Logo

Marketing MIXTylko w OOH magazine

Digital Marketing: Podsumowanie 2021, prognozy na 2022 r. | Łukasz Wiśniewski, Havas Media Group

Łukasz Wiśniewski, Head of DBI, Havas Media Group przygląda się tegorocznym działaniom i trendom w Digital Marketingu a także analizuje wyzwania i prognozy na kolejny rok.

Trend roku

Uważam, że śmierć cookies i nadchodzące w związku z tym zmiany m.in. w podejściu do agregacji, segmentacji i aktywacji danych. Ale czy poczynania marketerów idą za tym „trendem”? Chyba obserwujemy dopiero zaciekawienie tematem i wyczekiwanie, co się wydarzy niż realne przygotowanie do zmian i wypracowanie podejścia.

Największy sukces roku 2021

Miło obserwuje się sukcesy wielu polskich firm. Rok jest to niełatwy, a obfitujący w sukcesy firm takich jak Brand24 (która po sporym kryzysie z FB notuje istotne zyski), Inpost (przejęcie Mondial Relay), E-obuwie (ekspansja zagraniczna), Docplanner (przejęcie Jameda) czy Allegro (przejęcie Mall Group).

Największy kryzys / wizerunkowa wpadka 2021

Dla mnie jednym wielkim kryzysem są tzw. influencerzy. Ludzie znani z tego, że są znani mówią nam, jak mamy żyć, co jeść, robić, a przede wszystkim zabierają głos w debacie publicznej, co samo w sobie nie jest aż tak żałosne, jak podsycanie tego dyskursu przez samo detronizujące się media „tradycyjne”, pogrążone w tym chocholim tańcu.

Wpływ pandemii na branżę?

Pandemia niewątpliwie nadal miesza w rynkowym kotle, do którego wpadły jednak także inflacja, spekulacja podażą i nowy, polski ład. Grzybków w barszczu jest ewidentnie za dużo i ciężko już ocenić co i w którą stronę zmierza. Pewna, jak mawiał klasyk, jest tylko zmiana, a zmiana ta dotyczy w szczególności coraz szybszej transformacji cyfrowej i technologicznej. Jest to czas firm zwinnie reagujących na pojawiające się szanse i zagrożenia, ale też firm dobrze policzonych, które decyzje biznesowe, a także marketing opierają na szeroko rozumianym podejściu data driven.

Wyzwania na 2022 rok

Wyzwania na 2022 rok zdecydowanie będą dotyczyć danych. Mam nadzieję, że zmiany w obszarze prywatności użytkowników Internetu przyniosą dużą dawkę świeżego powietrza w obszarach marketingu data driven. Kompleksowa agregacja i unifikacja danych marketingowych, świadoma, jakościowa segmentacja, zaawansowana analityka efektywności działań, ścieżek użytkowników, wnioskowanie probabilistyczne i scentralizowane raportowanie i dystrybucja danych w firmie to hasła związane z coraz to bardziej dostępnymi, relatywnie tanimi i ważnymi narzędziami do zarządzania współczesną komunikacją marek.