Logo

Marketing MIX

Nowe otwarcie w Radzie Reklamy. Robert Wielgo prezesem zarządu

24 czerwca 2021 roku członkowie Rady Reklamy spotkali się, żeby podsumować ostatnie dwa lata działalności organizacji oraz wybrać nowe władze na nową kadencję. Na początku podsumowano wyniki prac zarządu za okres 2019-2021 oraz osiągnięcia organizacji w dwóch najważniejszych dla niej aspektach działalności. Wybrano także nowe władze i nowy skład Komisji Etyki Reklamy.

W skład nowego zarządu na kadencję 2021-2023 wchodzą:

  • Robert Wielgo, IAB Polska jako prezes Zarządu
  • Małgorzata Węgierek, Havas Media Group
  • Marcin Idzik, TVN Discovery
  • Bartłomiej Morzycki, Browary Polskie
  • Agnieszka Kępińska-Sadowska, Mondelez Polska
  • Łukasz Kowalski, MSL Group

W skład Rady Nadzorczej wchodzą:

  • Włodzimierz Schmidt, IAB Polska
  • Małgorzata Wadzińska, Procter&Gamble Polska
  • Iwona Jacaszek-Pruś, Kompania Piwowarska
  • Jerzy Minorczyk, IAA Polska
  • Beata Rożek, Mars Polska

Przyjęto również nowy Regulamin Rozpatrywania Skarg oraz nowy Regulamin Komisji Etyki Reklamy. Nowe regulaminy wychodzą naprzeciw współczesnym wyzwaniom rynku a także uproszczają sam proces orzecznictwa Komisji Etyki Reklamy.

– Jestem szczęśliwy, że w nowej roli prezesa zarządu mogę wzmocnić zaangażowanie w pracę jednego z najważniejszych podmiotów samoregulacyjnych w Polsce. Ogromnie  doceniam zaufanie, jakim obdarzyli mnie Członkowie organizacji. Zadania stojące przez Radą Reklamy i Komisją Etyki Reklamy nie zmieniają się, dlatego też w nowej kadencji 2021-2023 będziemy chcieli kontynuować świetną pracę poprzedniego zarządu. Wśród priorytetów na najbliższe lata na pewno trzeba podkreślić dalsze wzmacnianie i promowanie idei samoregulacji, zarówno poprzez zwiększanie obecności Rady Reklamy w mediach, aktywność w ośrodkach opiniotwórczych i decyzyjnych, jak i konsekwentne poszerzanie bazy członkowskiej o nowe podmioty i całe obszary rynku. Nasza organizacja bacznie obserwuje świat reklamy i zachodzące w nim, czasem wręcz rewolucyjne, zmiany. Zmiany, które często redefiniują znane nam do tej pory pojęcia zasad etyki, choćby przez rosnący udział czy też  już dominację kanału cyfrowego. Znamienne jest zatem, że na czele Zarządu Rady Reklamy stanął przedstawiciel organizacji reprezentującej uczestników rynku internetowego, jakim jest Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska – mówi Robert Wielgo, prezes zarządu Rady Reklamy (na zdjęciu).