ATLAS od lat realizuje kampanie, które cieszą się dużą popularnością wśród grupy docelowej. Nowa akcja jest dowodem dużej kreatywności i niestandardowego podejścia marki do promocji produktów chemii budowlanej, które komunikacyjnie stanowią duże wyzwanie.
Głównym celem kampanii „#teamSZEJKujemy” jest promocja fug – ATLAS FUGI CERAMICZNEJ oraz ATLAS FUGI ELASTYCZNEJ w kontekście innowacyjnej i najprostszej metody wyrabiania tego materiału. Podjęte działania mają wpływ na budowanie pozytywnego wizerunku całej kategorii produktowej, jaką tworzą fugi Atlas. Na potrzeby tej akcji wyprodukowano i zasilono punkty sprzedaży w tzw. SZEJKery, czyli dedykowane wiaderka z wieczkiem, które są jedynym narzędziem potrzebnym do SZEJKowania. Marka udowadnia, że praca z fugą jest prosta, a jej przygotowanie wymaga zaledwie 8 sekund mieszania.
SZEJKowanie to nie tylko platforma komunikacji, w ramach której prowadzone są wielokanałowe działania, to przede wszystkim autorska i innowacyjna metoda przypisana i jednoznacznie kojarzona z marką.
Przed startem kampanii „#teamSZEJKujemy” w social mediach pojawił się teaser, który intrygował i budował napięcie. W tym czasie powstała oficjalna grupa Atlas na Facebook – Atlas-zŁAPmy się!, do której użytkownicy chętnie dołączali. Tuż przed startem akcji grupa liczyła aż 5 tys. członków.
Celem komunikacji teaserowej było zaciekawienie użytkowników i pobudzenie do aktywnego oczekiwania na to, co ma nastąpić za chwilę. Na tym etapie motywem przewodnim stało się ŁAPanie, które jak dziś wiemy było nawiązaniem do zŁAPania SZEJKera i SZEJKowania. Słowo „ŁAP” obudowane zostało bazą haseł i kreacji graficznych.
Celem grupy „Atlas-zŁAPmy się” jest budowanie społeczności #teamSZEJKujemy, która nie tylko polubiła nową metodę mieszania, ale stworzyła z niej pretekst do całkiem dobrej zabawy.
W dniu startu kampanii w sieci ukazał się film ATLAS — Teamszejkujemy, który odnotował już blisko 1,5 mln wyświetleń.
Film promocyjny to swego rodzaju kreatywna wariacja z SZEJKerem w roli głównej. Produkcja ukazuje dwa przeciwne teamy, które podczas wspólnego SZEJKowania stają się jednym wielkim #teamSZEJKujemy.
Wideo nakręcono w słynnym EC1 w Łodzi w Hali Maszyn. Ta duża i charakterystyczna przestrzeń dała spore możliwości realizacyjne w czasie produkcji.
– Na potrzeby kampanii oraz filmu promocyjnego stworzyliśmy rapowany utwór muzyczny. W tej chwili jest on dostępny we wszystkich kanałach social mediowych, które umożliwiają kręcenie własnych filmów i ich publikowanie. Taki był nasz pomysł na User Generated Content, a więc aktywne zaangażowanie użytkowników w SZEJKowanie, w dobie tak modnego formatu jakim stało się wideo. Jesteśmy bardzo dumni z Fachowców, którzy nagrywają filmy i publikują je w social mediach. Dzięki zaangażowaniu wielu kampania ma już charakter wiralowy i cieszy się pozytywnym odbiorem w sieci. – tłumaczy Aneta Dobrzyńska, Kierownik komunikacji branżowej Atlas.
Kampania w zdecydowanej mierze prowadzona jest w social mediach. Grupa „Atlas-zŁAPmy się” stała się główną platformą komunikacji, gdzie obecnie #teamSZEJKujemy liczy już blisko 8 tys. członków. Marka regularnie organizuje konkursy i zachęca Fachowców do SZEJKowania. W obecnej chwili odnotowano blisko 200 zgłoszeń, a więc 200 aktywności w postaci filmów z SZEJKowaniem. Do wygrania są atrakcyjne nagrody, w tym telefony, głośniki czy zegarki. W puli nagród znajduje się również dedykowana kolekcja ubrań – czapki, t-shirty oraz bluzy.
Nowa akcja jest dowodem dużej kreatywności i niestandardowego podejścia marki do promocji produktów chemii budowlanej, które komunikacyjnie stanowią duże wyzwanie.
Kampania cieszy się stałym zainteresowaniem Fachowców, o czym świadczy aktywnie rozwijająca się grupa uczestników. Obecnie trwają prace nad drugą odsłoną akcji.
Link do grupy na FB: Atlas-zŁAPmy się!
Link do filmu: ATLAS — Teamszejkujemy
Zachęcamy do lektury wywiadu z Adamem Masiulanis z Atlas, który pojawił się na łamach naszego drukowanego wydania OOH magazine w 2020 roku. Przeczytaj go TUTAJ.