Ponad połowa Polaków woli dostawać papierowe gazetki reklamowe, zamiast posługiwać się aplikacjami. Te ostatnie cieszą się zaledwie 15 proc. popularnością wśród konsumentów. Nieco lepszy odbiór mają strony internetowe – wynika z badania przeprowadzonego na przełomie września i października przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia.
Równocześnie 48 proc. badanych uważa wręcz, że sklepy powinny wydawać papierowe gazetki promocyjne. Natomiast 1/3 nie wyobraża sobie, by ich sklep mógł z nich zrezygnować.
– Konsumenci mają dobrą opinię na temat gazetek – zachęcają one do zakupów, ale jednocześnie pozwalają na oszczędności w domowym budżecie – mówi Adam Ciołek, Project Manager z ARC Rynek i Opinia. – Ta szczególna cecha przypisywana gazetce czyni ją tak skuteczną w działaniach sprzedażowych.
Aż 84 proc. osób, które przeglądają gazetki, dzieli się pozyskanymi z nich informacjami z rodziną i znajomymi. W oczach konsumentów ten kanał komunikacji jest bardzo istotny, ponieważ niejednokrotnie pomaga stworzyć listę zakupów i często zwraca uwagę na produkty, których dany konsument nie kupuje na co dzień. Gazetki reklamowe są niezbędnym elementem podejmowania decyzji zakupowych w wielu domach, aż 52 procent badanych stwierdziło, że ulubioną przez nich formą gazetek reklamowych są te w wersji papierowej, co pozostawia w tyle elektroniczne na stronie internetowej (wybór 23 %) oraz w aplikacji mobilnej sklepu (15%). Czasami jest to nawet czynnik determinujący wybór sklepu, w którym klient dokonuje zakupu.
– Badanie potwierdza, że dla sieci handlowych gazetka drukowana jest nadal podstawową formą komunikacji promocji do klienta – mówi Marcin Kłósek, Kierownik ds. marketingu wydawniczego z Tesco Polska i dodaje: – Wskazując gazetkę jako wiarygodne źródło informacji, respondenci potwierdzają także, że ta forma komunikacji jest dla nich nie tylko ważna, ale co bardziej istotne, rzetelna. To właśnie na podstawie gazetki klienci są w stanie określić, do której sieci handlowej warto wybrać się na codzienne czy tygodniowe zakupy.
Preferowane forma gazetki reklamowej:
Więcej informacji z badania można znaleźć na stronie Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB – TUTAJ.
O badaniu:
Badanie zrealizowała firma ARC Rynek i Opinia na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB na przełomie września i października 2020 r. Badanie zostało wykonane metodą CAWI na reprezentatywnej próbie N=1004 Polaków w wieku od 18 do 65 lat. Respondentów rekrutowano z panelu badawczego epanel.pl.
KL