24 czerwca br. odbyła się 16. edycja konkursu Golden Arrow. Redakcja miesięcznika „Media Marketing Polska” oraz Stowarzyszenie Marketingu SMB wręczyły statuetki za najlepsze projekty i rozwiązania marketingowe w 2021 r. Nagrody główne odebrało 25 laureatów. Wręczono także 27 wyróżnienia i 2 nagrody specjalne. Grand prix konkursu otrzymał duet Przestrzeń i VMLY&R za kampanię cross-marketingową dla Decathlonu i IKEA.
Agencje Przestrzeń i VMLY&R to najjaśniejsza gwiazda tegorocznej gali Golden Arrow. Kampania „Lepszy dom sprawdza się w sporcie” dla Decathlonu i IKEA zdaniem jurorów zasłużyła na grand prix.
– W tym roku jury postanowiło jednogłośnie przyznać grand prix wspólnej kampanii marek Decathlon i IKEA – „Lepszy dom sprawdza się w sporcie”. Kampania podbiła serca jurorów, podobnie jak serca jej odbiorców. Jury doceniło przede wszystkim odwagę obu firm w samej decyzji o współpracy i podejściu do kampanii co-brandowej, w której marki wymieniły się claimami, prowadziły żywy dialog, doskonale wpisały komunikację w kontekst, w jakim znaleźli się odbiorcy i ten trudny dla wszystkich czas okrasiły dozą humoru i zabawy. Warte podkreślenia jest również to, jak kontekst i kampania w naturalny sposób połączyły produkty obu marek. Te wszystkie elementy złożyły się w świetnie współgrającą całość. Kampania jest także bardzo dobrym przykładem współpracy zarówno marketerów, jak i partnerujących im agencji – uzasadnia Marta Strzyżewska, przewodnicząca jury Golden Arrow 2021 oraz dyrektor marketingu i cyfryzacji Aviva.
Jury wręczyło także dwie nagrody specjalne. Pierwszą statuetkę otrzymała agencja Digital Kingdom za „najbardziej ujmującą kreację” w kampanii „Kolorowy wiatr na nowo” dla BBC Studios. Druga nagroda powędrowała do Havas Media Group i – ponownie – do agencji VMLY&R za projekt „Gdzie są nasze Patronki” dla BNP Paribas Polska. Tutaj doceniono „kreatywne i efektywne promowanie różnorodności”.
Nagrody główne #GoldenArrow2021 przyznano aż 27 laureatom. Wśród nagradzanych agencji szczególnie wybijały się: H2H.tech, Isobar Polska, Universal McCann, Live Age, IQ Marketing, Dziadek do Orzechów (wraz z OTO Film), Wavemaker czy GoldenSubmarine.
Wręczono także 32 wyróżnienia, które otrzymały m.in. Loyalty Point, Publicis Worldwide Polska, Bluecloud Interactive czy OMD.
Pełna lista nagrodzonych jest dostępna TUTAJ.
Agencja Marketing Services i Digital Roku
Podczas gali #GoldenArrow2021 wręczono także nagrody i wyróżnienia dla najlepszych agencji marketing services i digital według „Media Marketing Polska”. Na zlecenie redakcji niezależny instytut badawczy Kantar przebadał ponad 1000 respondentów – klientów rynku agencyjnego w zakresie usług wsparcia sprzedaży, programów lojalnościowych, działań fitmarketingowych i online, którzy wskazali liderów. Na tej podstawie wręczono dwie nagrody główne.
Agencją Marketing Services Roku zostało wielokrotnie nagradzane tego wieczoru H2H.tech. Z kolei statuetkę dla Agencji Digital Roku otrzymało SalesTube.
Wyróżnienia powędrowały do: Loyalty Point, Smolar, Unique One (w kategorii Agencja Marketing Services) oraz AdCookie, Crafton, Content House (kategoria Agencja Digital).