– Ubrania, które przestajemy nosić stanowią olbrzymi potencjał, wiec postanowiliśmy go wykorzystać z korzyścią dla klientów marki oraz dla planety. Chcemy, by ubrania te wracały do obiegu. Dzięki temu, że używane części garderoby zyskają drugie życie, zwolnią miejsce w szafach, a także przyczynią się do zmniejszenia zapotrzebowania na nowe tekstylia, redukując tym samy wpływ przemysłu ubraniowego na środowisko – mówi Przemek Feliga, ESG Project Manager, OTCF.
Podstawy projektu
– Współpraca przy projekcie 4F Change to dla nas potwierdzenie tego, o czym mówimy od czterech lat. Można powiedzieć, że marzenia się spełniają, ponieważ odzież używana w końcu staje w pierwszych szeregach sektora odzieżowego. Branża odzieżowa musi się zmienić, małymi – wielkimi krokami zacząć zawracać w kierunku najbardziej odpowiedzialnej i zrównoważonej mody – drugoobiegowej czyli takiej, która została już wyprodukowana. Jesteśmy podekscytowani, że razem tworzymy historię, a nasze doświadczenie w połączeniu z determinacją do zmiany marki 4F, pozwoliło wejść z modą używaną do salonów sprzedaży i ustawić ją na równi z modą pierwszoobiegową. To początek rewolucji, której strategia rozpisana została na najbliższe trzy lata – mówi Zosia Zochniak, założycielka „Ubrania do Oddania”.
Sklepy ze strefami Wear_fair
– Patrzymy w przyszłość i widzimy naszą markę jako aktywnego uczestnika i inicjatora zmian na rynku. Nasza inicjatywa wynika z troski o środowisko naturalne i ekologię, które nie są jedynie chwilowym trendem, ale stałym i rozwijanym elementem funkcjonowania w odpowiedzialnym biznesie. Pragniemy zainteresować nim wszystkich naszych klientów i pokazać, że każdy z nas może przyczynić się do zmniejszenia negatywnego wpływu człowieka na środowisko. Planujemy już kolejne elementy naszego projektu, takie jak regularne zorganizowane zbiórki odzieży, całkowicie innowacyjne na rynku ubraniomaty a nawet wypożyczalnię ubrań sportowych – kontynuuje Feliga.
– To pionierski projekt nie tylko w skali polskiej ale również europejskiej, dlatego nie mamy wątpliwości, że wspólnie z 4F rozpoczynamy nową erę rozwoju branży mody. Chcemy być liderem zmian na rynku i pokazać, że konsekwentne budowanie wartości drugiego obiegu jest możliwe. Czujemy ogromną satysfakcję, że tą zmianą możemy zmieniać ten system od środka – komentuje Anna Pięta, Strategic Partnership Manager, prowadząca projekt po stronie „Ubrania do Oddania”.
Warszawiacy mogą oddać ubrania