Logo

Trade marketing

Electrolux promuje modę cyrkularną. Marka uruchomiła w Gdańsku Brzeźnie Strefę Electrolux z butikiem cyrkularnym

Właśnie ruszyła Strefa Electrolux. To pop-up’owa przestrzeń zlokalizowana na plaży w Gdańsku Brzeźno, w ramach której działa butik cyrkularny we współpracy z inicjatywą Ubrania do Oddania. Powstanie Strefy zainaugurowało wyjątkowe wydarzenie – pokaz mody cyrkularnej Tomasza Ossolińskiego, który po raz kolejny wspiera w działaniach proekologicznych markę Electrolux. Strefa Electrolux działać będzie do 17 sierpnia, a jej promocja obejmuje działania w digitalu i przestrzeni miejskiej.

Marka Electrolux, realizując globalną misję, której nieodzowną częścią jest zrównoważony rozwój i troska o planetę, postanowiła zainicjować kolejną odsłonę rozpoczętej w 2020 roku kampanii „Pierz, susz, noś dłużej”. Kampania inspiruje do wspierających ekologię wyborów i pokazuje, jak poprzez drobne zmiany zachowań oraz wsparcie modelu cyrkularnego w gospodarce i konsumpcji można dbać o środowisko naturalne.

– Od kilkunastu lat świat, dosłownie i w przenośni, pali nam się pod nogami – jeśli chcemy utrzymać Ziemię miejscem możliwym do życia, musimy jako marki i konsumenci wprowadzić poważne zmiany w naszych codziennych zachowaniach. Electrolux to marka, która wspiera takie podejście i promuje postawę sustainabillity w swoim modelu biznesowym oraz wśród konsumentów. Kampania Pierz, susz, noś dłużej, którą zapoczątkowaliśmy w 2020 roku, to przeciwstawienie się trendom „fast fashion”. Nie nawołujemy do radykalnej rewolucji w stylu życia. Promujemy nowe nawyki związane z dbaniem o ubrania, które w długiej perspektywie zbudują świadomość tego, w jaki sposób traktowanie ubrań z szacunkiem przekłada się na środowisko– mówi Natalia Kostera, Brand Manager Electrolux.

fot. Jacek Kurnikowski/AKPA

Strefa Electrolux – butik z modą cyrkularną, przestrzeń customizacji, relaksu i showroom

Letnia aktywacja kampanii „Pierz, susz, noś dłużej” to Strefa Electrolux zlokalizowana na plaży Gdańsk Brzeźno, w której każdy może dowiedzieć się, jak dbać o ulubione ubrania, aby cieszyć się nimi jak najdłużej i przez to dbać o planetę. Działalność Strefy zainaugurował pokaz mody cyrkularnej Tomasza Ossolińskiego, ambasadora marki. Cała kolekcja została uszyta z tkanin z poprzednich kolekcji projektanta z 20 lat pokazów mody i sztuk teatralnych, do których robił kostiumy.

Strefa Electrolux podzielona jest na 4 przestrzenie. Jedna z nich to butik z modą cyrkularną „Noś dłużej” we współpracy z inicjatywą Ubrania do Oddania, w którym można kupić ubrania z drugiej ręki i modele z cyrkularnej kolekcji Tomasza Ossolińskiego.

– W przyrodzie nic się nie marnuje i to jest właśnie cyrkularność (albo inaczej mówiąc: gospodarka obiegu zamkniętego). Używaj jak najdłużej, naprawiaj, dbaj, dawaj drugie życie. Najważniejszy dziś po stronie nabywców jest umiar w konsumpcji, a po stronie producentów projektowanie rzeczy, które będą mogły wrócić, będą naprawialne i długotrwałe. Współpraca z marką Electrolux to dla Ubrania do Oddania możliwość wyjścia z naszą ideą do szerszego grona odbiorców i odbiorczyń. To pokazanie innym firmom i inicjatywom, że duży biznes i start-up’y z misją mogą długoterminowo współpracować, uczyć się od siebie i razem się rozwijać, dążąc wspólnie do redukcji swojego wpływu na środowisko. – mówi Anna Pięta,  Strategy Manager Ubrania do Oddania.

Strefa to także przestrzeń customizacji, w której eksperci i artyści pokażą jak dawać ubraniom drugie życie, przestrzeń relaksu, czyli idealne miejsce do spędzenia czasu z rodziną i przyjaciółmi oraz showroom produktów z linii Electrolux PerfectCare, pozwalających na pranie i suszenie z wykorzystaniem systemów, które wpływają na oszczędność wody i energii, a przede wszystkim zapewniają dbałość o tkaniny, przedłużając ich trwałość.

Projekt Strefy jest spójny z proekologicznymi założeniami marki także w wymiarze technicznym. Wszystkie materiały, które zostały wykorzystane do budowy Strefy Electrolux, pochodzą z drugiego obiegu i po zakończeniu akcji zostaną przekazane do dalszego użytku organizacjom NGO.

Kampania wspierająca działania Strefy

Aktywność Strefy wsparta jest kampanią realizowaną pod hasłem „Znajdź styl w dbaniu o planetę i noś się inaczej”. Obejmuje ona działania digital, spoty audio (youtube i radia internetowe), działania w Social Mediach, współpracę z influencerami zaangażowanymi w działania proekologiczne oraz niestandardowe citilighty i ekrany LED zlokalizowane w Trójmieście.

Za strategię, kreację, produkcję kampanii oraz działania PR z zakresu media relacji odpowiada agencja Cut The Mustard. Zakupem mediów zajął się dom mediowy Zenith. Organizację Strefy powierzono agencji eventowej Awena.