Był październik 2019 roku, Indie, przepiękny XV-wieczny Fort Neemrana. Doroczna konferencja IPPAG Week, podczas której kilkadziesiąt „tęgich” głów z całego świata deliberuje i podejmuje decyzję – nie możemy jedynie rozmawiać o ekologii, musimy wziąć i od razu przystąpić do działania! Powołany zespół globalny we współpracy z EcoAct po kilku intensywnych miesiącach zaprezentował narzędzie, które (dosłownie) rzuciło wszystkich na kolana. Carbon Tracking Tool to prawdziwy klejnot na naszym rynku, nieodzowny dla tych wszystkich, którzy chcą świadomie podejmować decyzje zakupowe odnośnie produktów reklamowych.
Jest to suma emisji gazów cieplarnianych generowanych przez firmy, produkty, procesy produkcyjne, usługi, eventy oraz każdego z nas na każdym etapie naszego życia. Gaz cieplarniany to główny winowajca globalnego ocieplenia i zmian klimatycznych, dlatego tak istotne jest jego ograniczenie. I liczy się tu każdy, nawet najmniejszy krok.
Szacuje się, że 1 drzewo może absorbować w ciągu roku 22 kg CO2 = tyle samo, ile generuje samochód przejeżdżając 42000 km.
– plastikowy długopis emituje średnio 100 g CO2
– power bank to już 17,5 kg CO2!
– produkty o najniższym śladzie węglowym to te, które stworzone są z drewna, bambusa i innych z naturalnych materiałów bądź pochodzą z recyklingu.
Główne cechy Carbon Tracking Tool:
– ogromna baza produktów (100 tys. SKU!) ze 175 kategorii, około 80 różnych materiałów, kalkulator jest stale aktualizowany i uzupełniany o nowe surowce
– certyfikowany przez Buerau Veritas (zgodność z ISO 14067)
– stworzony we współpracy z EcoAct, który szczegółowo opisał w swoim raporcie metodologię LCA (Life Cycle Analysis), na której bazuje kalkulator. Bada ona wpływ na środowisko danego produktu przez cały cykl jego życia – od momentu wydobycia surowców i ich transformację, przez etap produkcji i pakowania, transport do kraju przeznaczenia, użytkowanie i utylizację.
TAK! Jest wręcz niezbędny. W obecnych czasach CSR to nie jest już kwestia wyboru – to konieczność!
Każda decyzja zakupowa – co kupujemy, z jakiego materiału, jak to zapakujemy i jak przetransportujemy – ma znaczenie. Ale w jaki sposób dokonać wyboru? Skąd czerpać wiedzę i jak nie zagubić się w gąszczu gadżetów reklamowych? Od czego zacząć? Przecież to taki żmudny i trudny proces…
– Carbon Tracking Tool podbija serca naszych klientów, którzy w końcu mają po drugiej stronie zaufanego partnera, który dysponuje niezbędnym narzędziem i wiedzą. Wykorzystujemy Carbon Tracking Tool w naszej codziennej pracy, aby doradzać klientom i skierować ich decyzje zakupowe na właściwe tory – mówi Olaf Dąbrowski z Goldenberry Group.
Przykład: Dwie z pozoru identyczne torby na zakupy, ale ta z materiału RPET to o ponad 80% mniejsza emisja CO2!
Narzędzie Carbon Tracking Tool także w naturalny sposób promuje krajowych oraz europejskich dostawców, którzy są doskonałą alternatywą dla mało ekologicznych dostaw z Dalekiego Wschodu.
– Jeden z naszych klientów, na podstawie wyliczeń, upiekł dwie pieczenie na jednym ogniu – zdecydował się na zamówienie kalendarzy 2022 z papieru z recyklingu zamiast ze zwykłego papieru oraz postawił na polskiego producenta – dodaje Olaf Dąbrowski.
Wartość CO2 generowaną przez zamówione gadżety możemy także skompensować w postaci nowo posadzonych na terenie Polski drzew bądź wesprzeć inne programy klimatyczne.
EKO-misja zawiera się w 4 poniższych hasłach:
#RETHINK
Zainwestuj w produkty, które mają znaczenie, twórz piękną historię i dziel się nią z innymi. Myśl globalnie, ale działaj lokalnie – wspierasz w ten sposób rodzime manufaktury i ograniczasz ślad węglowy.
#EDUCATE
Wysyłaj swoje przesłanie dalej w świat i zyskaj wsparcie. W końcu w drogę do zrównoważonego rozwoju zaangażowani są wszyscy, wszędzie i każdego dnia.
#INSPIRE
Skorzystaj z naszej wiedzy i doświadczenia i stwórz świadome celu kampanie reklamowe, które wpisują się w pojęcie sustanability i są efektywne.
#INFORM
Wiedza ma moc! Jest pierwszym i niezbędnym krokiem do wprowadzenia pozytywnych zmian.
Dla IPPAG i Goldenberry pojęcie sustanability oznacza dokonywanie lepszych wyborów:
– jeden produkt na raz,
– dzień po dniu,
– czyn za czynem,
– dobra decyzja za decyzją.
https://www.ippagsustainability.com/
https://www.ontrackforyourbrand.com/
https://www.bureauveritas.pl/
eco-act.com
Artykuł ukazał się w ostatnim wydaniu OOH magazine. Do pobrania TUTAJ.