Logo

Marketing MIX

Iga Świątek dla Xiaomi

Iga Świątek, ambasadorka marki Xiaomi i triumfatorka ostatniego turnieju WTA 1000 w Rzymie opowiedziała o swojej karierze, wygrywaniu i planach podczas spotkania zorganizowanego przez Xiaomi dla mediów i społeczności Mi Community we wtorek, 18 maja. Warto przeczytać, co najmłodsza Polka na 9. miejscu rankingu WTA mówi o sobie.

Nigdy wcześniej nie zdarzyło się, by tak młoda zawodniczka z naszego kraju tak wcześnie w swej karierze grała o zwycięstwo turnieju rangi WTA 1000.

– Gdy byłam młodsza, to często brakowało mi momentów, że mogłabym wyjść z koleżankami i po prostu nie robić nic – spędzać czas towarzysko. Teraz już wiem, że to było bardzo ważne, także jak to, że mój tata czasem musiał mnie zachęcać abym poszła na trening, bo proces uczenia się – jeśli chce się być najlepszym – trwa bardzo długo, Teraz to jest dla mnie normalny styl życia i to jest moja codzienność – wiem, że nic mnie nie omija. Podstawą sportowego sukcesu są praca i cierpliwość. Wielu zawodników pokazuje, że nawet bez fizycznych predyspozycji można osiągnąć sukces. Bardzo ważny jest zespół. Odpowiedni ludzie obok ciebie to recepta na sukces. Bez takich osób nikt nie da sobie rady. Po moich sukcesach w Paryżu moje rywalki podchodzą do mnie inaczej. Odczuwam, że taktycznie są bardziej przygotowane. Nie jestem już nikomu nieznaną osobą, Do tego również ja zaczęłam się taktycznie lepiej przygotowywać. Staram się określić, co moje przeciwniczki mogą uznać za moją słabą stronę i próbuję nad tym lepiej pracować – mówi Iga Świątek.

– Często podczas trudnych spotkań wyobrażam sobie, że zaczynam grę od początku, Robię to po to, aby cały czas być w gotowości i spodziewać się wszystkiego po przeciwniku. Siedząc na ławce w przerwie, wyobrażam sobie że znów mamy losowanie przy siatce a ja przygotowuję się do pierwszego gema. Dzięki temu mam poczucie, że zaczynam od nowa i wszystko może się wydarzyć. W ten sposób cały czas jestem czujna podczas meczu. Gdy przychodzi taki moment, że muszę bronić piłek meczowych to wyobrażam sobie, że to piłka jak każda inna – zostawiam sobie margines, że nie muszę wygrywać a moja przeciwniczka gra tak solidnie, że może zasłużyła na wygraną. Po prostu gram kolejne piłki i krok za krokiem wygrywam punkty. W ten sposób wygrałam w Rzymie – po raz pierwszy w mojej karierze – broniąc trzy piłki meczowe z rzędu. Pragnę zostać w czołówce rankingu WTA przez wiele lat, ale wiem że to zależy ode mnie – miejsce nim w nim to efekt dobrych występów. Gdybym mogła, chciałabym zagrać z Sereną Wiliams. Ona jest legendą i jedną z najlepszych zawodniczek wszechczasów. Chciałabym mieć taki mecz jako swoje doświadczenie, niezależnie od wyniku. Po zakończeniu kariery chciałabym mieć poczucie, że mam jeszcze w życiu wiele do zrobienia, dlatego staram się poszerzać swoje horyzonty – podsumowuje swoje plany na przyszłość Iga Świątek, ambasadorka marki Xiaomi.

– Przekonanie Polaków do uprawiania sportu to trudne zadania, mam świadomość, że zmienia się to z pokolenia na pokolenie. Urządzenia, których dziś wszyscy używamy mogą nam pomagać w uprawianiu sportu, o ile korzystamy z nich w odpowiedni sposób – wyjaśnia Iga.

A jak Polacy podchodzą do tematu sportu, ile ćwiczą i grają oraz jak wykorzystują do tego nowe rozwiązania technologiczne, dowiecie się z badania Xiaomi pt. „Sport i Smartfony”.

Na spotkaniu zostało też zakomunikowane konto Igi Świątek na Mi Community oraz wyjątkowy konkurs, w którym można wygrać mecz z Igą! Terminy i zasady konkursu zostaną wkrótce ogłoszone, wiadomo jednak, że mecz odbędzie się już po sezonie, na przełomie listopada i grudnia. Zwycięzca lub zwyciężczyni będzie mieć kilka miesięcy na przygotowanie się do tak ważnego meczu. Zasady konkursu zostaną szczegółowo podane na fanpage’u Xiaomi Polska na Facebooku. W spotkaniu udział wzięli dziennikarze oraz fani marki Xiaomi ze społeczności Mi Community.

– To spotkanie miało na celu przybliżenie fanom marki Xiaomi naszej ambasadorki oraz pokazanie jej wyjątkowej osobowości, siły charakteru oraz motywacji do działania powiedziała Jolanta Stryjczak, PR Manager Xiaomi Polska, CEE, Nordic & Baltic Region, prowadząca spotkanie. Spotkanie odbyło się na korcie w Europejskim Centrum Tenisa w Mysiadle pod Warszawą.

Przypominamy nasz niedawny wywiad z Łukaszem Bieniek, Deputy Country Manager Xiaomi Polska TUTAJ.