozostawiając po sobie jedynie długi. Dla tych co przetrwali, nastał nowy czas.

To właśnie w tym momencie, zapraszam Cię do naszego świata, świata międzynarodowych targów. Miejsca, w którym za stolikami wielkiej gry wspólnie zasiadają starzy wyjadacze i świeży narybek, który zawsze po sztormie wyłania się z odmętów spienionych fal, krążąc w poszukiwaniu okazji. Dzięki książce, którą popełniłem w czasie lockdownu, dowiesz się nie tylko jak dryfować po wiecznie niepewnych wodach biznesu, ale przede wszystkim jak obrać kurs na wyznaczony cel i zaplanować swoją podróż w taki sposób, by ponieść jak najmniejsze straty. Gra się już rozpoczęła i nie będzie lepszego czasu, aby dołączyć do niej teraz. Czy masz odwagę podjąć wyzwanie czy pokornie opadniesz na dno?

Po co książka o targach?

Z dwóch powodów: by wspierać przedsiębiorców w trakcie planowania drogi biznesowej, jak i dla branży wystawienniczej, która zmaga się z jednym z największych światowych kryzysów. Każdy, kto prowadzi w tym kraju działalność gospodarczą zasługuje na miano bohatera, a jako że Stoiska24 działają na rynku już od kilku lat, to przelałem na papier wszystko co wiem.

Uważaj czego sobie życzysz…

Powiem uczciwie, na początku chciałem tylko solidnie wykonywać robotę i przekazać całą zgromadzoną wiedzę. Wiadomo, książka to tylko wycinek pełnego spektrum branży, jednak podczas zapisywania kolejnych kartek okazało się, że za przemysłem wystawienniczym kryje się coś ważniejszego niż moja opinia – ludzie. Targi łączą ich oraz ich interesy, a jakość wykonanej roboty organizacyjnej, jest fundamentem, na którym zarówno całe firmy, jak i jednostki opierają dalej swe relacje. Prawdziwy walor pracy w branży targowej to kontakty z wyjątkowymi przedsiębiorcami oraz z towarzyszącymi im historiami. Jednostkami takimi jak Ty. Partnerstwo wysublimowanych person, z którym mam przyjemność działać, powoduje iż nie ma dnia, bym nie nauczył się czegoś nowego o otaczający mnie świecie. Ta wartość jest najważniejszym zyskiem, dlatego czuje obowiązek, by podzielić się tym profitem ze światem.

Czemu zestawienie 100 podpunktów?

Bo łatwo się je tworzy i czyta. Wyszedłem z założenia, że ludzie lubią ostatnio okrągłe kształty i krągłe liczby, każdy przecież kojarzy 10 przykazań i słuchał listy 100 największych przebojów wszechczasów. Można oddać się lekturze z różną intensywnością i nie trzeba zagłębiać się w fabułę, by odkrywać istotne treści. To prosta stówa pomysłów, spostrzeżeń i usprawnień, która podzielona na odpowiednie sekcje, przyda się zarówno doświadczonemu wyjadaczowi, jak i zespołowi startupowych świeżaków.

Czego możesz się spodziewać w książce?

Literki „P”. Praktycznych porad, ponadczasowych prawideł, prześmiewczych podań i przekleństw. Do dyspozycji jest też więcej liter z alfabetu, więc na pewno nie będzie nudno. Bądź pewien, że nie będę ci mówił jak masz żyć, jedyne do czego Cię zaproszę, to byśmy spotkali się na targach.

Premiera książki „Targi – trampolina biznesu” będzie miała miejsce 7 grudnia 2020 r.

Karol Salawa – Twardo stąpający po ziemi przedsiębiorca i wysokofunkcjonujący ekscentryk. Praktyk zawodu, specjalizujący się w branży targowej – Stoiska24.pl. Członek m.in. Polskiej Izby Przemysłu Targowego i Kongresu Polskiego Biznesu. Inwestor branży IT, autor książki „Targi- trampolina biznesu”. Z powodzeniem prowadził i finalizował negocjacje handlowe z przedstawicielami największych brandów świata. Poprzez wdrażanie w życie innowacyjnych błędów, uzyskujący bezczelnie trafne biznesowe efekty. Wojownik, strateg, wiking, uzależniony od siłowni i żelek. Człowiek, który nigdy nie schudnie, bo choć jest zawsze na diecie, to zazwyczaj na 3 równocześnie.