Trade marketing Ekspozytory ekologiczne – najnowsze trendy w reklamie POS | Agata Majchrzak, POSperita

Ekspozytory ekologiczne – najnowsze trendy w reklamie POS | Agata Majchrzak, POSperita

0

Rok 2022 w pełni, za nami już pierwszy kwartał. Nie zaszkodzi jednak rzucić okiem na ostatnią grupę trendów, które z pewnością wpłyną na materiały point-of-sale na całym świecie. Wielu może to pomóc w zamawianiu własnych POS, wielu może zaaplikuje trendy do innych dziedzin handlu i reklamy. Wszystkie chwyty dozwolone, byleby było skutecznie i efektywnie. I oczywiście zielono, ale o tym dopiero w poście.

Ekomania

Agata Majchrzak, POSperita
Agata Majchrzak, POSperita

Dbanie o środowisko jest trendem podobnym do klasycznej małej czarnej – niezależnie od panującej chwilowo mody, jest on obecny zawsze. Dlatego też producenci materiałów POS coraz częściej stawiają na karton czy tekturę, również drewno, rezygnując tym samym z tworzywa sztucznego. Właśnie tektura i drewno jako surowce do produkcji displayów mogą być tegorocznym nurtem. Ich naturalność nadaje materiałom wspierającym sprzedaż ekologiczny charakter. Co więcej, tekturę można zadrukować grafiką drewnopodobną i wówczas mamy nie tylko display imitujący drewno, ale również znacznie niższe koszty wyprodukowania, transportu, czy utylizacji takiego stojaka. Dobrze zaprojektowany utrzyma ciężkie produkty tak samo jak drewno i będzie równie efektowny. W dodatku taki display z tektury możemy częściej odświeżać, zmieniając grafikę w zależności od sezonu, promocji, kanału dystrybucji. Drewno jednak nadal jest droższym surowcem.

Jak widać, różnorodne, ale ekologiczne ekspozytory reklamowe być może zawładną tegorocznym reklamowym światem.

Drukowanie trójwymiarowe

Właściwie w każdej branży wzrasta popularność druku 3D. Coraz więcej materiałów i surowców można wykorzystywać do przygotowywania modeli przestrzennych, a same drukarki tanieją. Ta technologia może dużo ułatwić, także w dziedzinie POS, ponieważ daje ona możliwość zaprojektowania i stworzenia potrzebnych elementów właściwie bez odchodzenia od biurka. Na razie oczywiście druk 3D bardziej opłaca się w przypadku, gdy displaye i standy mają być wyprodukowane na bardzo dużą skalę, ale kto wie, może właśnie w tym roku stanie się dostępny dla większej grupy producentów?

Realna fikcja

Dla wielu technologie takie jak druk 3D, komunikowanie się z klientem przy pomocy smartfona czy ekrany dotykowe wbudowane w displaye jeszcze niedawno zdawały się zupełnie nierealne. Opowiadania o nich przypominały filmy science-fiction, których akcja toczy się w odległej przyszłości. Już teraz możemy jednak powiedzieć, że technologia pędzi naprzód i to, co 10 lat temu było zupełną fantazją, dzisiaj jest rzeczywistością. Istnieje więc prawdopodobieństwo, że już niedługo to ekologiczne i zdigitalizowane displaye staną się głównym bohaterem filmu. Być może to, co do tej pory należało raczej do gatunku „science”, zostanie wprowadzone w życie i będzie dostępne,  a teraźniejsze „fiction” stanie się realne?

Może już niedługo ekspozytory reklamowe wydrukujemy w domu na drukarkach 3D za niewielką cenę? Pytania można mnożyć i mnożyć. Czas pokaże. My na pewno nie omieszkamy śledzić, które z trendów rzeczywiście są realizowane, a które były tylko prognozami. Pozostańcie z nami!

Realizacja firmy POSperita dla brandu Grzaniec Galicyjski

Więcej informacji: www.posperita.pl


Artykuł promocyjny