Logo

Event MIX

Branża eventowa się liczy! Badanie rynku agencji eventowych

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Klub Agencji Eventowych SAR oraz Stowarzyszenie Branży Eventowej SBE zapraszają wszystkie agencje na rynku eventowym do badania, którego celem będzie zidentyfikowanie kluczowych informacji o agencjach eventowych działających w branży.

Sektor wydarzeń zatrudnia dziś w Polsce ponad 300 tys. osób i odpowiada za około 1,5% krajowego PKB. Mimo to nie ma w tym momencie jednego numeru PKD, który agregowałby wszystkie podmioty wykonujące tę działalność gospodarczą. Dlatego, działające pod różnymi numerami PKD agencje, wymykają się danym statystycznym GUS, przez co brakuje pełnej wiedzy o sektorze.

Agencje eventowe mają ogromny wpływ na inne części gospodarki i przychód krajowy, dając zatrudnienie i zlecenia sieci podwykonawców (np.: hotele, obiekty, gastronomia, scenotechnika, multimedia, artyści), zaś ich wydarzenia współtworzą kulturę, sieć wymiany wiedzy i idei, konieczne dla każdego rozwijającego się społeczeństwa. Mimo to branża nie otrzymała dotąd ze strony rządu odpowiedniej pomocy w obliczu zamrożonej od wielu miesięcy działalności. Stowarzyszenia dążą do włączenia do pomocy sektorowej podmiotów działających na podstawie PKD 73.11.z

– Dziś, bardziej niż kiedykolwiek potrzebujemy wiedzy o tym, ile podmiotów działa w branży eventowej, w jakiej skali, strukturze i formie prawnej. Wierzymy, że pomoże nam to dostarczyć organom państwa argumenty, które potwierdzą nasze znaczenie, a także lepiej zidentyfikować obecność agencji eventowych na formalnej mapie podmiotów gospodarczych, objętych wsparciem państwa w zakresie przeciwdziałania skutkom pandemii. Rozmowy takie prowadzone są w interesie całej branży przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Klub Agencji Eventowych SAR oraz Stowarzyszenie Branży Eventowej SBE, jak również w ramach Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń. Do wzmocnienia przekazu i omówienia policzalnych konkretów dotyczących rynku potrzebne są szczegółowe dane – mówi Mariusz Nowak, członek zarządu Klubu Agencji Eventowych SAR, CEO agencji Ministry of Creativity.

– Gorąco zachęcamy do udziału w badaniu wszystkie podmioty działające w branży eventowej. Potrzebujemy aktualnych, szczegółowych danych o sytuacji naszej branży. Krytycznej sytuacji. Chcemy, aby głos ponad 300 tys. osób – pracowników branży eventowej – został usłyszany po raz kolejny, chcemy zaprezentować fakty. Liczy się każda wypełniona ankieta – podkreśla Marta Chmielewska, prezes Stowarzyszenia Branży Eventowej SBE, CEO agencji Mea Group.

Badanie będzie trwać w dniach 25.11-04.12. br.

Anonimowe dane zbierane są pod linkiem -> KLIKNIJ