Marketing MIX Czy można być EKO jako marka beauty? | Gabriela Karbowska, NEBOA

Czy można być EKO jako marka beauty? | Gabriela Karbowska, NEBOA

161
0

Z Gabrielą Karbowską, brand managerem NEBOA, rozmawiamy o pomyśle na stworzenie marki, eko produktach, trosce o planetę, zrównoważonym rozwoju i działaniach marketingowych.

Skąd pomysł na stworzenie marki NEBOA?

Ekologia i troska o planetę to już nie tylko hasła, ale oczekiwanie konkretnych działań na rzecz środowiska. Rosnąca świadomość konsumentów przekłada się na ich przemyślane wybory, dlatego dziś wyzwania stawiane markom są bardzo wysokie. Aby im sprostać konieczne jest spełnienie wielu oczekiwań, już nie tylko w zakresie receptur czy pochodzenia składników. Użytkownicy coraz częściej stawiają na zaangażowane i aktywnie działające na rzecz środowiska firmy. Dlatego tworząc markę kierowaliśmy się potrzebami naszych klientów, którzy chcą aktywnie wspierać ekologiczne inicjatywy i marki. Dzięki NEBOA mogą teraz nie tylko zadbać o pielęgnację, ale także zamanifestować swoją troskę o czystość Planety i realnie wdrożyć ją jako element codziennej rutyny. NEBOA to pierwsza na polskim rynku marka naturalnych i wegańskich kosmetyków do pielęgnacji włosów, której opakowania są wykonane z plastiku odławianego z oceanów i nadają się do dalszego przetworzenia. Jej koncept opiera się na szczególnej trosce o środowisko naturalne, zgodnie z filozofią „Respect The Nature”, która coraz częściej staje się ważnym elementem stylu życia Polaków.

Jakie produkty oferujecie?

W naszej ofercie można znaleźć kosmetyki do pielęgnacji włosów i skóry głowy. Wegańskie formuły czerpią z bogactwa składników naturalnych. W każdym produkcie zamknięte zostało ponad 95% składników pochodzenia naturalnego. Każda z pięciu dostępnych linii to kompletny zestaw, składający się z szamponu i odżywki, który stanowi podstawę codziennej rutyny i spełnia potrzeby nawet najbardziej wymagających włosów. W ofercie znajdują się kosmetyki przeznaczone do każdego rodzaju pasm. Doskonale myją, nawilżają i regenerują zarówno cienkie, łamliwe czy puszące się włosy, jak i te zniszczone czy przetłuszczające się. Ofertę marki uzupełniają specjalistyczne kosmetyki: wcierka i peeling, przeznaczone do skutecznej pielęgnacji skóry głowy, a także dwa produkty dla mężczyzn. Produkty są dostępne w drogeriach Rossmann.

Zrównoważony rozwój to aktualnie bardzo nośny temat, co marka w tym temacie ma do powiedzenia?

Marka w sposób odpowiedzialny i transparentny podejmuje zobowiązanie troski o oceany. Problem zanieczyszczenie wód zalegającymi tam odpadami sztucznymi rośnie każdego dnia. Coraz więcej zwierząt ginie z powodu plastikowych śmieci unoszących się w wodzie. Stąd tak ważne jest każde działanie, które nie tylko nie będzie generować kolejnych partii plastiku, lecz wręcz wpłynie na jego zmniejszanie. Przetwarzanie istniejących odpadów to szansa dla Planety na ratunek. NEBOA to krok do przodu, dodatkowa kropla w codziennych EKO wyborach. Oferujemy użytkownikom proste rozwiązanie, dzięki któremu każdy będzie mógł zatroszczyć się o środowisko. Zmieniamy kurs z LESS IS MORE na MORE IS LESS, bo każde opakowanie sprawia, że z oceanów znikają plastikowe odpady. Przykładowo, każda butelka Neboa sprawia, że z wód wyławiany jest plastik o równowartości 37,5 słomki. Dzięki dotychczasowym działaniom z oceanów wyłowiono już ponad 15 ton plastikowych odpadów.

Jakie działania marketingowe podejmuje marka?

NEBOA od początku istnienia kładzie szczególny nacisk na edukację ekologiczną. Stąd nasze działania marketingowe mają wspólny mianownik – oprócz zwiększania świadomości marki chcemy równie mocno akcentować skalę problemu zanieczyszczenia oceanów oraz przedstawiać praktyczne rozwiązania, jak żyć bardziej eko. Mówimy o tym na naszej stronie internetowej (www.neboa.pl), na blogu. Na kanałach social media marki prowadzimy stałą komunikację w duchu świadomej pielęgnacji i wyborów konsumenckich. Wprowadzeniu marki na rynek towarzyszyła kampania influencerska oraz działania reklamowe w wybranych serwisach. W nadchodzących miesiącach planujemy kontynuację działań z twórcami internetowymi oraz liczne aktywności w zakresie CSR.

Rozmawiała Magdalena Wilczak

Gabriela Karbowska – Brand Manager marek Neboa oraz Receptury Babuszki Agafii w firmie Eurus. Absolwentka Zarządzania w Wirtualnym Środowisku na Akademii Leona Koźmińskiego oraz Marketingu na Uniwersytecie Łódzkim. Od 5 lat związana z branżą kosmetyczną. Pasjonuje się budowaniem strategii marek.

 

Artykuł ukazał się w najnowszym wydaniu OOH magazine. Do pobrania TUTAJ.