Logo

POS StarsTrade marketing

Jurorzy o 13. edycji konkursu POS STARS

Podsumowanie 13. edycji konkursu POS STARS na najlepsze display’e reklamowe oczami Jurorów.

Karolina Karolczak
Sodexo

Tegoroczna edycja i przedstawione na niej zgłoszenia, w pełni odwzorowały trendy obecne na rynku FMCG – materiały eko, zwrócenie uwagi na kwestie zrównoważonego rozwoju, oszczędność formy i uważność przekazu to klucz do dialogu z obecnym konsumentem. Ilość zgłoszeń i różnorodność kategorii asortymentowych pokazała, że komunikacja w miejscu sprzedaży pomimo zmian w komunikacji marketingowej w ostatnich dwóch latach jest nadal kluczowym elementem. Należy pamiętać, że pełna komunikacja 360 to nie tylko digital, ale również półka sklepowa, przy której konsument podejmuje finalnie decyzje zakupowe.

Anna Hacuś
Dyrektor kreatywny butikowej agencji PR BeSpoke

Festiwal Marketingu nie zawiódł. Wrześniowy restart branży był bardzo udany. Nowoczesna przestrzeń Expo XXI usytuowana w samym sercu stolicy świetnie korespondowała z równie nowoczesnymi konceptami, które przyszło mi oceniać. Kilkanaście projektów stworzonych dla najbardziej znanych i uznanych światowych brandów, wśród których nie zabrakło takich marek jak Milka, Lech, Finlandia, LEGO, Hortex, Paese czy L’oreal, nie zawiodło. Podzielone na kilka kategorii, rywalizowały ze sobą pod względem designu, innowacyjności, pragmatyzmu. Często trudno je ze sobą zestawić – każdy miał przecież inny cel i inną funkcję do spełnienia. Obok żadnego nie dało się jednak przejść obojętnie. W czasie, gdy display Bulldog London Dry Gin zachwycał dość klasyczną elegancją, firma Paese postawiła na subtelność i kontynuację tego, jak marka jest definiowana na rynku. Duży plus za spójność. Jako matka dwójki chłopców nie mogłam nie zwrócić uwagi na displaye z kategorii kids, a zwłaszcza ogromny, nowoczesny, przywołujący najpiękniejsze wspomnienia kids karuzela. Świetny z perspektywy wystawców, doskonały z perspektywy kupujących. To bardzo dobrze przemyślany koncept.

Za każdym z projektów stoi grupa osób, która ma koncept, ma wizję, ma doświadczenie i chęć pokazania się światu z jak najlepszej strony, zachowując spójność, pokazując historię, zachwycając pragmatyzmem i zachęcając do zakupu. Trzeba o tym wiedzieć i warto o tym pamiętać, wybierając ten, który będzie przez nas wyróżniony i określony jako „one and only”. A niełatwe to zadanie, proszę mi wierzyć.

Łukasz Murawski
porozmawiajmyomarce.pl

Oceniałem POS-y ze względu na to, jak dobrze wpisują się w szerszy kontekst marki.
W końcu są częścią komunikacji firmy, a nie pokazem możliwości tworzenie mniej lub bardziej skomplikowanych brył. W przypadku systemów dopasowanie może być oceniane na wielu poziomach. Z jednej strony dopasowanie wizualne, a z drugiej strony znaczenia ma forma, wykorzystany materiał, jego faktura i ogólnie rzecz ujmując jakość systemu. Nie zapominajmy też o funkcjonalności. Tegoroczne systemy wypadły bardzo dobrze i to nie ułatwiało wyboru tych najlepszych. Liczę, że w przyszłości będzie więcej pos-ów z kategorii digital.

Andrzej Zdanowski
Doświadczony praktyk, trener biznesu, autor książek. SiegajDalej.pl

Uczestnictwo w konkursie POS STARS na najlepsze display’e w roli jurora było dla mnie ogromnym wyzwaniem. Przyznaję otwarcie – podjęcie decyzji zajęło mi kilka godzin. Powód to niesamowicie wysoka jakość oraz poziom zgłoszonych do konkursu projektów. Innowacyjność, kreatywność, spójność projektu z marką, jakość wykonania i użyte materiały – te wszystkie elementy tworzyły logiczną całość zgłoszonego projektu. Podobało mi się, że każdy z jurorów „działał” w swoim tempie i czasie. Mieliśmy całe 5 godzin na podjęcie decyzji. Nikt nie sugerował się opiniami, czy podpowiedziami innych, a mimo to okazaliśmy się bardzo zgodni w wyborze nagrody Grand Prix.

Dzięki organizatorom mieliśmy możliwość dawania ocen „połówkowych”, to ułatwiło ocenę, gdy trzeba było „wyróżnić” dany display. Zajmuję się sprzedażą, więc na produkty patrzyłem okiem potencjalnego klienta zainteresowanego kupnem. Zwracałem szczególną uwagę na to, co przyciągało mnie emocjonalnie do display’a. Zdecydowanie kierowałem się swoimi preferencjami, na które ma wpływ doświadczenie oraz branża w której pracuję. Prywatnie bliżej mi było do kategorii Alkohol & Tytoń niż Kids [śmiech]. Patrzyłem i czytałem swojej emocje, które przyciągały mnie do danego projektu.
Pomimo tego doceniłem dispay w kategorii KIDS, pod nazwą Karuzela, który dostał nagrodę GRAND PRIX największą ilością głosów. Projekt przyciągał uwagę w ciekawy sposób i pozwalał na dobre wyeksponowanie produktów. Wracał do wspomnień, co pozwoliło wzbudzić w oglądającym pozytywne emocje. A to przecież emocje odgrywają ogromną role podczas podejmowania przez nas decyzji zakupowych.

Moją szczególna uwagę przyciągnęła Automatyczna bezdotykowa kropielnica wody święconej. Dozownik powstał w ramach kampanii stworzonej na potrzeby walki z koronawirusem. Osobiście… w strefie Finlandia Botanical mógłbym spędzić cały dzień. Display Bulldog London Dry Gin zdecydowanie przykuł moją uwagę i wzrok. Zastosowane materiały i design były bardzo spójne i oddawały znakomicie charakter marki. Podkreślę jeszcze raz wysoki poziom zgłoszonych projektów, więc całkowicie zrozumiała dla mnie była decyzja organizatorów o przyznaniu dodatkowych wyróżnień. Kilka razy miałem dylemat, jak sprawiedliwie rozdzielić punkty oraz zadecydować, który projekt jest lepszy. Jak podkreśliła Magdalena Wilczak podczas uroczystej gali wręczenie nagród – różnice były „ułamkowe”.

Wielkie brawa dla OOH magazine za zorganizowanie tak udanego konkursu. Laureatom oraz wszystkim, którzy zgłosili swoje projekty serdecznie gratuluję oraz życzę powodzenia w przyszłym roku!

Maciej Tyran
38 Content Communication

Udział w 13. edycji konkursu POS STARS był dla mnie wyjątkowym doświadczeniem (za co serdecznie dziękuję OOH magazine). Zobaczyłem jak nieograniczona potrafi być ludzka kreatywność. Konstrukcje, które oceniałem pokazują w jak licznych płaszczyznach spotyka się marka z użytkownikiem. Przy niektórych POS-ach można było poczuć, jak produkt podaje Ci rękę. Przy markach premium dało się zauważyć dbałość o detal oraz jakość wykonania.

Prace w konkursie były według mnie bardzo zróżnicowane. Każda kategoria miała swojego faworyta, który odróżniał się designem czy nieszablonowym podejściem do realizacji briefu. W niektórych było widać niestety brak pomysłu, który według mnie niestety nie zwróciłby na siebie uwagi w przestrzeni sklepu. Podsumowując cały finał oraz jego poziom, brakowało mi wykorzystania digital-u oraz pomysłu na interakcje z użytkownikiem.

Obcując na co dzień z projektowaniem 2D łatwiej docenić mi pracę projektantów form przestrzennych, których formaty liczymy w metrach kwadratowych, a nie pikselach. Dobór materiałów i ich struktury, gra światłem, kolorem czy formą pokazują jaką wyobraźnię trzeba posiadać. Wielki szacunek dla każdego z projektantów oraz producentów.

Z niecierpliwością czekam na kolejną edycję!

Artykuł ukazał się w najnowszym wydaniu OOH magazine. Do pobrania TUTAJ.

Kliknij TUTAJ, aby zobaczyć, które POS-y wygrały w tym roku.

NAGRODA PUBLICZNOŚCI TUTAJ.