20 października Syrenka Warszawska wzięła wolne i zniknęła na jeden dzień z Bulwarów Wiślanych. Wszystko po to, aby potwierdzić zdrowie swoich piersi i wziąć udział w kampanii Dzień na U! W tym roku po raz kolejny w partnerstwie z Avon kontra rak piersi Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie! zachęca Polki do regularnych badań USG, przypominając, że Dzień na U powinien być stałym punktem w naszym kalendarzu.
W ramach akcji powstał spot promocyjny, w którym grana przez Aleksandrę Hamkało Syrenka Warszawska „ożywa”, ku zdziwieniu zebranego tłumu schodzi z pomnika, zarzuca syreni ogon na plecy i idzie śmiało przed siebie. Celem jej podróży jest gabinet lekarski. Po drodze spotyka pewne trudności, ale dzięki swojej determinacji dociera na miejsce, by jak każda kobieta potwierdzić zdrowie swoich piersi podczas badania USG. W podróży towarzyszą jej pomocne, lub trochę mniej, osoby, w które wcielili się znani i lubiani artyści oraz influencerzy – Borys Szyc, Jessica Mercedes, Kuba Karaś i Daria Zawiałow.
W tym roku, nasze wysiłki wsparli pracodawcy, którzy przystępując do Programu „Dzień na U” zapewniają wszystkim swoim pracownikom możliwość przeprowadzenia badań w ramach czasu pracy, np. poprzez przyznanie dnia wolnego od pracy, przekazanie pakietu medycznego czy zorganizowanie badań na terenie firmy. Wśród nich znajdują się: Bridgestone, DHL Express Poland, Grupa ANG (dawniej ANG Spółdzielnia), ILABO, Infemini Medi Home. W akcję włączył się także Prezydent m.st. Warszawy, Rafał Trzaskowski, który dał wolne Syrence i umożliwił wszystkim pracowniczkom i pracownikom Urzędu m.st. Warszawy wykonanie niezbędnych badań w ramach czasu pracy. Dodatkowy, w pełni płatny dzień w roku na profilaktykę to również nieodłączny element pracy w Avon, Fundacji Rak’n’Roll oraz agencji DDB Warszawa, które od 2019 roku tworzą kampanię Dzień na U.
Źródło: raknroll.pl